kris1986

Bilsjampo

21 innlegg i emnet

4 nye vokser er på gang, og har jeg lagt på tre lag vil jeg at det skal holde litt.. Har brukt den glanssjampoen fra Sonax til nå, den er jeg meget fornøyd med! meget bra gli, skummer veldig bra og er drøy, men vet ikke helt hvor mild den er, så har kjøpt to Megs sjampoer (den rosa saken)..

Hvilken sjampo ville du anbefalt meg som "aldri" har møkkete bil (regner det ikke blir den hvertfall vasket hver andre dag, eller hver dag..)

(Har noen prøvd Meguiars Shampoo Plus, så rop ut) På forhånd takk :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker Soft Wash Gel, og har ikke så mye å utsette på den. God glid, og den skal jo være mild. Synes ikke den skummer så mye, men skum er jo mest morsomt for barnet i oss, og ikke nødvendig for en god såpe.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høytskummende shampoo er en fordel hvis man skal ta store paneler om gangen, da skummet gjør at den ikke tørker ut så fort. Men tipper de fleste her på forumet gjør som meg og tar små områder av gangen så da er skum ikke så interessant lengre...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slik som jeg gjør tar jeg et og et panel, spyler av såpen, og begynner på et nytt panel. Når dette panelet er ferdig spyler jeg det av, og spyler samtidig av resten av bilen, for at vannet ikke skal tørke.

Vet ikke helt om det er nødvendig, men. :P

Endret av fredrikrb
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, jeg gjør det samme selv ;)

Har foamgun, men den bruker jeg sjelden.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gold Class og Soft wash Gel fra meg`s.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe.. Tror jeg blir fornøyd med såpa jeg kjøpte fra kazzpers da ;) blir moro å prøve! Har brukt den sonaxen i over to år.. Får se hva jeg kommer til å fortsette med da ;)

Foamgun blir nok kjøpt inn, helt sikkert, men til vask av egen bil er det rett og slett ikke nødvendig.. Tar flater som er vannrette, spyler av, dermed venstre siden, spyler av og resten som jeg tar ferdig.. Da er ikke skummet tørket ut Takker for svar :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er helt hekta på Optimum Car Wash til "vedlikeholdsvask".

Glir utrolig bra, er antistatisk og det skummer noe vanvittig.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker softwashgel og Cartec sin Splash,sistnevnte er helt konge mener nå jeg.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Jeg er helt hekta på Optimum Car Wash til "vedlikeholdsvask".

Glir utrolig bra, er antistatisk og det skummer noe vanvittig.

Eneste jeg har av Optimum er NoRinse, og den synes jeg er bra som f.. Skal bruke den som lube i morra, gleder meg for den lukter så godt.. hehe

Cartec Splash har jeg ikke hørt om.. hvor kjøper du den da? Har foresten kjøpt meg en ekstra maskin idag, så da har jeg/vi Hitachi OG biltema.. Stor forskjell i byggekvalitet og lyd.. Blir moro å teste den i morra

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Cartec Splash har jeg ikke hørt om.. hvor kjøper du den da?

for å være helt ærlig så tror jeg desverre ikke det er noe du får kjøpt over disk i Norge,personlig handler jeg den fra NordNorsk bilpleie som leverer vaskemiddel til meg via jobben.

En jobb for Pirex kanskje??

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har prøvd endel forskjellige såper, bruker mye Poorboys SS&S. Veldig fornøyd med den, masse skum og god glid.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
for å være helt ærlig så tror jeg desverre ikke det er noe du får kjøpt over disk i Norge,personlig handler jeg den fra NordNorsk bilpleie som leverer vaskemiddel til meg via jobben.

En jobb for Pirex kanskje??

Finnes forhandlere i Norge. Her er liste.

Ifølge Cartec inneholder Splash voks? Er det så gunstig da?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjenner ikke Splash, men er generelt skeptisk til vaskeprodukter som de påstår inneholder voks.

De tradisjonelle "wash'n'wax" shampoo'ene inneholder petroleomsprodukter som beskyttelse. Dette merker man oftest på lukten; hvis de ikke er sterkt parfymerte merker man en tydelig lukt av parafin. (Turtle Wax, Autoglym, PAN, etc)

Siden jeg ikke kjenner Splash skal jeg ikke påstå noe som helst om innholdet. Men en ting er sikkert; det lar seg rett og slett ikke gjøre å "vaske på" en voks.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

bruker maxi suds 2 og soft wash gel litt om hverandre nå, prøve og se litt forskjeller. syntest de smører like godt ca, med soft washen skummer mere virker det som..

Har også brukt NXT såpa som før polish og wax såpe. brukt den 4 ganger og flaska er halv :P blir sterk ja.. huden min har i alle fall ikke godt av det.. hehe

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Soft wash fra Meguiars er bra på lite/ikke møkkete bil ,den er mild og god...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Optimum Car Wash

Swissvax Car Bath (Uber på Swissvax voks)

Dodo Born To Be Mild. Ser utrolig bra ut!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt dumt å spørre hva folk liker egentlig.. Mye flinke folk som anbefaler,og da har jeg lyst til å prøve mer og mer :)

LLH; har henda vondt av det, så har nok ikke voksen godt av det ;) men den er sikkert bra (sammen med citrus wash o.l) på biler som skal shines!

Tenkte på en annen ting.. Når det er vinter i Norge, da tar "alle" som har litt peil frem en svamp (gjerne brukt) og den blå Turtle Wax flaska. Spyler over bilen, tar super vask rett på svampen og gnir over hele bilen.. Skal innrøme at jeg jeg har gjort det før jeg begynte å lese på bilforumet når bilpleie-tråden kom... Den metoden kan umulig være bra! Da gjelder QD eller QuickWax

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

nettopp, hehe. leste en gang at nxt såpa skulle være sterk.. så leste jeg at den ikke var sterk nok til og ta wax, polish osv. men når man blander 2.5dl på 10 liter vann tar jeg den som sterk. og da tar den det meste vil jeg tro. Men alt kan sikkert blandes sterkt for og være sterk..

I følge lappen på kanna til NXT såpa skal det blandes i 0.5 dl til en vaske bøtte. sikkert 10 liter da regner jeg med..

Endret av LLH
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Jeg kjenner ikke Splash, men er generelt skeptisk til vaskeprodukter som de påstår inneholder voks.

De tradisjonelle "wash'n'wax" shampoo'ene inneholder petroleomsprodukter som beskyttelse. Dette merker man oftest på lukten; hvis de ikke er sterkt parfymerte merker man en tydelig lukt av parafin. (Turtle Wax, Autoglym, PAN, etc)

Siden jeg ikke kjenner Splash skal jeg ikke påstå noe som helst om innholdet. Men en ting er sikkert; det lar seg rett og slett ikke gjøre å "vaske på" en voks.

er i utgangspunktet helt enig og var mildt sagt meget skeptisk til dette produktet når Tore på N-N bilpleie introduserte det til meg noe som resulterte i at jeg fikk meg en vareprøve og siden har jeg brukt den :P

Noe erstattning for voks er det selvfølgelig ikke men for meg virker det som om den "booster" voksen når du vasker med den.

Noe produkt som vasker,polerer og vokser bilene våre er ikke funnet opp enda...HELDIGVIS...da måtte vi funnet oss en ny hobby :lol:

Endret av Odd-Helge
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive