Svolp

Swissvax leather care kit, problemstilling!

Hei.

Har svarte skinnseter med hvite sømmer, har ikke hatt skinnseter før og når jeg ser hvor skittene klutene blir etter en rens ser jeg for meg at den grisete rensen vil gå i sømmene og da vil jeg aldri få det rent igjen. Ser for meg at det blir som olje på en hvit genser.

Har googlet litt men har ikke funnet noen med samme problemstilling så derfor starter jeg denne posten slik at andre med samme spørsmål kan finne ut av det. Har fått et svar i en tidligere post men det er greit hvis og høre fra flere hvis noen sitter med meninger. Hvis det er noen med erfarigner, tips, triks eller som faktisk har gjort dette før setter jeg stor pris på ett svar.

Legger ved noen bilder.

85_740222414.jpg

85_-894049901-1.jpg

85_-1358509672.jpg

Kjedelig og "prøve" seg fram og ødelegge interiøret..

På forhånd takk!

mvh Kenneth

Endret av Svolp
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei,

om noe vil legge seg på sømmen så er det i så fall skitt fra læret. Det er gjort mangfoldige renser på skinn med hvit søm med våre produkter og det har ikke vært noe problem. Produktene inneolder ikke farge og om noe skulle misfarge sømmen, så er det i så fall skitt som man renser ut av læret. Når det er sagt så ville jeg tro at om læret var så møkkete så ville ikke sømmene være så rene lenger heller.

Skal uansett undersøke dette med Sveits i morgen og komme med en tilbakemelding :)

mvh Dag/Swissvax

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje jeg var litt uklar, mente ikke at produktet i seg selv ville grise til sømmene. Tenke jo på som du sier at møkka jeg renser ut av sete vil trekke inn i de hvite sømmene og bli der..

Alle sømmene er rene og pene pr i dag, bilen er bare 2 år gammel og er kun blitt kjørt med rene klær så jeg antar jo at setene ikke er så skittene tross alt, dem er såklart heller ikke farget opp tidligere. Tenkte bare at det var på tide med en rens og pleie uansett.

Tusen takk for kjapp respons og at du undersøker med leverandør!!!

mvh Kenneth

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, jeg fikk ikke tilbakemelding i dag, men da kommer den på mandag! Håper det er ok :)

Mvh Dag/Swissvax

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjempe flott, takk for hjelpen!

mvh Kenneth

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Funnet ut av noe Dag?

Kenneth

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, ja - beklager lang responstid!

De sier at dette ikke skal være et problem og at de aldri har vært borte i det - så sant ikke setet er helt nedslitt og sømmene deretter. Det er egentlig logisk, ift det vi diskuterte over om at setet var så møkkete ville sømmene også være det. Jeg vil også tro at denne sømmen er imprengert på et vis og dermed også er smussavstøtende. Jeg ville bare kjørt litt forsiktig avgårde og testet meg litt fram på lite synlige steder om jeg var der.

Mvh Dag/Swissvax

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kan bekrefte at det ikke er noe problem å bruke Swissvax sitt skinnsett på sorte Nissan X-Trail skinnseter med hvit søm. Antagelig akkurat samme skinnsete-kvalitet du har i din bil.

Jeg renset mine grundig tidligere i høst med rens og børste og satte de in med "milk" uten at sømmene ble missfarget. Det var første gang setene ble renset skikkelig etter to års bruk, og den hvite SV-kluten ble ganske møkkete.

Jeg er mer fornøyd med SV skinnpleie enn Autoglym og Meguiar's sine, fordi SV gjorde at setene ble rene, myke og matte i finishen, uten at det ble skjoldete.

Jeg tok setene før jeg startet en to dagers detailing og vinterprep. Da var setene klare til bruk når bilen var ferdig polert. Setene trenger 1-2 dager i varme omgivelser for at produktet skal trekke godt inn. Etterpå ser det bare nytt ut - som rett fra fabrikken ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for gode svar folkens.

Da hiver jeg meg på til helga med godt mot!

mvh Kenneth

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan da konkludere med at første skinnrens i 3 år gamle sorte skinnseter med hvite sømmer VIL, om ikke farge.. matte sømmene noeeeee..

Du ser ikke forskjellene sånn tydlig men med lupen tett nedpå blir kritthvite sømmer noe "mattere" ved rens.

Så er det klart, dog er det ikke skjemmende av noe slag :)

Kenneth

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

bare en tanke, men hvis du hadde tatt CG green cleen på en q-tips å "vasket" over sømmene? så får du kanskje frem skikkelig hvit fargen igjen?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pics..?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan være hardrocx, nå er jeg ikke så heldig at jeg har det liggende verken her eller hjemme..

Som sagt så kan man ikke se det hvis man ikke vet det, men tenkte jeg skulle nevne det slik at andre var klar over det.

Skal se om jeg kan ta noen bilder i morgen av en søm som jeg mener er litt farget kontra en som ikke er berørt.

Kenneth

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kor hører du til då Svolp? Må jo være noen i nærheten av deg som har?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kor hører du til då Svolp? Må jo være noen i nærheten av deg som har?

Bosatt på Tasta i stavanger men er på jobb til i morgen tidlig så det kan ikke bli noe før mandag, men dog er det noen som leser dette som holder til i nærheten send meg en pm så betaler jeg noen kroner for en liten skvett Green clean!

Kenneth

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvis du sender adressen din på pm, så kan eg sende deg til deg imorgen ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, tusen takk for det men en fra stavanger tok kontakt på PM så da ordner det seg!

mvh Kenneth

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kjempe :D Håpe det funker då (noe eg har troen på at det vil gjøre)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg prøvde rensen på skitne beige seter med beige søm i går.Funka veldig bra :) Og børsta fungerer kjempegodt til å være en trebit med bust på ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kittet var grisebra, setene mine ble enormt flotte.. Dog er dem bare 3år gamle så jeg gjorde det bare for og prøve men sluttresultatet overgitt all forventing!

Thumps up!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive