opas

Cutting scale!

Jeg har prøvd å skumme igjennom noen tråder for å finne ut hvilke produkter som tilsvarer hverandres skala når det gjelder cutting , men blir ikke helt klok.

Hadde det vært en ide med en guide til en slik "skala" ?

Jeg har desverre ikke kunnskaper nok til å lage en slik men tar et eksempel som helt sikkert er feil men en illustrasjon , rett gjerne opp.

Kan f.eks:

Meguiars #105 sammenlignes med Sholl S17 som kan sammenlignes med SW CF Strong ?

Meguiars UC sammenlignes med Sholl S30 som kan sammenlignes med SW CF Medium ?

Meguiars #205 sammenlignes mes Sholl S40 som kan sammenlignes med SW CF ?

Hva med Meguiars #80-85-95 og Sholl S0-S01-S03 og gjerne andre fabrikanter som 3M m.f ?

Kan noen hjelpe med det de vet så kan kanskje andre følge på med det de vet ?

Tilslutt har vi kanskje en fin liste som mange kan bruke , kanskje til og med med hvilke pads som anbefales til de forskjellige produktene.

Jeg ser det er mange spørsmål rundt dette og tror mange kunne ha sett nytte av en slik liste.....please :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En sånn skala finnes her en plass :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg fant den også.Synes du er storforlangende nå :) prøve å google litt og se om du finner mer der.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

takk for link til den posten med oversikt.

Elsker lister som viser en oversiktlig forklaring på innhold/cut/RPM/maskin/hånd. Denne til sholl likte jeg veldig godt der de tilmed har med pad-veiledning..... selvom en jo må finne ut combo selv ;):lol:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er det du savner der da?

F.eks har Meguiars #205 samme cutting som S40 eller S30 , hvor ligger CF til Swissvax i forhold til disse ?

f.eks Meguiars #105 samme cutting som S17 eller S03 ?

Jeg synes Sholl sin tabell er veldig god og kunne ønske meg en slik men med f.eks Meguiars , 3M og Swissvax inne i samme tabell om du skjønner hva jeg mener. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal bidra med det jeg vet:

Meguiars #105 sammenlignes med Sholl S17 som kan sammenlignes med SW CF Strong ?

105 kan du heller sammenlikne med S03GOLD. S17 er mildere enn S03G Strong er vel noe riktig plassert her

Ultamate compond er ganske langt ifra s30. Den er ganskje grov etter det jeg har forstått.. CF Medium er vel noe sammen med S17

205, s40 og CFP Pro er i samme klasse.

Hva med Meguiars #80-85-95 og Sholl S0-S01-S03 og gjerne andre fabrikanter som 3M m.f ?

Disse Megs produkter er før min tid... S0 er GROV! Samme som 1000 våtslippapir og matter vikelig ned. Med den bør du vite hva du gjør.

Tilslutt har vi kanskje en fin liste som mange kan bruke , kanskje til og med med hvilke pads som anbefales til de forskjellige produktene.

Rubbing:

S03G og gul Scholl, ull, gul Uber, Hvit Menzerna, hvit spider Swissvax, Burgunder Megs

#105 og gul Scholl, ull, gul Uber, Hvit Menzerna, Burgunder Megs

Mildere rubbing:

Scholl A15, hvit siderpad Scholl, Orange spiderpad Scholl.

Scholl S17, blå og orange Scholl. Gul- orange og grønn Uber. Gul Megs

Finpolering:

S30, orange og sort Scholl. Grønn, blå og sort Uber. Gul og sort Megs

S40- som over

#205- ikke prøvd enda

CFP Pro- som s30 og s40

Hjalp det noe eller???

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal bidra med det jeg vet:

105 kan du heller sammenlikne med S03GOLD. S17 er mildere enn S03G Strong er vel noe riktig plassert her

Ultamate compond er ganske langt ifra s30. Den er ganskje grov etter det jeg har forstått.. CF Medium er vel noe sammen med S17

205, s40 og CFP Pro er i samme klasse.

Disse Megs produkter er før min tid... S0 er GROV! Samme som 1000 våtslippapir og matter vikelig ned. Med den bør du vite hva du gjør.

Rubbing:

S03G og gul Scholl, ull, gul Uber, Hvit Menzerna, hvit spider Swissvax, Burgunder Megs

#105 og gul Scholl, ull, gul Uber, Hvit Menzerna, Burgunder Megs

Mildere rubbing:

Scholl A15, hvit siderpad Scholl, Orange spiderpad Scholl.

Scholl S17, blå og orange Scholl. Gul- orange og grønn Uber. Gul Megs

Finpolering:

S30, orange og sort Scholl. Grønn, blå og sort Uber. Gul og sort Megs

S40- som over

#205- ikke prøvd enda

CFP Pro- som s30 og s40

Hjalp det noe eller???

Dette var tilnærmet det jeg mente ja , takk for den Petter ;)

For hvis jeg leser tabellen som er linket til lenger oppe så står der f.eks at Sholl S0 har "cuttinggrade" 6 i Sholl sin skala og Meguiars #105 har "cuttinggrade" 10 i deres skala. Dette til tross for at jeg tror S0 er grovere enn #105.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er nok ingen felles skala. Det er mulig at Megs sin går 1-10 og Scholl som bare går 1-6.

Det hadde jo vært mye lettere å forstå hvis de hadde brukt samme skala, men det er jo ikke så lett....

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive