aleks

Spørsmål nybil.

Hei!

Ikke sikker på hvor jeg skal poste denne, men prøver her.....

Fikk nettopp mail fra en selger på Audi der jeg fikk vite at min nye audi er klar for henting i uke 2. Videre skriver han at gjennomgang av papirer og presentasjon av bilen vil ta ca. TO timer. Skjønner ikke helt at dette tar så lang tid. Hva ligger i presentasjon av bilen? Papirarbeid er vel gjort på et kvarter....

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det beste er vel å sende en mail til selger å spørre :) Han skal sikkert vise deg litt småting da tenker jeg :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Papirarbeidet tar fort ca 30-45 minutter, det er en del dokumenter som skal underskrives, kopieres og arkiveres etc. Samt litt kaffedrikking. Så får du en gjennomgang av bilens vikigste funksjoner - tar fort 30-45 minutter det også

Da jeg hentet forrige ny-bil tok hele prosessen ca 70 minutter, og da kortet vi ned "bil-presentasjonen" til et minimum da jeg visste mer om "knapper og knotter" enn selgeren :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når jeg hentet min Audi, så tok vel hele prosessen ca. 30 min.

Jeg sa at jeg ikke trengte noen representasjon av funksjoner, da jeg synes dette er halve gleden ved bilkjøp. Sitte hjemme på gårdsplassen og lese instruksjonsboken og fikle med instillinger og knapper. Bare kos det :)

Men selger er vel på en måte pålagt og vise deg grunnleggende funksjoner og spesielt de som går på sikkerhet (?)

Han satt vertfall en hake i disse feltene og jeg kjørte av gårde uten noe mer snikksnakk :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Brukte vell ca 60-70 minutter på hele prosessen fra jeg ankom til jeg kjørte ut nybilen. Brukte vell 15 min til å se og ta på bilen, 35 min til gjennomgang av sikkerhetsutstyr og signering og utlevering av nøkler, instruksjonsbok, montering av skilt, osv.. Resterende 10-15 minutter ble brukt til å gå gjennom knapper og funksjoner i bilen, samt å legge inn siste kartversjon på navigasjonen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som oftest har selgeren en sjekkliste når bil skal overleveres. Visse ting skal være sagt/demonstrert, slik at man ikke skal komme etterpå og si "det visste jeg ikke"...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når jeg kjøpte nybil tok det vel ikke stort sett mer enn 5 minutter, MAX :D Inspeksjon av lakken og bilens tilstand (selv om den var fabrikkny). Snakke litt med selger og kjøre ut av lokalet.

Strålende fornøyd..!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive