Ulf

Mest glans på oransje bil?

Hei. Noen som har forslag på hvilket produkt som gir mest glans på oransje bil?

Har følgende produkter å velge mellom:

• Pinnacle Liquid Souveran
  • Autoglym`s HD wax
  • Pinnacle Signatur series II
  • Megs. tech wax

På forhånd takk :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Man kan ikke akkurat definere hvilken av dem som gir mest glans..

Hvis du polerer overflata til den er helt perfekt, så kan det egentlig ikke bli mer blankt.

Eneste som tilføres er ekstra dybde og glød. Men det er bare min mening da..

Tror mye av glansen, gløden og dybden skjer psykisk i hodet, når man legger på en voks til mange mange penger :P

Hva syns resten av folket om det?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Glans er vel ikke det en voks gjør mest på. Men du får dypden og den varme gløden. Ikke minst "wet look" ;) Er ikke den store forandringen, men verdt mye penger ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, meget bra svart. Tror og mye skjer psykisk i hodet, å spesielt når man legger på en til 800,- kontra en til for eksempelt 300 kroner. Vurdere å legge på HD voksen, men tviler egentlig på om jeg hadde sett forskjell om jeg hadde lagt på en av Pinnacle sine ;) I og med at jeg har brukt Pinnacle på de fleste biler, så tror jeg at jeg vil prøve HD voksen til Autoglym.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv HD. Husk å gå over med quick detailer etter noen timer. For å fjerne fettet fra voksen. Hvis ikke bli det sykt støvete.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det skal jeg huske på :)

Bilder og slikt kommer senere....

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

NXT tech wax + Pinnacle liquid souveran..

En viktig, VIKTIG faktor er at lakken blir renset godt også, det hjelper ikke å legge på en voks over noe som er halveis, da blir uansett resultatet halveis...

Derfor ville jeg hatt på NXT tech wax da den har noe rens og funker bra som en base under Pinnacle liquid souveran... eneste "negative" er vel at du bør la NXTn herde 12 timer, men den holder lenger da..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble til at jeg testa HD voksen til autoglym, men hadde nok funka meget bra med den komboen der;) får prøve neste gang....

Ja, selvfølgelig. Brukte DG101 til rens/polering, åsså Chemical Guys Jetseal 109 som sealent. Fikk desverre ikke lagt ut bilder i dag da jeg måtte reise på jobb, men satser på å få lagt dem ut i morra :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ville heller ha valgt en renest mulig carnauba voks. Orange er en varm farge, og carnauba kan tilføre den ekstra lille gløden, slik at bilen skinner som en 60w lyspære.

DoDo Juice Banana Armour og Orange Crush er spesiallaget for varme farger.

Voks med polymer har jeg ikkenoe tro på når det gjelder utseende.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

litt utenfor tråden men;

Christr, du som var så heldig og vant dodo.. hvordan er hardvoksen kontra den mykere? tenkte mest på utseende og litt på holdbarhet!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De ser veldig like ut i mine øyne. Men så er det jo litt forskjellige vokser jeg har brukt også. Det er jo 8 stk, som dekker, lyse, mørke og varme farger. Og den siste er allround. Så har ikke helt testet de mørke mot hverandre f.eks.

Den harde skal jo være mer holdbar, men jeg rekker uansett aldri å teste holdbarhet :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe.. vet hvordan det er ;) må ALLLTID prøve noe nytt vettu! Tror jeg skal lage en buffet med voks snart.. Sveise sammen noe syrefast plåt :)

Men da tror jeg at jeg går for den som er hard når jeg skal prøve litt dodo fremover! en sampleboks til to biler? hvis du er litt gjerrig?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Hardstyler her på forumet har en oransj bil og har sikkert noen favorittprodukter han/hun bruker..
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Hardstyler her på forumet har en oransj bil og har sikkert noen favorittprodukter han/hun bruker..

Jeg har brukt Swissvax Scuderia da denne er beregnet til lakktypen på bilen min...som andre sier her så får man vel glans ved å polere bilen...voksen gir bare glød og dybde=)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive