AWD

Produkter tilpasset mitt behov

Må shine opp bilen skikkelig når våren kommer igjen, og jeg trenger da et par produkter liggende til dette, men også noe nå i vinter.

Først og fremst - Felger. Jeg vasker bilen ofte, også nå i vinter, slik at jeg ikke trenger en sterk felgspray. Jeg vil ha anbefaling på en mild spray, men som også tar med seg skiten. Trenger også en god felgbørste da jeg har noen ´vanskelige´vinterfelger å rengjøre.

post-1796-0-04730800-1290878242_thumb.jp

Hjulbrønner - Bare bones? Hjulbrønnene er av plast og noe stoffaktig slik at jeg vil vite at jeg kan påføre denne her.

post-1796-0-07471000-1290878250_thumb.jp

Eksos-ender. Kan jeg bruke Scholl Spam for å få bort soten? Har ikke sett at så mange har brukt denne her, så jeg tar imot andre forslag.

post-1796-0-92785300-1290878247_thumb.jp

Har kommet noen sparkemerker nå i det siste som jeg vil fjerne uten å få en helt ny look på plastikken (må være matt). Scholl Spam her også? Har ikke så lyst til å påføre hele området for å fjerne noen merker. Andre ideer til dette?

post-1796-0-37738200-1290878252_thumb.jp

Børste til å rengjøre dørkarmene innvendig.

post-1796-0-48725900-1290878245_thumb.jp

Alle forslag mottas med stor takk!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ang. felgrens så er jo rensen så sterk som du blander den selv. jeg bruker VP bilberry. blander du svakt så blir den jo svakere.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Felgrens: P21S eller Espuma Revolution sin felgrens er veldig bra begge to. Blandes bare ut til ønsket styrke. Kan lese litt om de forskjellige i denne testen: http://www.detailersclub.no/forum/topic/5565-test-felgrens/

Av børster kan jeg anbefale EZ-brush for å ta inni felgene, og en Swissvax felgbørste (evnt en vanlig myk malerkost) eller en litt større børste som en Vikan børste til å ta utsiden. Kan også bruke en billig vaskehanske til dette.

Bare Bones fungerer veldig bra i hjulbuene, men tror nok det blir hovedsaklig blir for utseendes skyld. Gir nok ikke veldig mye beskyttelse akkurat

Scholl Spam skal være en APC som kan brukes på det meste, OG som er sterk, så skal kunne brukes på eksos. Har ikke prøvd denne selv, så kan ikke si noe om effekten her. Pleier å bruke litt avfetting og/eller felgrens på eksosen når jeg vasker bilen ellers. Blir det ikke blankt nok kan du bruke f.eks. Chemical Guys eller Swissvax sin metall polish. Skal være bra begge to

Spam skal som sagt være en APC som kan brukes på det meste, så skal kunne brukes på interiør også. Muligens blande den ut noe etter behov. Scholl Purple 9000 er en plast/vinyl fornyer/rens som er meget bra. Renser opp og gir en matt finish. Lukter også veldig godt :)

I dørkarmene kan du ganske enkelt bruke en Swissvax detail brush, eller en annen myk kost for å fjerne urenheter rundt dørhengsler. Resten av dørkarmene kan du bruke en vaskehanske på. Kan med fordel også ha litt utblandet APC for å fjerne litt fastgrodd møkk her

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er veldig usikker på å smøre noe på dørsidene etc så om noen har prøvd scholl spam/scholl purple (blir denne lilla?..) så ønsker jeg tilbakemeldinger.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive