AndersE88

Polere og legge voks ved 5-6 grader?

Tenkte å polere litt i helgen med Scholl-produkter samt å legge på SW Shield. Har en carport å jobbe i(så godt som innendørs), men er meldt kun 5-6 grader. Er dette noe stort problem. Voksen kan herde i minimum 24 timer i lukket garasje etterpå.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenkte å polere litt i helgen med Scholl-produkter samt å legge på SW Shield. Har en carport å jobbe i(så godt som innendørs), men er meldt kun 5-6 grader. Er dette noe stort problem. Voksen kan herde i minimum 24 timer i lukket garasje etterpå.

Hvis du tar deg litt god tid og jobber under f. eks par 500W halogenlamper funker det fint. SV er veldig lett å jobbe med.

Edit: glem herdingen under lamper siden du kan ha den i garasje.

Endret av ØHN
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen vokser (mange?) synes jeg ikke binder seg til lakken når det er såpass kaldt ute, hvis du bare puster på lakken blir den fuktig og fukten forsvinner ikke med det første, men mulig ikke det er noe problem med swissvax!

Dag vet sikkert dette

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg la på SV Shield på BMW'en i april i år. Temperaturen var 4-5 C. Først forbehandling med SV CFP. Allerede etter 3 uker var sheetingen merkbart dårligere. Etter 6 uker la jeg på et lag til SV Shield. Da var det ca.16 grader ute. Herding i garasje begge ganger (ikke oppvarmet). Etter lag 2, sheetet bilen svært bra i ca. 3 mnd. Da fikk den et lag med SV BlauWeiss :)

Når jeg sier at at bilen sheetet dårligere så betyr det ikke nødvendigvis at den ikke er beskyttet. Beadingen var det ikke noe å si på. Vannet sheetet fortsatt, bare ikke så raskt det virkelig kan gjøre dersom shield har blitt lagt på under ideelle forhold. SV Shield er fortsatt en av mine favoritt vokser så langt. Har tenkt en del på dette, men noen annen forklaring enn at det var kjølig og muligens noe høy luftfuktighet har jeg ikke på det som skjedde.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive