JEL

Touran High Line 2011 mod.

Først vil jeg få takke for et fantastisk flott forum som har mange bra tips og mange dyktige folk.

Er ny på forumet, og våger meg utpå med å skrive litt om nybilen som kommer om et par uker :) Har hatt VW noen år nå, hovedsaklig passat, og den siste som står på tur til å byttes ut nå er en 2007 Comfortline 1,9 tid som snart har rulla 100'

Valget falt på en den nye VW Touran High Line 1,6 TDI,BMT ingen racer, men økonomisk (bilder kommer). High Line modellen til VW har blitt rikelig utstyrt, men litt ekstrautstyr utover standar ble bestilt.

- Familepakke.

- Dekktrykkontrollanviser.

- Nettingvegg.

- Telefonopplegg.

- Media-in m/Ipod tilkobling.

- Ryggekamera.

- Sportsunderstell.

Fargen falt på dyp sort perlemetallic som jeg personlig syns er en knallfin farge. Ut i fra de tråden jeg har lest om sorte biler, så gir dette litt utfordringer med tanke på vedlikehold. Trodde selv at jeg hadde et greit vedlikehold av bilenene (har i allefall den blankeste bilen i nabolaget) men vedlikeholdet blekner i forhold til det mange her presterer. Vedlikeholdet har stort sett bestått av......huff gruer meg litt for å skrive dette. Svampvask med turtle sin supervask, og polering med turtle voks og polergarn, bilene har sett veldig blanke og fine ut.

Er nok mange av dere som sitter med tårer i øynene nå og lurer på om jeg skal mishandle/torturere den nye bilen på samme måte? Men det er en årsak til at jeg har meldt meg inn på dette forumet, og det er for å pleie den nye bilen med litt mere omhu. Så jeg pløyer i gjennom trådene og noterer meg ting som skal handles inn, og listen blir lengre og lengre. Utfordringen blir nok tiden siden det er to små krabater som krever litt tid, de er også en stoooooor bidragsyter til forsøpling og flekkdannelse innvendig i bilene.

Så takk igjen for flott og informativt forum, og bilder av nybilen kommer som sagt etterhvert :) .

Endret av JEL
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Velkommen hit og til galskapen. :)

Tror nok dessverre du kommer til å oppleve at hva du tenkte var strøkent for en stund siden neppe er det når du blir varm i trøya.

Jeg anbefaler deg å endre vaske rutinene og kjøpe en DA maskin med et fint og medium grovt polish middel så du kan holde nybilen vedlike.

Sort er en utfordring, men også en sann fornøyelse når det ser velstelt ut.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Velkommen hit og til galskapen. :)

Tror nok dessverre du kommer til å oppleve at hva du tenkte var strøkent for en stund siden neppe er det når du blir varm i trøya.

Jeg anbefaler deg å endre vaske rutinene og kjøpe en DA maskin med et fint og medium grovt polish middel så du kan holde nybilen vedlike.

Sort er en utfordring, men også en sann fornøyelse når det ser velstelt ut.

Takk for det :)

Rutinene skal helt klart endres. En poleringsmaskin står helt klart høyt på lista. Har mulighet til å få en grei pris på Festool sin maskin, men den er vel bare roterende, noen som har erfaring med den?

Sort er pent når det er velstelt ja.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal si du har fått litt å bryne deg på når jeg leser om fargen på bilen :)

En sort bil i sollys avslører virkelig de minste skavanker, men kan som sagt også se utrolig lekker it når den er velstelt :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal si du har fått litt å bryne deg på når jeg leser om fargen på bilen :)

En sort bil i sollys avslører virkelig de minste skavanker, men kan som sagt også se utrolig lekker it når den er velstelt :)

Ja blir nok noen timer med pleie regner jeg med ;)

Det som minst er like spennende er hvordan bilen ser ut etter klargjøringen hos Møller, ut i fra noen av trådene jeg har lest i gjennom, så er vel ikke jobben som blir gjort fra forhandlere akuratt imponerende :unsure:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Først vil jeg gratulere deg med nybil :) Svogern min skal også ha seg en slik, dog med 2.0TDI og sansynligvis mørk-mørk blå.

Har selv sort Touran og jeg ønsker deg lykke til ;) Hehehe.....

Vel, det går nok helt fint når du kommer inn i det. Når det gjelder vaskerutiner så er vel dette noe de fleste har vært gjennom. Svampen her i huset ble først nedgradert til felgvask, men nå slipper den ikke til der heller..... Og Turtle? hehehe..... har noen turtleprodukter fra gammalt av som skal stå og godgjøre seg som påminnelse om hvor ille det var i gamledager ;)

Ser frem til bilder av bilen da! Liker forandringene på Touranen :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Først vil jeg gratulere deg med nybil :) Svogern min skal også ha seg en slik, dog med 2.0TDI og sansynligvis mørk-mørk blå.

Har selv sort Touran og jeg ønsker deg lykke til ;) Hehehe.....

Vel, det går nok helt fint når du kommer inn i det. Når det gjelder vaskerutiner så er vel dette noe de fleste har vært gjennom. Svampen her i huset ble først nedgradert til felgvask, men nå slipper den ikke til der heller..... Og Turtle? hehehe..... har noen turtleprodukter fra gammalt av som skal stå og godgjøre seg som påminnelse om hvor ille det var i gamledager ;)

Ser frem til bilder av bilen da! Liker forandringene på Touranen :)

Takk for det West :) Regner også med at svampestadiet er noe alle (hvertfall oss som har vokst opp med bilhold på slutten av 80 tallet ;) ) har vært i gjennom.

Liker også det som er gjort med den nye Touranen :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk bilen for en uke siden, har ikke lagt ut noe bilde ennå. Men så langt er jeg veldig fornøyd :)

Tar en tur ut på jobben nå for å vaske bilen, kjekt og ha den muligheten nå om vinteren (gradestokken viser -16 nå).

Satser på og komme med noen bilder etter vasken.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jaggu ble det seint i går, var hjemme igjen kl 0130.

Målet i går var og få vasket og vokset bilen så den kommer seg greit i gjennom vinteren.

Bilen er som sagt bare en uke gammel, og det har vært kaldt den siste uka. Uansett så har de rukket og saltet litt så den trengte en god vask med avfetting på nedre panel.

Her kommer noen få bilder fra prosessen. Beklager kvaliteten og jeg har glemt å ta bilder av deler av prosessen. Fikk heller ikke tatt så mange bilder ute da det var mørkt som ti ei bukseræv ;)

Ankommer vaskehallen:

111620_s.jpg

111621_s.jpg

Godt ustyrt med steamer og skumanlegg:

111623_s.jpg

Felger fikk en runde med P21S:

111624_s.jpg

Felgene så blanke og fine ut, men jaggu var det en god del dritt.

Så var det klart for litt skum:

111625_s.jpg

111626_s.jpg

En runde med detailer børste:

111627_s.jpg

Vask:

111628_s.jpg

Bil ferdig tørket og fått en runde med cleaner fluide:

111630_s.jpg

Så ble det to runder med Shield, og her et par ferdigbilder:

111632_s.jpg

111633_s.jpg

111634_s.jpg

Felger fikk en runde med godvoks og dekk fikk pneu:

111629_s.jpg

111631_s.jpg

Syntes bilen var blank da jeg hentet den, men den ble mye blankere gitt :)

Endret av JEL
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fint å se bilen fra første stund blir tatt vare på med gode produkter. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive