space-ace

oppfreshing av slitt ratt?

hei. kjøpte meg nylig ett brukt sportsratt på ebay. rattet var desverre ikke helt slik annonsen sa...

det er slitt på toppen av rattet, og akkurat der man holder tomlene rundt rattet på sidene. skinnet er liksom litt matt å "ru" der. er det mulig å gjøre noe med dette? orker ikke å bruke en formue på produkter, da er det like greit å selge det og kjøpe ett nytt tror jeg..

det jeg har tilgjengelig er litt rester av strong cleaner fra chemical g, leather vital fra chemical g, meguiars leather cream, og auto glym leather care cream. er det farge som må til eller? hva med den rue finnishen??

takker for all hjelpå på forhånd :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis fargen er slitt bort må du nok farge opp igjen. Men hvis skinnet bare har blitt matt og ser "slitt" ut så kan det hjelpe mye med lærkrem. Er jo bare å prøve seg fram det med de produktene du har :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

funker skokrem egentlig? :P eller vil det bare svarte av? skal ta bilder av det i morra så dere få se! kan prøve å kline på myye krem først, og la det trekker godt inn kanskje. verdt ett forsøk iaffal.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

legg på flere lag med lærkrem, men la det tørke mellom hvert lag, husk varme nå som det er så kaldt ute. Svart skokrem skal du nok være litt forsiktig med, men du kan jo alltids prøve på baksiden og se hvordan det blir på et lite område?

lykke til

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan prøve skokrem på ett lite område ja. har rattet inne i stua så kulda blikke noe problem :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan prøve skokrem på ett lite område ja. har rattet inne i stua så kulda blikke noe problem :D

skokrem funker fjell helt til den første dagen i solsteken.Da blir du svart på fingrene.Er ikke uten grunn det heter skokrem ;)

Endret av Arne
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm, da dropper jeg skokrem. heldigvis ikke testet det ennå. prøvde med noe skinnrens som jeg fikke med sofaen min :P og den autoglym greia, var helt sykt mye dritt om kom av, men ble selvfølgelig ikke bedre der det er slitt. skal ta å bestille den swisswaxgreia når jeg får anledning, takk for tipset :D kanskje jeg kan bruke den swisswax greia på setekanten og da :D

her ser dere bilde av rattet. det er ikke så ille. bare på toppen, og der man holder tomlene som er slitt.

(vet, bilen er ikke gulle ren inni. den blir ikke brukt for tiden, så har ikke giddet å gjøre noe med det,,)

post-979-0-23950600-1291507184_thumb.jpg

Endret av space-ace
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mitt ratt var mer slitt enn ditt, så dette skal nok gå bra! :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skinnfarge gir bra resultat både på ratt og sete. Alt skinn som har farge ble jo farget da det var nytt.

Jeg har brukt et "sett", tilsvarende Swissvax. Det er også andre her inne som har erfaring med slik farging, og har dokumentert det godt med før/etter bilder.

Det er en svært tynn farge som man legger på med litt skumgummi. Så lenge man trykker (og ikke drar), får man ikke "penselstrøk". Man må gjerne legge på flere strøk for å få god dekning. Det finnes også farge på sprayboks, som kanskje gir det beste resultatet, men som krever mer forarbeid i forhold til maskering.

Jeg tror du vil få et svært godt resultat. Dersom du opplever at "hårene" reiser seg etter et strøk, kan du mellomslipe med fint slipepapir. Den eneste lille utfordringen jeg ser med rattet ditt er at du har sømmer i rødt og blått. De kan du enten forsøke å dekke til, eller farge svarte. Jeg tror du får til begge deler, og det er kun "originalpolitiet" som vil kunne arrestere deg med svarte sømmer.

Lykke til! Du kommer til å bli godt fornøyd!

:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

tusen takk for tilbakemeldinger :D hvilkene andre produkter kan jeg slenge med som beskyttelse? kan sikkert bruke samme på rattet som setene ? ser de har noe som heter gloss protector for matt og blankt skinn. er dette beskyttelsen jeg trenger? trenger matt da eller?? eller er det leather milk jeg treng?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive