markus1

sealer og wax

Lurte på legge Meguiar's 21 i bunn,og pinnacle souverain til slutt.Gir det en dypere glans i lakken enn å gjøre det motsatt vei?Hva da med holdbarheten som sealeren skal gi,da den blir lagt på først,og ikke til slutt?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den komboen kan bare legges på en måte..

Carnauba voks skal alltid være øverst..

Dvs at du må legge #21 først, deretter Souveran.

Når voksen har blitt slitt vekk, da tråkker sealeren til å beskytter videre.

Kan være greit å ha 2-3 lag med voks.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og husk "herdetid/hviltid" mellom hvert lag hvis du ikke kjøler ned lakken mellom lagene...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Samt herdetid på sealeren også (12-24 timer) før du legger på voksen

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei.

Jeg har et tilleggsspørsmål til denne. Polerte bilen nå nettopp i helgen. Brukte #83, #80 og #21. Men da strakk jo ikke tiden til mer enn å la #21 herde i gode 12-13 timer, før bilen måtte taes i bruk igjen. Altså rakk jeg ikke vokse bilen, med en gang.

Hva anbefaler dere meg å gjøre da? Skal jeg vaske bilen, claye på nytt, legge #21 på igjen og så vokse? Eller holder det å vaske, tørke og vokse?

Og en ting til som jeg lurte på under helgens poleringsrunde. Bør man kjøre på med #80, hvis man har benyttet #83? Eller kan man gå direkte fra #83 til #21 og så voks?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare vask og tørk, så legg på voks :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Hei.

Jeg har et tilleggsspørsmål til denne. Polerte bilen nå nettopp i helgen. Brukte #83, #80 og #21. Men da strakk jo ikke tiden til mer enn å la #21 herde i gode 12-13 timer, før bilen måtte taes i bruk igjen. Altså rakk jeg ikke vokse bilen, med en gang.

Hva anbefaler dere meg å gjøre da? Skal jeg vaske bilen, claye på nytt, legge #21 på igjen og så vokse? Eller holder det å vaske, tørke og vokse?

Og en ting til som jeg lurte på under helgens poleringsrunde. Bør man kjøre på med #80, hvis man har benyttet #83? Eller kan man gå direkte fra #83 til #21 og så voks?

Det med voks svarte Pirex på, men ang. 83 og 80, så kan det være lurt å gå over med 80 på finishing pad hvis du har brukt cutting pad med 83. Har du brukt polish pad på 83, og "refinet" med maskinen (lavt turtall for å få mer gloss) på slutten, trenger du det ikke. 83 gjør lakken LSP-klar hvis du jobber den riktig..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive