EndreM

BMW E30 320iC

Den uken det var fint vær i sommer gjorde jeg et impulskjøp og skaffet meg en 1988 model BMW E30 cabriolet.

Bilen hadde rullet 134 000km da jeg hentet den, og den har akkurat rundet 143 000km nå.

Grunnen til at jeg falt for den er at den aldri har vært plukket på, er dønn original og i god stand.

Bilder fra salgsannonsen:

95_-1398357069.jpg

95_594929121.jpg

95_-783167501.jpg

Clutch og regreim ble skiftet ganske fort da forrige eier ikke hadde peiling når den sist ble skiftet. Den fikk seg en god service i samme slengen, og en motorrens type flytende gugge fra BilXtra, som faktisk gjorde stor forskjell!

I tillegg ble den EU godkjent. Hadde to feil, og det er ABS-lampen som lyste og rust på bremserør. Bremserørene ble byttet, og pæren til ABS-lampen ble nappet ut. Skal fikses senere når økonomien strekker til.

Senk ble handlet, og valget sto mellom jalla coilovers eller skikkelige dempere og fjærer. Valget falt på sistnevnte; H&R cup kit 60/40 senk. Er veldig fornøyd med hvordan bilen er nå. Fortsatt litt for myk, men regner med det kan ha noe med at jeg kjører på 14" med relativt lite luft i.

I tillegg handlet jeg E46 M3 styling, angeleyes, neonlys og carbonvinge...

;)

Neida, jeg skaffet meg heller facelift front og bakfanger samt annet småknask.

Bilen ser nå ca slik ut:

ibx9va.jpg

Jeg skaffet meg også E36 M3 vader interiør som jeg har tenkt å få montert, men jeg sliter litt med å finne braketter til setene.

atssah.jpg

M-Technik II front ble handlet, prøvemontert, og så lagt vekk da jeg ikke likte det så godt.. Ble litt feil på svart bil, i mine øyne.

209m794.jpg

Så den er forsåvidt til salgs, om noen andre vil ha den ;)

Litt random bilder til slutt

28mh17s.jpg

Min bil og en kamerat sin originale 325i M-Technik II sedan

24ex8xd.jpg

2pt4h9d.jpg

Genial varebil med ubegrenset takhøyde!

awz2te.jpg

Summertimes

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser jo fin ut denne! Gratulerer med fin sommerbil :) Kjøpt i Drammen eller?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gratulerer med bilen! Jeg har også vært innom tre E30er, men på den siste sa jeg til meg sjøl at nå fikk det være nok. Likevel smiler jeg godt når jeg ser fine E30er i trafikken. :D

Jeg trodde faceliften kom fra og med 88-modell, men det kom kanskje seinere på cab?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser jo fin ut denne! Gratulerer med fin sommerbil :) Kjøpt i Drammen eller?

Takk skal du ha! Blir brukt i vinter også, for første gang. Jeg kjøpte den i Bergen. To tidligere eiere ;)

Gratulerer med bilen! Jeg har også vært innom tre E30er, men på den siste sa jeg til meg sjøl at nå fikk det være nok. Likevel smiler jeg godt når jeg ser fine E30er i trafikken. :D

Jeg trodde faceliften kom fra og med 88-modell, men det kom kanskje seinere på cab?

Takker!

Faceliften kom ikke før 1990 på cab, men du har rett i at den kom på sedan og coupe i 1988.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ut som et bra impulskjøp dette B) Gratulerer! Er det en 320? Ser den har 325 eksos,men ikke den nedre frontspoileren med åpning for oljekjøling. Uansett en flott E30. Artige biler dette! :rolleyes:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ut som et bra impulskjøp dette B) Gratulerer! Er det en 320? Ser den har 325 eksos,men ikke den nedre frontspoileren med åpning for oljekjøling. Uansett en flott E30. Artige biler dette! :rolleyes:

Takk!

Det er en original 320 ja. Har ikke 320 og 325 lik eksos?

Har forøvrig fått på vinterhjul i dag. Bilder kommer når jeg får tid til å vaske den

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk!

Det er en original 320 ja. Har ikke 320 og 325 lik eksos?

Har forøvrig fått på vinterhjul i dag. Bilder kommer når jeg får tid til å vaske den

320 har enkelt utløp bak på eksospotten mens 325 har dobbelt :D Tøffere er det også! B)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

320 har enkelt utløp bak på eksospotten mens 325 har dobbelt :D Tøffere er det også! B)

Mneeei, det er vel heller at motorer med 4 sylindre har enkelt, men 6 sylindre har dobbelt. Altså at 316i, 318i og 318iS har enkelt, mens 320 og 325 har dobbelt. Er rimelig sikker ;)

Men tøft er det! Blir nok oppgradering av eksosen også etterhvert

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

j6kl12.jpg

Sånn ser den ut pr i dag.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Konge, tenkte på det samme selv, men får ikke taket ned når det er under 10 blå. Så fikk en med litt større bil til å hente mitt tre.

Men dette hjalp vel ikke på julestemninga? Savner sommeren jeg også...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hjalp ikke så mye på julestemningen, men det er fantastisk moro å sladde med taket nede, og så lenge man kler seg godt er det ikke noe problem.

Største minus nå er at bilen er full av is innvendig, men det går greit.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fått på sommerhjul i dag!

Tok av 15" MIM 1900, satt på en original 14" bottlecap felg, og tenkte; fuck this.

Så stakk jeg bort til en kompis og hentet noen 17" E36 M Contour II replikafelger med LingLong dekk og satt de på istedenfor. De er full av riper, skjeve og generelt stygge, men de er et lite hakk bedre enn bottlecaps.

2w69w6u.jpg

Bilen er skitten, ja. Ikke vasket den på tre-fire uker.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

m contour felgene er kjempefine, flaskekapsler er ikke.... :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, var "fornøyd" med flaskekorkene i fjor, men da jeg gikk opp en tomme på vinterhjul var det vanskelig å gå ned igjen.

M-Contour passer ikke heeelt på E30 føler jeg. Får se hva jeg synes når jeg står opp i morgen tidlig.

Skal se om jeg ikke får vasket den litt i morgen også, så kan jeg hive ut noen bilder.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har forresten aldri sett M Contour med firebolts mønster, antagelig kun på replicafelger, det?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har forresten aldri sett M Contour med firebolts mønster, antagelig kun på replicafelger, det?

Det er jo E36 M3 felg, så ja ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive