Gå til innhold
Reodor

Kjemisk produkt egnet til alu

Recommended Posts

Reodor    2
Reodor

Noen her som er god innen kjemi?

Evt har brukt produkt som er egnet til rensing av aluminium,

altså fjerne lakk,rust,mm.

Kom med tips til produkt evt egen hjemmelag oppskrift :D

Har søkt litt rundt men står litt fast.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
hmsilset    3 830
hmsilset

Da bør du nesten kontakte de som driver med sånt :) Tenker du på sånne syrebad og sånt? Er vanskelig å fjerne lakk fra alu uten skikkelig sterke saker tror jeg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Mighty    271
Mighty

Jeg vet naboen brukte en slags lakkfjerner for å smelte av lakken på noen alufelger. Han sa det var noe voldsomt klin men. Tror jeg ville prøvd sandblåsing heller. Mange som fikser det billig og raskt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Haakon O    773
Haakon O

Duxola malingsfjerner er hyppig brukt med hell av mange som renoverer alufelgene sine på vw audi forumet

25112008348.jpg

PB260920.jpg

Det tar jo alt utenom aluminiumen da, lakk/maling bobler opp og så høytrykkspyler du det av, da er det bar, ubehandlet alu du sitter igjen med. Så du må enten lakke opp igjen, eller høyglanspolere som er gjort på bildene over.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Mikael    6
Mikael

Har hatt stor suksess på mine gamle BBS RC til BMWen og Ronal felgene til Mercedesen, sammen med Duxola. Den tar kjapt og lett. Bare å skrape/tørke av etterpå.

Nå skal det litt til før alu ruster, men den tar godt med irr og andre ting også såvidt jeg har sett. I tilfelle er det bare å våtslipe og polere opp i tillegg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Joakim-G_R    6
Joakim-G_R

Alu irrer og oksyderer, tar duxola oksidasjon og?

Har noen alufelger jeg skulle ha pusset opp..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
roadrune    21
roadrune

Alu ruster faktisk også, men bare hvis det har vært i kontakt med stål som ruster først...

Ser det ofte på jobb, at alu har masse rustprikker etter vinkelsliping på stål i nærheten... Får det stå i fred, fortsetter rusten å spise aluen.

• DCN Poeng 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Reodor    2
Reodor

Takker for alle svar her, duxola har jeg brukt i sommer og det funker greit det, men tenkte og skaffe noe som er litt kjappere i bruk

dypp og tørk av :D

Så noe slikt på tv for en tid tilbake der hvor de la felgen rett i et bad tok den opp uten noe mer jobb..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Larsen    27
Larsen

Alu ruster faktisk også, men bare hvis det har vært i kontakt med stål som ruster først...Ser det ofte på jobb, at alu har masse rustprikker etter vinkelsliping på stål i nærheten... Får det stå i fred, fortsetter rusten å spise aluen.

Nja, rust er jo bare et ord vi bruker om jernoksid... Står fint her på Wikipedia

Om du får jernpartikler i alu etter f.eks. sliping er det nok heller at det ene metallet er edlere enn det andre, og det oppstår galvanisk korrosjon.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Reodor    2
Reodor

Men hva slags produkter fines for alu stripp er det jeg spør om ikke om alu ruster koroderer ekspanderer osv osv

Er ut etter et kjemisk rense produkt egnet for aluminium som fjerner lakk/maling m andre ord

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Joakim-G_R    6
Joakim-G_R

Ja, og det har du fått svar på. Duxola Malingsfjerner.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Reodor    2
Reodor

Ja, og det har du fått svar på. Duxola Malingsfjerner.

Har du lest hele posten ser du jeg har testet ut duxola jeg spør om et produkt som er i væske form. (har jeg formulert meg så feil)

Med andre ord

Jeg trenger noe som er mye raskere en duxola samt flytende ikke duxola grøtt :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Joakim-G_R    6
Joakim-G_R

Sitronsyre kjøpt på apotek, er dog ikke sikker på hvor glad alu er i syrebad. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig