kris1986

Toyota Supra

Ok.. A guy i barely know asked a friend and I too detail his car, a Toyota Supra. The car has been painted for approximately two months ago, but still the paint was totally covered by swirls (I don't think he knows about the washmitt and shampoo). Today we tried a Flex DA machine instead of the Hitachi (rotary). My plan was using the lovely MG83, (maybe followed by MG9) and the MG26 as an LSP. I have "always" used a rotary machine, so too use the flex machine took too long time.. (I had maybe 5 hours to clean the whole car, exterior, interior, engine bay, door trims, wheels and so on). I dropped the flex, and used the DeepCrystal nr2 followed by one layer (!) of MG26. Full paint treatment coming soon ;)

Here is some pictures;

Before wash:

P6300197.jpg

P6300198.jpg

P6300199.jpg

Wheels (cleaned, dried and waxed. One layer of Chemguys wheelwax. rubber treated with Turtle Wax extreme, not a good product)

P6300202.jpg

P6300203.jpg

After wash:

P6300204.jpg

P6300205.jpg

P6300208.jpg

Then the polishing. DC2 and scratches removed with MG83 and the flex (removed the marks completely)

P6300209.jpg

P6300216.jpg

P6300248.jpg

Interior (interior Microfiber with Sonax interior cleaner) :

P6300250.jpg

P6300251.jpg

P6300245.jpg

P6300247.jpg

P6300210.jpg

Engine bay (Autoglym engine bay cleaner (?) sponge and Autoglym vinyl and rubber care):

P6300215.jpg

P6300214.jpg

P6300220.jpg

P6300221.jpg

FINISHED:

P6300236.jpg

P6300239.jpg

P6300227.jpg

P6300228.jpg

P6300229.jpg

P6300231.jpg

P6300232.jpg

P6300233.jpg

P6300222.jpg

P6300241.jpg

P6300243.jpg

P6300244.jpg

Og derfor fikk jeg ikke gjort skikkelig ripefjerning/ lakkrens;

P6300252.jpg

bilen måtte brått på treff i sverige i morra!

Gi gjerne en tilbakemelding ;)

Endret av kris1986
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Unnskyld på forhånd, men; med den dekoren der fortjener han swirls. Stygt sagt.

Rødfargen var pen, og virker da som om du fikk frem et godt resultat. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen til Karsten jo, dæven den har forandret seg! Kjenner han som hadde den før han igjen, da var hele bilen brun metalic og beige interiør, via lilla og nå sånn her! Han tør å satse, syntes den har blitt tøff jeg:-)

Bra jobb også, swirls etter så kort tid sier vel litt om hvordan stell den får..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe; der er det mange delte meninger... for å si det pent; alt til sitt bruk :)

Bilen til Karsten jo, dæven den har forandret seg! Kjenner han som hadde den før han igjen, da var hele bilen brun metalic og beige interiør, via lilla og nå sånn her! Han tør å satse, syntes den har blitt tøff jeg:-)

Bra jobb også, swirls etter så kort tid sier vel litt om hvordan stell den får..

jupp, den er karsten sin! han er vist veldig flink til å kjøre og drifte, og han fortalte meg om fargene på lakken.. hehe..

Jeg og en kompis skal ta fjerne swirls en dag vi får bedre tid, han leverte bilen til oss, henta den etter noen timer, og dro rett til ett treff.. hehe

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Supra er uansett gromt det...

Ble bra blank også denne her..

Funka bra med DC 2 etter MG83?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble blank og fin den :) Digger looken på bilen, utenom dekoren..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Supra er uansett gromt det...

Ble bra blank også denne her..

Funka bra med DC 2 etter MG83?

Takker for alle tilbakemeldinger..

Tok ikke MG83 på hele bilen, tok bare 83 der det var "store" riper, ca 2-10 cm og matte flekker. Fikk ikke tid til å ta full shine som sagt, så det blir 85 på den om en uke eller to, da med roterende :) for å bryte ned MG9 med da tok lang tid bare det, så gikk heller med DC2 over bilen får å gjøre den mer klar for LSP. Liker 83.. med polerpad og flex fjerna den riper relativt fort, kansje 1 min? Dekoren faller ikke meg helt i smak eller, men har fikk det gratis som spons

Angående DC2 etter mg83, det vet jeg ikke, men med roterende har 83 blitt LSP-klar på alle bilene jeg har tatt, da med polerpad på siste / eneste runde. Det er digg, for den tar bra også som sagt :)

Kjipt er det å få hastejobb.. levere fra seg bil med swirls, IKKE bra

Endret av kris1986
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Strøken Kristoffer! Kul bil også... :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive