meggguiars

mikrofiber tørkehandkle

Det kan hende det har vært noen rester av tøymykner i vaskemaskinen, og dermed vil tørkehåndklet ikke virke som det skal lengre.

Det er derfor alltid lurt å vaske ut av tøymyknerdelen, og gjerne også kjøre gjennom en tom maskin før du legger inn tørkehåndklene.

For å få "liv" igjen i tørkehåndklet kan det anbefales å legge det i en Surfex-blanding. Det funker hvertfall fint her :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heisann!

Har brukt en del mikrofiber tørkehandkle, og handlet nylig http://www.detailersdomain.com/uber-mircofibertowels-jumbowaffleweavedryingtowelblue.aspx. Funket meget bra forste gangen jeg brukte det, men andre gangen jeg skulle bruke det, var det helt forferdelig. Jeg vasket den med microfiber restorer.

Har jeg gjort noe feil her??

Takker for svar:-)

Hvordan forferdelig?

Vasket du det sammen med andre ting som har voks/detailer på seg, kan det minske sugeevnen. Jeg vasker alltid tørkehåndklær separat, og med Milo. Det har funket bra et par år her :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok, takk for svar! Den trekker til seg svaert lite vann. Men jeg skal prove aa vaske uten noe annet. Mye mulig jeg har vasket den sammen med noen andre MF'er som har blitt brukt til voksen.

Hvis ikke saa blir det surfex blandningen:-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg vasker mitt tørkehåndkle i Milo med litt eddik i en rengjort skyllemiddel beholderen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilken temp. har du vasket på?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

60 grader vasket jeg på. Er det for lavt?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

60 grader vasket jeg på. Er det for lavt?

Jeg har vasket de på 40 og 60 grader uten problemer etterpå. Bruker som oftest også et hurtigvaskprogram siden de ikke egentlig er skitne.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De første tørkehåndklene jeg kjøpte meg for ca. to år siden vasket jeg med tøymykner og jeg kan fsatslå at dette tok regelrett knekken på dem. Vertfall med tanke på oppsugingsevne.

Jeg har dem fortsatt men bruker dem i dag til å tørke av felger/eksos stusser etc. Egentlig er de helt ubrukelige.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive