Session

Vask under bilen

Hei.

Jeg hater salt og i disse tider er det vanskelig å unngå. Hvordan får dere vasket bilen under? Eneste jeg kommer på er å kjøre bilen i maskin. Jeg kjører aldri i maskin fordi jeg har hørt at dette sliter på lakken. Hva sier dere?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vinklet dyse til høyttrykkspylern.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal vel være mulig å kjøre kun underspyling hos bensinstasjoner, så bør jo kunne løses. Eventuelt er det bare å jekke opp bilen på ene siden, så kommer du sånn halvveis til under ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker oppkjøringsramper for å komme bedre til under. Disse virker kun sammen med drivhjulene, men ikke om bilen har lave spoilere. http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Verktoy-og-verkstedutstyr/Lofteverktoy/Bilrampe-2-tonn/

dIMG_0597.jpg

Nå har jeg også tilgang til løftebukk i hall med oljeutskiller i gulvet. Der er det enkelt å påføre avfetting med trykkpumpe og deretter spyle under. Fornøyd med den muligheten :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I selvvasken på lokal bensinsjappe så er det én ting som gjelder - gå ned på kne and get dirty :) Vinkler ht-spyleren rundt omkring under der og tar så godt man kan. Er også veldig nøye i hjulhus og -buer - jeg bruker vel egentlig like lang tid på 4 hjulbuer som "mannen i gata" bruker på forvask, skum, spyl, gnukk og tørk....

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stod en artikkel i bt idag om salting osv og understellsbehandlinger, og der hadde ene proffen uttalt at man ikke burde bruke høyttrykkspyler under bilen fordi det fjernet understellsmasse osv. Noen kommentarer på det her inne?

Er ikke noe særlig problem egentlig. Jeg vasker bare bilen på statoil for tiden med en elendig høyttrykkspyler. Virker nesten som om en liten mexicaner sitter på andre siden av slangen og blåser...

http://www.bt.no/forbruker/bilogmotor/Veisaltingen-tredoblet-paa-faa-aar-1195158.html

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har du jaggu kraftig høyttrykk eller dårlig understellsmasse hvis den ikke tåler å bli vasket.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker oppkjøringsramper for å komme bedre til under. Disse virker kun sammen med drivhjulene,

Funker også fint foran på en RWD hvis en setter rampene mot en fortauskant eller lignende ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker de i grusen selv foran, da sklir de ikke :) Sjeldent de sklir i det hele tatt, men.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal vel være mulig å kjøre kun underspyling hos bensinstasjoner, så bør jo kunne løses. Eventuelt er det bare å jekke opp bilen på ene siden, så kommer du sånn halvveis til under ;)

Det har jeg sjekket flere steder i byen her...det går ikke an å KUN kjøpe underspyling :(

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det har jeg sjekket flere steder i byen her...det går ikke an å KUN kjøpe underspyling :(

Jeg vurderte en periode å lage en stor sløyfe ala den du kjører over inne i en bilvask. Borre en del hull å lage til en kobling for hageslangen.

På denne måten kan en bare kjøre over å slå på slangen en stund etter en har vært ute å kjørt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med å bruke en slik som går at og fram og vanner plenen? Sette den under bilen og skru på vannet og så flytte den rundt etter behov.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med å bruke en slik som går at og fram og vanner plenen? Sette den under bilen og skru på vannet og så flytte den rundt etter behov.

Sikkert bedre enn ingenting, men vanntrykket på disse er jo ikke noe særlig og gjør vel rent deretter.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive