Tommy

Beste såpe i foamcanon

30 innlegg i emnet

Har søkt litt på forumet, å det er noen tråder på lignende emner, men har ikke klart å finne et godt svar. Mtp vinter(depresjonen) som er i gang, så er jeg ute etter hvilken type såpe/blanding, som fjerner/løser opp mest møkk (graps som vi sier her på sørvestlandet) å ja den kan gjerne, men trenger ikke ligge som "barberskum"

Tanken er å kunne dynke bilen i skum, for så å steame av (med varmtvann) 1-2 ganger i uken, uten å gjøre noe mere, bare for å ta det verste. Blir jo selfølgelig også bøttevask, men ikke så ofte på denne årstiden.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

bruker bilthammer autofoam her og er vedig fornøyd med den

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker en ymse blanding av CG Citrus Wash&Gloss og GreenClean, så hiver jeg oppi en skvett ONR for å gjøre skummet litt tynnere og mer effektivt.. Funker knall hver gang for å få ren bil uten å røre den, men hardt å være LSP da..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker Valet Pro Orange Pre Wash og er knallfornøyd med den.. Løser møkk veldig godt og er hyggelig med LSP :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skulle akkurat til å skrive en edit på posten min at om sommern så går det ofte i Orange Pre Wash, men ikke testa denne mot vintermøkka ennå, men blir vel å teste den etter jeg får tatt høstrunden på bilen ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Orange prewash eller Bilt hamber autofoam fungerer bra her, sistnevnte skummer veldig lite men tar nok hakket mer en OPW

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor mye OPW er det man så fyller i beholderen?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker BiltHamber autofoam når jeg vasker hjemme og er godt fornøyd med den :) Har oppi en dasj med sonax glansvask for og få litt mere skum ut av det B)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor mye OPW er det man så fyller i beholderen?

Etter tips fra Bernhard, så fyller jeg den full med OPW, og skrur ned skummet på skruen, veldig enkelt, og en beholder varer "evig"

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil man kunne få like godt resultat med foamcanon som med mitt, såpe og varmt vann?

Tenker jo at det ikke er noe som kan bli bedre enn med varmt vann og håndvask, bruker man foamcanon så er det jo kald såpe som ligger på bilen.

Tar jeg feil så er jeg ikke sen om å bestille meg foamcanon jeg også..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil man kunne få like godt resultat med foamcanon som med mitt, såpe og varmt vann?

Tenker jo at det ikke er noe som kan bli bedre enn med varmt vann og håndvask, bruker man foamcanon så er det jo kald såpe som ligger på bilen.

Tar jeg feil så er jeg ikke sen om å bestille meg foamcanon jeg også..

Foamcannon erstatter ikke håndvask. Foamcannon hjelper med å få til en mest mulig ripefri vask ved at den løsner mest mulig møkk på bilen FØR du rører den. Etter Foamcannon (evt avfetting aller først) og avspyling er det lite sand i dritt igjen på bilen. Det er stor forskjell på å gni mitten på lakk som er nesten helt ren, kontra å gni møkka av lakken uten noen form for forvask ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker Valet Pro Orange Pre Wash og er knallfornøyd med den.. Løser møkk veldig godt og er hyggelig med LSP :)

Dette er vel mere en avfetting, en en shampo. Blir det noe skum av denne i det hele tatt?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er vel mere en avfetting, en en shampo. Blir det noe skum av denne i det hele tatt?

Jepp, passelig tjukt og greit skum som holder seg på bilen lenge, rengjør skikkelig godt også.. Bruker den om sommeren når bilen ikke er fullt så møkkete og jeg ikke har tid til å vaske skikkelig, blir som oftest blankere enn naboen sin uansett ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har en formening om at Meguiars sin APC lager greit tykt skum? Skummer bra med børste på f.eks gulvmatter og børste ihvertfall. Men kanskje ikke det mildeste mot lakken? NXT skal visstnok skumme bra i cannon.

Hva med f.eks Meguiars Hyper Wash eller Shampoo Plus? Noen som har testet disse?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har en formening om at Meguiars sin APC lager greit tykt skum? Skummer bra med børste på f.eks gulvmatter og børste ihvertfall. Men kanskje ikke det mildeste mot lakken? NXT skal visstnok skumme bra i cannon.

Hva med f.eks Meguiars Hyper Wash eller Shampoo Plus? Noen som har testet disse?

Jeg har blandet NXT og hyperwash, å det lager greit skum, men henger ikke så lenge.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har du prøvd meguiars sin gel wash? jeg prøvde å blande en dæsj av den og CG CW fikk til ganske bra skum som lå en stund med dem to i lag ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har noen forsøkt å blande glyserin i såpen i canon? Det skal kunne kjøpes på apotekt og blir blant annet brukt sammen med Zalo for å gjøre såpebobler seigere og bedre når barn ska l blåse bobler. Jeg har ikke canon selv, bruker bare den medfølgende såpedispenseren når jeg bruker HT.

(Vitser om eksploderende barn kan droppes, nitroglysering er noe helt annet;))

Her er en kjapp link jeg fant. Kvinnfolk som babler, så jeg gadd ikke lese alt, men dere ser tegninga.

http://barnemix.no/skravlemix//archive/index.php/t-3159.html

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har noen forsøkt å blande glyserin i såpen i canon? Det skal kunne kjøpes på apotekt og blir blant annet brukt sammen med Zalo for å gjøre såpebobler seigere og bedre når barn ska l blåse bobler. Jeg har ikke canon selv, bruker bare den medfølgende såpedispenseren når jeg bruker HT.

(Vitser om eksploderende barn kan droppes, nitroglysering er noe helt annet;))

Her er en kjapp link jeg fant. Kvinnfolk som babler, så jeg gadd ikke lese alt, men dere ser tegninga.

http://barnemix.no/s...php/t-3159.html

Bare ikke glyserinet har som egenskap at det "kapsler inn" skummet for at det skal bli seigere da.. Ser for meg at såpeeffekten kanskje blir svakere selv om skummet holder lengre?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare ikke glyserinet har som egenskap at det "kapsler inn" skummet for at det skal bli seigere da.. Ser for meg at såpeeffekten kanskje blir svakere selv om skummet holder lengre?

Det kan meget godt være. Jeg har ikke peiling på kjemien i det. Burde kanskje vært prøvd med og uten glyserin på hver sin side på en bil.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive