Gå til innhold

Canon EOS 550D eller Nikon D3100


Fenwick

Recommended Posts

Tanken er å kjøpe speilrefleks til meg selv i julegave dette året :D

Har kommet frem til at det står mellom disse 2 kamera, da de begge også skal gjøre bra video opptak.

Noen av dere som har erfaring med disse?

Bør jo få landet hvilket jeg skal gå for før den 24 des..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir litt smak og behag egentlig, relativt like kameraer. Jeg ville dratt i en fotobutikk og klådd på begge for å se hvilket jeg likte best.

Av det jeg kan se av forskjeller så har Canonen litt høyere oppløsning, bedre skjerm, litt flere forskjellige framerates under full-HD-filming.

Det er nesten umulig å kjøpe et dårlig kamera i denne prisklassen.

Hva slags optikk har du tenkt på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Optikk, har egentlig ikke peiling. Men kunne jo tenke meg ei linse som var litt allround, kommer til å dra det med meg en del i skogen for å ta dyre bilder.

Kan jeg fint også bruke ei linse til det formålet og samtidig til f.eks selskaps bilder?

Hvordan er de linsene som følger med kamera? Bør jeg kjøpe kun huset og en annen linse enn den som normalt følger med?

Har også tenkt å bruke kamera til filming, kan man bruke alle typer linser også når man skal filme?

Kanskje jeg får tid å dra å kladde på disse kamera i morgen.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Optikk, har egentlig ikke peiling. Men kunne jo tenke meg ei linse som var litt allround, kommer til å dra det med meg en del i skogen for å ta dyre bilder.

Kan jeg fint også bruke ei linse til det formålet og samtidig til f.eks selskaps bilder?

Hvordan er de linsene som følger med kamera? Bør jeg kjøpe kun huset og en annen linse enn den som normalt følger med?

Har også tenkt å bruke kamera til filming, kan man bruke alle typer linser også når man skal filme?

Kanskje jeg får tid å dra å kladde på disse kamera i morgen.. :)

18-55IS som er billigste kitobjektiv til Canon 550D er helt ok. Som de fleste andre ting er det egentlig snakk om hvor mye penger du er villig til å legge i dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...