Ad|oS

Industrilakk

Etter tråden om traktoren fikk jeg en forespørsel om å ta et annet landbruksredskap. Det skulle bare shines raskt opp, og ikke gjøres noen grundig jobb utav det. Traktoren var veldig fin å polere stort sett, så tenkte det ikke skulle være noe problem. Denne holdningen endret seg noe etter at jeg begynte på den.

Lakken var oksidert, så det tilsier vel at den ikke har klarlakk. Den var den så å si umulig å korrigere, og etter 4-5 runder med S03 og cuttingpad hadde jeg fremdeles ikke klart å fjerne den oksiderte lakken, og langt mindre fjerne defekter. Med rød lakk, uten klarlakk, burde jo paden bli rød under korrigering, men det var ikke farge på den i det hele tatt...

Noen som har vært borti noe lignende, og eventuelt kan gi meg et tips?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikker på at den ikke er pulverlakkert? Pleier som regel gå greit å korrigere industrilakk (i de tilfellene jeg har vært borti)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan godt hende det er det... Antok bare industrilakk :P Men pulverlakkert er håpløst å korrigere? Men det kan fremdeles oksidere og bli matt?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet ikke om det er "håpløst" å korrigere (sikkert andre her som vet) men det er definitivt hardt som f*!

Og ja, oksidere gjør det :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøvde forresten også å "pøse på" med UFSE også for å se om oljene ville gjøre den litt mer blankere, men funket ikke i det hele tatt det heller... Altså ikke helt som vanlig lakk :P På normal oksidert lakk vil en polish med mye oljer friske opp fargen mye, inntil den blir vasket vekk igjen, men funket som sagt ikke her

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan vel være fare for at du har møtt din overmann (overlakk) her høres det ut som. Hva slags redskap er det snakk om her?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan ut og teste på et panser eg vet det er industrimaling på i morgen om det lar seg korrigere.

Men tviler egentligt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er en slåmaskin. Er "bommen" på den jeg sliter så fælt med...

BTW: Hva er forskjellen på vanlig lakk og industrilakk egentlig? Finish vs styrke/holdbarhet?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Håper du lager SS tråd på dette, spennende å følge med på :)

Felger er vel også pulverlakkert, og felger får man korrigert.

Industrilakk behøver ikke ta hensyn til stadig nye miljøkrav i samme grad som lakk på forbrukerprodukter. Da kan man bruke det som skal til for å gi lakken ønskede kvaliteter og holdbarhet.

Kanskje delen du forsøker å korrigere er satt inn med en beskyttelsesfilm. Da blir det som å polere kanon med spurv.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men ligger det en film oppå lakken, så skal den jo ikke kunne oksidere?

Blir nok ingen SS på denne. Tenkte det kanskje var litt upopulært å ha for mye "off-topic SS" tråder, så har bare tatt noen få bilder

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøve med S0 og heftig ullpad?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde desverre bare Scholl ull, som ikke er så aggressiv, og S0 er nok desverre ikke i arsenalet mitt enda...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Belle har vel god erfaring med at Ull er veien å gå på ss lakk.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Våtslip først og poler etterpå og se hva som forsvinner..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og gjøre lakken så matt at jeg aldri kommer til å få den blank igjen? :P

Scholl ull var ikke så mye bedre enn cuttingpad på denne lakken

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøve på ett lite felt som ikke synes da lille venn :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive