Maarten

Pads

Jeg skal gå til innkjøp av nye pads, og har tenkt å handle inn en del så jeg har. Jeg sitter i skrivende stund å kikker på sidene til Shinearama, og opplever store prisforskjeller på de forskjellige levrandørene.

Så mitt spørsmål er vel som følger, er en scholl pad verdt mer en dobbelt så mye som en Sonus/3m pads? Scholl/Meguiars er nokså like i pris, mao dobbelt av foregående. Er det noen egenskaper dere vil trekke frem hos en av nevte produsenter, som gjør at du akkurat vil velge den?

Hvilke komboer av bakplater bruker du? Kom med dine erfaringer, så kan alle dra nytte av denne tråden.

Endret av Lahega
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det jeg har hatt av Scholl pads har hatt veldig variabel kvalitet. 3M sine har fungert veldig bra, og det samme har Hex-Logic pads vært

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker Scholl og Gloss-IT bakplater (liten og medium). Og det går i forskjellige pads, men Meguiars og Über er de mest holdbare som finnes. Blå Scholl blir fort "trevlete" i forhold til mye annet - så gul er bedre på alle områder her visstnok. Orange Scholl synes jeg det er grei holdbarhet på. Men har Über-pads som har tålt 12 biler nå og det er ikke mye slitasje akkurat....

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når det gjelder slitasje så kommer det jo veldig an på hva paden blir brukt til. Man sliter jo gjerne ut 5-6 cutting pads før man begynner å se slitasje på en finishing pad. Selv har jeg brukt mest 3M pads da jeg synes disse funker best til 3M polish.

En pad kan fungere supert med meguiars mens den funker veldig dårlig med f.eks scholl, så det må man bare teste. Skal man ha gode budsjett pads som funker bra med det meste så anbefaler jeg "rubbish boy's" pads fra carnaubawaxstore.co.uk. Cutting paden koster vel en 50lapp og er veldig lik grønn 3M pad :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når det gjelder slitasje så kommer det jo veldig an på hva paden blir brukt til. Man sliter jo gjerne ut 5-6 cutting pads før man begynner å se slitasje på en finishing pad. Selv har jeg brukt mest 3M pads da jeg synes disse funker best til 3M polish.

En pad kan fungere supert med meguiars mens den funker veldig dårlig med f.eks scholl, så det må man bare teste. Skal man ha gode budsjett pads som funker bra med det meste så anbefaler jeg "rubbish boy's" pads fra carnaubawaxstore.co.uk. Cutting paden koster vel en 50lapp og er veldig lik grønn 3M pad :)

Var nok litt uklar på hvilket område jeg hadde tenkt ut ;) Men det er naturigvis cutting som er det store temaet, finishing pads blir jo ikke utsatt for videre slitasje. Har brukt 3M finishing pad i kombo med Meguiars #21, og man kan ikke se at den er nevneverdig slitt etter 5-6 biler. Så finishing kan man vel trygt si utgår.

Endret av Lahega
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Über orange holder i "evigheter" - samme gjør Meguiars burgunder. Scholl blå "trevler" opp relativt kjapt. FInish-pads har man leeenge også. Det jeg vil si er at passer man på å maskere riktig og ikke vrenger seg over skarpe kanter etc så holder pads lenge.

Dessuten er det ikke et spesielt sjakktrekk å vrenge maskina opp til tolvmillioner rpm mens den fortsatt inneholder 1/2 l med vann. Blir fort *svosh* av slike ting...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dessuten er det ikke et spesielt sjakktrekk å vrenge maskina opp til tolvmillioner rpm mens den fortsatt inneholder 1/2 l med vann. Blir fort *svosh* av slike ting...

Godt poeng. Jeg har en Meguiar's polish-pad som ble lei seg, selv om min maskin bare går til 235000 rpm.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Godt poeng. Jeg har en Meguiar's polish-pad som ble lei seg, selv om min maskin bare går til 235000 rpm.

235000 rpm, den går fort den med andre ord ??:lol: hehe

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gul scholl er vel den cutting paden jeg har hatt lengst av gangen. dette er kanskje den beste padden scholl har spør du meg.

Den tåler utrolig mye juling.

Orange scholl blir ikke så fort slitt, men jeg syntes den har lett for å bli urund.

Gul über gjir også et godt inntrykk av å være seig, men har ikke brukt den så mye..

Grønn 3M avhengig av lakk type blir jo spist opp i løpet av en bil eller tre... Men den cutter sinsykt bra..

Men det finnes vel mange meninger om akkurat dette, da det avhenger litt av teknikken og hvor flink en er til å ligge unna teipen. Hvor lenge en cutting pad varer..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har desverre lite erfaringer med andre pads, men har brukt Uber pads en god del på min DA og disse synes jeg vertfall er helt supre.

Er vel omtrent 6 mnd. siden jeg kjøpte dem nå og har polert både båt og bil flere ganger samt vasket de fire ganger i maskin. Enda ser det ut til at dem er gode som nye, bortsett fra at fargen har falmet litt på dem.

Jeg har da altså ennå ikke kassert noen pads ennå.

Mulig andre pads er like bra samt at de oppfører seg annerledes på en roterende, men det er vertfall den lille erfaringen jeg har så langt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har også en del dårlig erfaring med Scholl sine da filten løsner fra selve pad'en, og det har hvert etter reltativt kort tids bruk.

Kan det ha noe med at samme pad er brukt både på DA og Roterende?

Utifra det jeg leser her så er kanskje 3M mer holdbare, fungere de også på Scholl S03 gold og S30?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg er ny i "gamet" så jeg skal være litt forsiktig med a si hva som er bra og dårlig men hadde en gul scholl pad som borrelåsen slapp paden etter et par gangers bruk .

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har brukt en gul Scholl rubbingpad nå på over 100 timer korrigering, tung korrigering.. Den er så og si som ny enda, så holder man seg unna kanter, utstikkende deler osv så er holdbarheten veldig god, dette gjelder det meste av pads har jeg inntrykk av. Den paden jeg nevner er også vasket 8 eller 9 ganger i vaskemaskin.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker denne tråden til å slenge inn et spørsmål jeg :)

Jeg har allerede 7" pads fra Meguiars som jeg har en 6" bakplate til , og skal prøve meg på min datters 2001 mod Skoda Fabia (rød) som sikkert ikke har fått annet enn vaskemaskinbehandling :D

Det jeg lurer på er om det er et must med mindre pads også. Hos i4detailing.uk kan jeg kjøpe en bakplate på 3" og samme Meguiars pads som jeg har men i størrelse 4".

Vanskelig spærsmål kanskje , men bør jeg bestille disse mindre padsene sammen med Meguiars #105 som jeg vil ha uansett.

Har #205 og UC men vil ha #105 som backup :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker orange og gule CCS-pads fra Lake Country til cutting. De har holdt meget bra her, og ingen problemer med borrelås etc.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive