Timmeeh

Biltema maskin + noen produkter

Er denne

http://www.biltema.no/products/product.asp?iItemId=133490

Den samme som mange andre forhandlere selger? Er det en grei nybegynnermaskin? Skal på biltema om drøyt 2 uker..

jeg er litt sparsom i starten, så holder det med 106ff og hvit sonus? Hvis jeg ikke får bort alle swirlsene jeg hadde forventet, er det jo bare å gå over en gang til, eller trengs det sterkere middel? :) sånn som sip?

Jeg må få brukt opp Autoglym produktene, så jeg venter litt med en voks og eventuelt sealer.. Men uansett, det vil bli pent med 106ff da, og Extra gloss protection øverst?

Hvordan er Optimum compound i forhold til 106ff? Jeg er ikke veldig kresen, bilen min er full av swirls så alt jeg gjør blir en forbedring.

Blir det slik da? Må ha litt dekkfornyer og såpe + klut når jeg først bestiller :P

2m.jpg

Og Biltema maskinen da seff :)

Mvh, Tommy

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser bra ut det der, ville muligens tatt med en ekstra pad og Microfiber-klut.

Optimum compound er en rubbing og er grovere enn 106, må nok muligens gå over med noe finere ala 106/optimum polish etterpå.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okey, ja jeg har 2 kluter fra før av :) Så det holder vel...

2 pads, ja det hadde vel vært kjekt.. Men trenger jeg backingplate da? Er den helt på trynet den som står på maskinen?

og når det gjelder swirls fjerning, det holder vel med 106ff? Bare gå over flere ganger hvis jeg ikke blir fornøyd? :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har selv kjøpt Dura-Pro maskinen som Mekonomen selger for 500kr, og det er akkurat samme maskin som Biltema har ja. Biltema her i Mjøndalen har ikke hatt inne makinen på over en måned, og vet ikke når de får den inn, derfor kjøpte jeg fra Mekonomen.

Jeg har ikke testet maskinen så mye, men kan allerede si den er en helt annen verden enn Best Tools maskinen jeg hadde før :lol:

Så at det er en god begynnermaskin er det ingen tvil om ;)

Okey, ja jeg har 2 kluter fra før av :) Så det holder vel...

2 pads, ja det hadde vel vært kjekt.. Men trenger jeg backingplate da? Er den helt på trynet den som står på maskinen?

og når det gjelder swirls fjerning, det holder vel med 106ff? Bare gå over flere ganger hvis jeg ikke blir fornøyd? :)

Du trenger backingplate ja, den som følger med er alt for stor og er ikke noe bra.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres bra ut, skal til oslo da.. og der er det vel 2 butikker, så de burde ha på lager :P Hvis ikke er det vel mekonomen i oslo også. Takk for svar, da skal vi se om det blir roterende i nærmeste fremtid.. har fått tilbud om å jobbe i helgene nå og så :P hehe. penger er til for å brukes....

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ville ha brukt optimum compound og polish samt orange og grønn pad. bruker i allefall det på biltema DA maskinen min med meget godt resultat. :D

Edit: så først nå at du skulle bruke "vanlig" maskin.

Endret av pOwerslave
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men lakken min er ikke så ille, er bare swirls.. så trenger vel ikke noe kraftig. Men bestiller gul og hvis sonus likevel, regner med 106ff kutter mere med gul pad enn med hvit :) Får heller gå over med hvit pad til slutt hvis det ikke blir helt fin finish med gul.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Test med hvit og 106 først, så ser du om det tar swirls, om det er swirls etter 2 omganger kan du sjekke med gul...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive