offroad

Hvilken voks har best holdbarhet

Som topic sier, hvilken voks gir mest for pengene når det kommer til holdbarhet? Står kanskje mellom DODO og Swisswax, men er åpen for forslag!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dodo Purple Haze har imponert meg på holdbarhet.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er liten tvil om at Swissvax Shield kommer til å bli nevnt her :)

Selv kjøpte jeg denne her tidligere i år for å teste ut som vintervoks, da den for skryt for lang varighet.

Og jeg er vel heller ikke alene om å bruke denne her om vinteren, så da regner jeg med at den har ganske god holdbarhet.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Swissxax Shield eller Viking.

Poorboys Natty`s blue

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når vi snakker holdbarhet kontra pris er det ikke til å skyve under en stol at trioen til collinite stiller ganske sterkt her, men til under tusenlappen får du nok mye holdbar voks som ikke er produsert av collinite.

Shield er nok sikkert bra, AG sin HD wax er også bra samt mange mange andre ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble Swissxax Shield her etter å ha lest hva andre bruker av vintervoks med bra holdbarhet.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alle Collinite-voksene har bra holdbarhet.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Max holdbarhet og ytelse for en liten sum, da kommer man ikke unna collinite eller meguiars #16. Du får ikke mye mer holdbarhet enn disse, uansett prisklasse.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Max holdbarhet og ytelse for en liten sum, da kommer man ikke unna collinite eller meguiars #16. Du får ikke mye mer holdbarhet enn disse, uansett prisklasse.

Etter man har lagt på collinite eller meguiars #16, hvor lang tid skal det gå før man tørker av?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ca 15 minutter eller når det er tørket på panelet.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Begynte å lese, studere her på forumet og engelske DW for ca. 1,5 år siden uten peilingpå noe ( føler jeg skjønner litt mer nå).

Voks jeg har prøvd er: collinite, finish care, dodo blue velvet, pete`s53, CG 5050, Migliore primo, Wolfgang fuzion SV councorso+

SV shield.

Synes holdbarheten er best på de 2 SV voksene, men Migliore og WG fuzion er heller ikke dårlig.

Har 2 biler så de har blitt prøvd på forskjellig "bruk".

Men til vinter bruk har jeg gått for SV shield.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mange gode forslag til vintervoks her. Jeg bruker omtrent bare Megs. #16, finner ingen voks som er så rimelig i pris og er så bra ! Den er drøy, gir bra resultat og varer leenge. Den rekker til maaange påføringer også. Koster 14£ på shinearama.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er veldig mange vokser som gjir veldig god holdbarhet.

Og collonite og megs #16 varer kanskje hakket lenger en SV shield før de er helt slutt på beading og sheeting.

Men ingen av de klarer å matche hvor enkel bilen er å rengjøre med shield. og i år er det bare det som skal på bilene i vinter.

I fjor testet jeg litt forskjellig.... Men salt og traffikk film får vedlig dårlig "feste" med shield på bilen...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spylte over en bil i stad med litt over to måneder gammel Collinite, imponert ;)

For min del merker jeg ikke så mye til om møkka henger eller ikke, hvorfor?

1) Bilen får smake Prickvbort ett par tre ganger i løpet av vinteren

2) Jeg liker ikke å spyle bilen "ren", den skal vaskes med mitt i vaskehall og tørkes

3) Siden jeg står i en vaskehall skal bilen ha mest mulig vannskrekk pga tørking utover den kalde vinteren, da er det viktig med en voks som har de egenskapene.. Da blir Collinite og Meguiars MG#16 ganske enkle valg :) Eller en god sealer

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Shield er min favoritt hittil.

Selv har jeg nå 3 lag med Shield på bilen :P Klar for vintern

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive