Mikael

Min BMW 5 serie

Tenkte jeg kunne legge litt ut om min bil :)

Bilen er en 1998 modell E39 520 med M52B20 motor.

Det er gjort karosseribytte på den, så hele bilen unntatt motor, gir og bakstilling er fra Tyskland og hadde gått 90.000km når jeg kjøpte bilen.

Motor, gir og bakstilling er tatt fra en norsk skadebil, og hadde gått 128000 når jeg kjøpte den.

Per dags dato har den gått 165000 (ifølge det norske speedometeret)

Alt er selvfølgelig godkjent med nytt chassisnummer etc.

I tillegg er det gjort et par små mods med bilen:

• TA Technix coilovers - Godkjent i vognkort
  • AC Schnitzer Type I Replica 8,5x18" ET 14
  • Originale M5 tåkelys m/gule glass
  • Sorte facelift nyrer
  • Hvite blink
  • Sorte nedre lister
  • GS Performance kasterstag
  • M5 stabstag bak m/nylon foringer

Ikke så mye utstyr å skryte av originalt men er Sandbeige skinninteriør, skipose, varmeseter, takluke, 4x el.vinduer, el.speil, varme i speil og dyser, antispinn, regnsensor, HIFI Professional soundsystem.

Slik så den ut ved kjøp, original og fæl!

100_0657.jpg

100_0661.jpg

100_0660.jpg

Så var det første sommer med 40/20 senkesett og originale BMW E60 felger

100_0677.jpg

100_0678.jpg

Fortsatt ikke fornøyd, så satte på dette:

DSCF0422.jpg

DSCF0423.jpg

Og tok den ut på Biltilsynet i denne høyden, så vi kan kjøre litt lovlig også :)

100_0702.jpg

Så hadde jeg en "råne"periode med sota blinklys, gul film og original BMW Aerodynamikk frontleppe

DSCF0519.jpg

DSCF0515.jpg

Fikk tatt av alt dette igjen og satt på AC Schnitzer felgene

DSCF0550.jpg

DSCF0698.jpg

DSCF0569.jpg

DSCF0938.jpg

DSCF0944.jpg

DSCF0976.jpg

DSCF0701.jpg

DSCF0859.jpg

DSCF0861.jpg

100_0928.jpg

Nå er bilen i vintermodus og med tasne 16" felger og litt høyde igjen, men gleder meg til sommeren igjen allerede!

Planene er klare; ta vekk hjelpefjæra på coiloverne foran, da jeg ikke får den lavere enn på bildene. Sette på M5 bakfanger og framfanger. Få på nye shadowline sidelister, samt folie rundt "chrome" listene på vinduene :)

Endret av Mikael
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig fin bil!

Vet du hvordan det er med rust på disse?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig fin bil!

Vet du hvordan det er med rust på disse?

Er vel bagasjeluken som er det svakeste punktet.

Fantastisk E39! Angrer på at jeg solgte min...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk takk :D

Gule tåkelysa blir forhåpentligvis bytta ut sammen med fangeren.

Ang. rust er det nok kun bagasjeluke som er svakest ja. Ellers er det nedre kant av dører, hvis du er skikkelig uheldig.

Har også kommet over noen som har rusta litt rundt de bakerste proppene i gulvet ved baksetene.

Heldigvis ingen rust på denne :) Ser at det er slitt litt lakk på kanten av luka, så tenkte å fikse opp denne.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fin sak! Ser bra og hel ut. :) Godt å se flere bli inspirert av Stanceworks. Tror du klarer presse felgene litt lenger ut. ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk takk :D

Gule tåkelysa blir forhåpentligvis bytta ut sammen med fangeren.

Ang. rust er det nok kun bagasjeluke som er svakest ja. Ellers er det nedre kant av dører, hvis du er skikkelig uheldig.

Har også kommet over noen som har rusta litt rundt de bakerste proppene i gulvet ved baksetene.

Heldigvis ingen rust på denne :) Ser at det er slitt litt lakk på kanten av luka, så tenkte å fikse opp denne.

Kanalen på den ene sida var det også rust på hos meg i tillegg til nedre del av dører og i bunn av panser der det er i kontakt med front fanger.

Pen E39 du har ja :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fin sak! Ser bra og hel ut. :) Godt å se flere bli inspirert av Stanceworks. Tror du klarer presse felgene litt lenger ut. ;)

Stanceworks er fine greier :)

Ja, E39 sluker felger :blink: så skal ha på spacere til sommeren, tenkte å kjøre 20 eller 25mm foran og 10 eller 15 bak.

Skal prøve å ta av hjelpefjæra i tillegg, er ikke fornøyd med høyden enda.

Alle dørene har vært lakkert opp på denne tidligere, så regner med den rusten forsvant derfra da :P Men hele høyre side holder jeg på å fikse opp igjen, ettersom det har vært endel skader der fra kjøp.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

meget pen og velholdt e39! :D jeg villet droppet m-fangere. denne var sjeldent pen med standard fanger. desuten har alle m-fangere. vurderet alpina fanger da?

syns den kledde chrommen faktsik og jeg. sett på facelift lykter og evt alpina front så er du i mål spør du meg :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jada, hadde faktisk en Alpina fanger for et års tid siden, men i et svakt øyeblikk ble den byttet ut mot noen deler til en annen bil jeg har. Man kan godt si at jeg anger på det! Er utrolig sjeldent å få tak i komplett Alpina fanger til E39, som regel finner man bare leppa nederst.

Men i gjengjeld fikk jeg ganske mye for den kan man si :D

Har fortsatt Aerodynamikk leppa, så vurderer å støpe noe ut av den med den originale fangeren. Støpe bedre overganger og annen ut forming osv.

Har vurdert facelift lykter, men er fortsatt litt usikker på om jeg liker de i det hele tatt..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Strøken e39.. Likte den meget godt. Har angel-eyes lykte på min men har litt lyst å sette på orginal lyktene igjen pga alle skal heller har angel-eyes. Men har monter xenon på min så det utelukker å gå tilbake

Edit: retter litt feil, ble litt smått å skrive på iphone når jeg skrev denne kommentarn

Endret av Janko
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott bil uansett lykter eller felger du har vist fram til nå! :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive