Gå til innhold
fredrik

SIP eller 106FF til BMW 5-serie?

Recommended Posts

fredrik    0
fredrik

Hei!

Hva vil dere anbefale for fjerning av vaskeriper og andre små riper/striper på en BMW E39? Noen som har erfaring med dette? Produktene vil bli brukt med en SP18VA.

Bestiller hvite og gule Sonus som skal brukes. I tillegg har jeg litt LC-puter, blant annet orange.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
truhaa    1 518
truhaa

Om du går for SIP (super intensive polish) trenger du vel strengt tatt 106 etterpå da SIP har 3 i glans...

så skal du ha en av de ville jeg tatt 106 da den kan brukes med alt fra bløt pad til Ull pad....og gjør lakken LSP klar, fet og jobbe med men har lang arb tid....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Zevs    0
Zevs

Har selv kjøpt Powergloss, SIP og 106FF, samt en roterende maskin til min E39. Kommer nok tilbake med tilbakemelding på hvordan det går etterhvert :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
fredrik    0
fredrik

Skulle kanskje nevnt det. Hadde ikke tenkt å slippe unna med kun et middel.

Så om jeg hadde gått for SIP kunne jeg ikke klart meg med Final finish etterpå?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
truhaa    1 518
truhaa

SIP + 106FF funker bra sammen de, det som SIP "legger" igjen fjerner 106 og hvit sonus.. noen kjører SIP så den er LSP klar, men på feks en sort bil kan/bør det dras over med 106FF for at det skal bli 100%..

SIP har cut 3,5 og glans 3

106FF har cut 2,5 og glans 5

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
fredrik    0
fredrik

Så jeg kan egentlig droppe final finish, og gå for 106 og SIP?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
truhaa    1 518
truhaa

106FF final finish...om jeg ikke har misset noe nytt....

SIP + 106FF er verktøykasse på flaske det ja, trenger ikke mye mer en det i skapet, bare en grom sealer og en voks da ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
fredrik    0
fredrik

106FF er vel Nano Polish og PO85RD er Final Finish?

Hvorfor bruker vi så mange forkortelser? Jeg skulle heller bare brukt navnene. ^^

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
truhaa    1 518
truhaa

he he enig der..mye forkortelser..

5. Final Finish Polish (PO106FA) Finishing 22911 the up-rated version of P0106FF, this polish is formulated with very finely milled micro abrasives so they don’t require much to ‘breakdown’ and won’t cause surface marring. It will remove 2500 - 3000 grit, for surface finishing, cut: 2.5 – gloss 5.0 contains very finely milled micro diminishing abrasives that have a sharp edge that can cut ceramic clear coats as well as the more conventional clear coats, for LSP ready use a primed White (softer less dense foam (70 PPI) with a light abrasive cutting action) followed by a Blue finishing LC CCS foam pad - 1100 RPM

dette er den nye 106FF, heter nå 106FA

2. Final Polish (PO85RE) Finishing 22972 will remove 3500 grit, cut 2.0 - gloss 5.0, 1200 RPM -White (softer less dense foam (70 PPI) with a light abrasive cutting action) or a Blue (finessing) LC CCS foam pad

Finner dog også Menzerna PO85RD som final finish...f##n å mye forkjellig det er av nr på Menzerna...

virtual....pirex..... HJELP her a....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
truhaa    1 518
truhaa

Den scandicshine har heter PO85RD final finish 1.5 i cut og glans 5..men den finner jeg ikke på bla Autoglym, mulig de snur om noe på navnene i de forskjellige markedene (landene)

uansett......

SIP + 106FF(FA) funker gull :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
fredrik    0
fredrik

Ja, hjelp. På SS står det 106FF under Nano Polish, og PO85RD på Final finish.

Men for å fortsette på et språk vi begge forstår, da kan jeg gå for Super Intensive Polish, i kombinasjon med Final Finish, da, på henholdsvis gul og hvit sonus?

EDIT: du postet i mellomtiden, ja. ^^

Endret av fredrikrb

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
truhaa    1 518
truhaa

Og du postet når jeg redigerte min post...he he

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Chris-520e39    1
Chris-520e39

Jeg skal hvertfall bruke en billig roterende maskin + Menz-SIP og Menz-106FF ;) Brukes selvfølgelig sammen med en gul og en hvit sonus pad :) Akkurat samme bil som din, 99-mod :)

Endret av Chris-520e39

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
jvaule    0
jvaule

hei, kupper tråden litt her og slenger inn et spørsmål.

Jeg skal ta en rask shine av en X5 som er 2 måneder gammel i morgen.

Vil det holde med hvit sonus og Meguiar's 82 ?

Jeg er nemmelig gått tom for 106 og venter med å bestille til jeg har gjort unna denne jobben :)

forresten så er 106FF den gamle versionen og 106FA er den nye og forbedret version av 106.

Tror jeg leste dette på Autoglym.

Den finnes til dags dato kun på det amerikanske markedet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
virtual    83
virtual

Hehe, er endel rot i navnene til Menzerna ja :P

Hvis jeg hadde valget mellom 106ff og sip til en slik lakk, hadde jeg gått for sip.

Ingen problemer å avslutte den lsp klar med Sonus pads, lakken er så hard.

Så lenge du bryter den skikkelig ned, og refiner (følger "zenith" metoden) så skulle det ikke være noen problemer.

Eksempel på hvordan jeg bruker å gjøre det:

Spre produkt 1 runde 600rpm, start å polere/varm opp produkt 2 runder 1200 rpm, poler 7-12 runder 1500-1800rpm, og deretter refine 2 runder på 1200 rpm.. Kan også kjøre en runde på 900 også hvis du føler at du får bedre sluttresultat av det :)

Men hvis du ønsker at lakken skal bli så blank som overhodet mulig, da kan det være greit å gå over med po85rd (final finish) og blå sonus pads. Denne jobben er bare kos, for produktet og padden er så utrolig lett å jobbe med.

Edit:

106fa er en forbedring av 106ff.. Vet ikke så veldig mye om hva som er endra på, men den skal iallefall støve mindre..

Endret av virtual

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig