Gå til innhold

D/A Microfiber System


bobcat1973

Recommended Posts

  • Svar 56
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i dette emnet

  • Skramstad

    17

  • cotte78

    5

  • nope-mx5

    4

  • Mr.Custom

    4

Mest aktive i dette emnet

cotte78

Kan du si litt om fremgangsmåten her. Tenkte spesielt hvis man bare bor 3-4 dager på et hotell.

Jeg bestillt varene i mitt navn, men brukte hotellets adresse.

Varene ble bestillt tre uker før avreise. Jeg spesifiserte i tekst feltet på bestillings skjemaet til Autogeek att pakken skulle leveres på annkomst datoen min. Ba også om bekreftelse fra Autogeek med forsendelses dato.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bestillt varene i mitt navn, men brukte hotellets adresse.

Varene ble bestillt tre uker før avreise. Jeg spesifiserte i tekst feltet på bestillings skjemaet til Autogeek att pakken skulle leveres på annkomst datoen min. Ba også om bekreftelse fra Autogeek med forsendelses dato.

Smart. Takk for tips :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cotte78

Jeg hadde lovet noen bilder av DA systemet til meguiars i bruk, bilen jeg skulle jobbe med er en VW Passat 2000mod.

Men lakken var såpass hard og i så dårlig forfattning att jeg rett og slett ikke orket å ta denne jobben utelukkende med DA.

Slik ser lakken ut:

IMG_0524.jpg

Når du jobber med DA systemet så må du bruke mye press/tyngde på maskinen for å fjerne RDS. Selv er jeg over 0.1 tonn og med litt pondus.

Men å bruke så hardtpress på en hel bil var utelukket for meg, selv om polishen produserer tilnermet null støv. Og er veldig lett å kjøre.

Her er hvertfall noen bilder av en skjerm som ble tatt 50% med Meguiars DA system, maskin på denne er Krestel Das6 pro.

Og 50% med Scholl S03 gold på gul Hex-logic pute, med Makita roterende.

IMG_0528.jpg

Framskjerm før:

IMG_0509.jpg

IMG_0530.jpg

Etter:

IMG_0533.jpg

IMG_0534.jpg

IMG_0536.jpg

50/50:

IMG_0538.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skramstad

Ikke at jeg skal hijacke tråden. Men hvilken hastighet kjører du på når du fjerne RDS med Kestrel DAS-6 Pro? Og hastighet på last step før voxlegging?

Det er kanskje samme hastighetssystem som på Meguiars maskin? (tror det hvertfall...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cotte78

Makita til venstre og Das6 til høyre da?

Ja, som maskinene ligger på bildet.;)

Ikke at jeg skal hijacke tråden. Men hvilken hastighet kjører du på når du fjerne RDS med Kestrel DAS-6 Pro? Og hastighet på last step før voxlegging?

Det er kanskje samme hastighetssystem som på Meguiars maskin? (tror det hvertfall...)

Meguiars anbefaler: hastighet 4 for correction comp.

hastighet 3 for finishing polish.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skramstad

Ja da har underskrevne krøpet til korset og bestilt hos autogeek. (Utålmodig sa´n!). Jeg venter på mail om pris på frakt. Er denne innenfor "budsjettet" blir det bestilling. Jeg brukte kalkulatoren til USPS som jeg antar de shipper med, USPS er hvertfall rimeligst fra USA. Så får tiden vise hva den blir fra autogeek.

Jeg ba om en rimelig pris og express pris.

Jeg droppet kitet og bestilte heller 3" cutting pads + ekstra pakke med 5" cutting pads. Ordnet også 10% rabatt på summen ved en rabattkode jeg fant.

Er prisen på frakta for dyr, blir det å vente til 20 juni da en kamerat kommer hjem!

Edit: Frakta kom på 60USD. 330Nkr er ikke dårlig fra USA. Jeg takket ja og det sendes med USPS Express International.

Jeg gleder meg :)

Edit 30.05:

-------------

Da fikk jeg pakken med Meguiars DA Mikrofiber System. 230kr i fortolling fra posten. Totale summen ble på 1130,- Nkr.

Innholdet i pakken:

1 PAD-TOOL - Foam Pad Conditioning Brush

1 D-MC3 - Meguiars DA Microfiber Cutting Discs, 3 inches

2 D-MC5 - 2 Qty Meguiars DA Microfiber Cutting Discs, 5

1 D-MF5 - 2 Qty Meguiars DA Microfiber Finishing Discs

1 D-30016 - 16 oz. Meguiars DA Microfiber Correction Com

1 D-30116 - 16 oz. Meguiars DA Microfiber Finishing Wax

1 COBRA-1616G - 16 x 16 inch Cobra Gold Plush Jr. Microf

+ 10% rabatt

+ 60USD i frakt.

Tok 6 dager!

Endret av Skramstad
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Fant akkurat ut at jeg muligens har bestilt feil størrelse på kit til den maskinen jeg har tilgjengelig. Har 6" kit på vei som jeg tenkte å bruke på Meguiar's DA, ser her at de annbefaler 5" http://meguiarsonline.com/forums/showthread.php?t=47856. Vil jeg kunne få brukt dette eller blir det helt feil?

Endret av BullFire
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skramstad

5" skal visst fungere bedre.

Er jo ikke verre en å bestille de få delene du mangler til 5", så har du nesten komplett sett :)

-n

Ordren hans er allerede på vei og han bestilte 6" kitet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ordren hans er allerede på vei og han bestilte 6" kitet ;)

Sist jeg sjekket går det å bestille ting flere ganger :)

Kommer jo også til Norge nå innen ganske kort tid visstnok, så er jo muligheter å komplettere litt ;)

-n

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg ikke har noen flex DA eller lignende er vel det eneste jeg oppnår med større pad mindre cut. Det er vel helst mindre pad man skulle ha komplementert med, slik at man kommer til på de trange stedene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AndersB

En runde med saks så har du 5" :P Sett at det ikke er no fancy kantopplegg så pleier det å funke fint å klippe rundt så den passer :)

Endret av AndersB
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...