Gå til innhold
sluquet

Alternativ til skumkannon?

Recommended Posts

sluquet    1
sluquet

Sikkert et dumt spørsmål, men finnes det alternativer (som fungerer) til en skumkannon som ikke trenger å kobles til høyttrykk? Grunnen til at jeg spør er at vaskehallen jeg bruker har en ukjent type kobling på pistolen og jeg tror ikke verksmesteren er hypp på at jeg kødder med røret hans (nei, ikke på den måten).

Endret av sluquet

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
sluquet    1
sluquet

FOAM GUN kan brukes på vanlig hageslange :)

Takk for svar, men det er ikke hageslange der dessverre. Finnes det noe man kan pumpe trykk i for eksempel?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ælen    45
Ælen

Går jo an å bare sprøyte på mindlene med vanlig sprøytekanne eller lavtrykkspumpekanne, man får ikke noe skum men det bryter jo ned skitten og fungerer som en prewash det også. vet ikke hvor effektivt dette er kontra skum, men har man ikke annet så må man bruke det man har!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
sluquet    1
sluquet

Går jo an å bare sprøyte på mindlene med vanlig sprøytekanne eller lavtrykkspumpekanne, man får ikke noe skum men det bryter jo ned skitten og fungerer som en prewash det også. vet ikke hvor effektivt dette er kontra skum, men har man ikke annet så må man bruke det man har!

Joda, sant det, men jeg hadde jo håpet på å slippe å ha helt dønn stive cocktailpølser (fingre) etter en vask :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Tomas    339
Tomas

Da vil jeg anbefale deg å kjøpe slik trykkluftskanner på 2 +- liter. Blande oppi avfetting som Orange Pre-Wash og pumpe opp trykket å spasere blid og fornøyd rundt bilen :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
sluquet    1
sluquet

Da vil jeg anbefale deg å kjøpe slik trykkluftskanner på 2 +- liter. Blande oppi avfetting som Orange Pre-Wash og pumpe opp trykket å spasere blid og fornøyd rundt bilen :)

Fantastisk, da prøver jeg det. Tusen takk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ælen    45
Ælen

Joda, sant det, men jeg hadde jo håpet på å slippe å ha helt dønn stive cocktailpølser (fingre) etter en vask :)

2326.jpg

Slipper du å bli ødelagt i hendene :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bjerknez    175
Bjerknez

Bare pass på og ikke fyll disse kannene HELT fulle. Ikke noe galt i seg selv, men fyller du den bare til halv, så varer trykket mye lengre å du slipper å pumpe så ofte. Kjøper du en på 2l så kommer du jo uansett langt med halve flasken som da skulle tillsi 1l veske. (jaggu er jeg skarp i hoderegning :) )

Innlegg redigert. Salg skal kun foregå i kjøp og salg forumet.

Endret av Torby

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Mighty    271
Mighty

Jeg vil ut av egen erfaring anbefale å kjøp en litt større kanne på 2-3 liter eller mer da disse 1-1.5L kannene blir veldig fort tomme. En 1.5L kanne holder bare akkurat rundt min egen bil. De større kannene er også mye enklere å pumpe opp trykk i.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
sluquet    1
sluquet

Jeg vil ut av egen erfaring anbefale å kjøp en litt større kanne på 2-3 liter eller mer da disse 1-1.5L kannene blir veldig fort tomme. En 1.5L kanne holder bare akkurat rundt min egen bil. De større kannene er også mye enklere å pumpe opp trykk i.

Takk for innspill.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Tomas    339
Tomas

Som mighty sier, så går det en god del produkt med om man bare kjører på. Så kan være en idé å være litt kjipere med sprøytingen, da den dekker veldig godt.

Endret av iDuddits

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ælen    45
Ælen

Bør heller ikke la produkt stå på kanne over tid da blir de ødelagt.

Har ødelagt 2 stk Gardena lavtrykks kanner ved å ha avfetting og felgrens på de.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bernhard    2 322
Bernhard

Ikke noe problem å ha produkt stående i.. Jeg kjøpte noen 2l kanner på jobben til 59,- stk mener jeg å huske, og alle sammen har fortsatt produkt i seg, bla Bilberry og dette har stått i ett par av kannene i 6 mnd nå...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ælen    45
Ælen

produktene var i kannene i 3-4 mnd hos meg da de begynte å skape seg.

Mulig det er kannene som er dårlige, men de koster tross alt 200,- pr stk.

er disse det er snakk om:

47300090.jpg

Endret av Ælen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bernhard    2 322
Bernhard

Biltema sin er ikke noe på Prickbort har jeg hørt..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig