zee79

Hjelp til handlekurv

Meldte meg inn for par dager siden. Bakgrunnen for innmeldingen var at jeg hadde tenkt å avansere til å bruke DA maskin og googlet for å bli bedre kjent med emnet.

I alle år har jeg enten vært for slapp til å ta vare på bilen eller satt den bort. Hadde opprinnelig tenkt å kjøpe en DA maskin fra Clas Ohlson, men etter å ha lest en del her på forumet har det begynt å friste med DAS-6.

I utgangspunktet ønsker jeg å gjøre litt mer enn det naboen gjør for å ta vare på bilen, men samtidig ønsker jeg ikke å ta helt av, foreløbig...

Uansett, i første omgang tenkte jeg å ikke bruke maskin i det hele tatt og gjøre alt for hånd.

Har satt opp en handlekurv hos Shinearama. Ønsker tips om flere produkter, eventuelt andre tilsvarende produkter for en nybegynner. Det er en fordel om Shinearama fører produktene det tipses om.

Stjärnagloss Se-Gjennom Bucket med Red Grit Guard (2 eks)

Eurow Sheepskin Vask Mitt med Thumb 3-pack (3-pack)

Chemical Guys Citrus Wash + Gloss (1 gal)

Chemical Guys Miracle Dryer Microfiber Towel (25x36 tommer)

Stjärnagloss Mild & Sikker Clay Kit (3 eks)

Meguiar's Deep Crystal Complete System (3x 473ml)

Shinearama Dispenser Pump - 1oz (single)

Bilt-Hamber Surfex HD (5L)

Chemical Guys New Look Trim Gel (16oz)

Meguiar's NXT All Metal Polysh (142g)

Shinearama Skum Applicator Pad (10-pack)

Blir takknemlig for alle tips

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ville også kjøpt en voks (her er det ganske mye å velge i, men jeg lagger ut et par eksempler)

f.eks en fra dodo juice:

http://www.shinearam...h.php?fmanu=DOD

eller AG HD wax:

http://www.shinearam....php?id=AGL-HDW

PB natty's paste wax:

http://www.shinearama.co.uk/product.php?id=PBY-NATTY-RED

som du ser så er det en del og velge mellom. du kan jo også se igjenom denne linken her (har trykket på wax and seal på siden)

http://www.shinearam...arch.php?fcat=7

Endret av Øyvind G
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I tillegg til det du har skrevet her trenger du en del microfiberkluter, til buffing av polish etter bearbeiding, samt voks. For eksempel denne:

http://www.shinearama.co.uk/product.php?id=EUR-MTS12-X10

Beskyttelsen i Meguiars sin DC serie er ikke så mye å skryte av har jeg hørt, så vil anbefale deg å finne en annen voks/sealer i stedetfor. Collonite har noen bra, Menzerna Powerlock skal også være bra, samme med Meguiars #16 og #21.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du sjekket at ikke de bøttene bare er på 13.5 liter, og ikke 18 liter?

Vil ikke anbefale deg å bruke de små.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for tilbakemeldingene.

Skal legge til voks og kluter og sjekke størrelsen på bøtta.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har lest et sted at alle medlemmer får 5% rabatt hos Shinearama ved å bruke koden DCN05. Da jeg prøvde koden der det står voucher code fikk jeg ikke rabatten...

Har også lest at de sender fraktfritt hvis en kjøper noen spesielle varer. Noen som vet?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har lest et sted at alle medlemmer får 5% rabatt hos Shinearama ved å bruke koden DCN05. Da jeg prøvde koden der det står voucher code fikk jeg ikke rabatten...

Har også lest at de sender fraktfritt hvis en kjøper noen spesielle varer. Noen som vet?

Rabatt koden "DCNO5" fungerer fint den, testet nettopp. Men du må bruke bokstaven O ikke tallet null ;)

Kan ikke se at de har noen varer som gir deg fri frakt for tiden, de pleier legge de ut her: http://www.shinearama.co.uk/search.php?fsale

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

du må skrive DCNO5 ikke DCN05. bokstaven O ikke tallet 0 ;)

edit: var litt seint ute der.

Endret av Øyvind G
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for avklaringen. Brukte tallet 0, istedet for bokstaven O

Har endret på kurven. Lagt til voks og mikrofiber + Min link

Snow foam har jeg i første omgang tenkt å bruke med en Nilfisk spyler som har en sånn sprytepistol som følger med.

Dessverre er handlekurven på over 20 kg.

Hva er erfaringsmessig lurt å gjøre, kjøpe litt mindre av snow foam, mindre av Citrus wash+gloss eller kutte ut snow foam?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

eller så kan du lage 2 bestillinger (det har jeg hvert nødt til å gjøre et par ganger). da blir det dobbelt så dyr frakt, men det er penger spart uansett (frakta er jo ikke så veldig dyr)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for avklaringen. Brukte tallet 0, istedet for bokstaven O

Har endret på kurven. Lagt til voks og mikrofiber + Min link

Snow foam har jeg i første omgang tenkt å bruke med en Nilfisk spyler som har en sånn sprytepistol som følger med.

Dessverre er handlekurven på over 20 kg.

Hva er erfaringsmessig lurt å gjøre, kjøpe litt mindre av snow foam, mindre av Citrus wash+gloss eller kutte ut snow foam?

du kan like godt ta mindre av snow foam, for den sprutern som følger med nilfisk er dårlig, men du kan like gjerne bruke Citrus wash+gloss istedenfor. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar så langt.

Fikk tips og leser også andre steder på forumet at DC3 ikke gir nok beskyttelse og det anbefales å erstatte eller i tillegg bruke en annen voks.

Øyvind G anbefalte AG HD wax. Hva med å erstatte hele DC serien med AG HD cleaner og wax.

Er dette en grei løsning for en nybegynnet istedet for å bruke DC1-2-3 først og så en voks i etterkant?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

tror ikke det gjør noe å blande litt. hvis du får fram fargen med serien fra meg også bruke HD cleaner og voks etter det igjen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk folkens.

Pakken er bestilt etter noen endringer :D

Endret av zee79
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk til alle som hjalp meg til å sette opp kurven.

Shina bilen i forrige uke.

Er kjempefornøyd med resultatet.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan ikke se at du har bestilt deg noen quick detailer/spray wax? Greit å spe på med litt shine imellom de gangene du vokser bilen, spes nå i vinterhalvåret! :)

Kan anbefale Meguiars sin Ultimate Quick Detailer evt. Ultimate Quick Wax :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive