Gå til innhold
tommy_sn

Bilvask med grønnsåpe..?

Recommended Posts

tommy_sn    4
tommy_sn

Hei

Noen her som har testa å vaske bilen med kun litt grønnsåpe i vannet?

Har en nabo som sverger til det..eneste han bruker sier han, og bilen hans er faktisk ren og blank omtrent alltid..og han kjører endel..

Er skeptisk selv men..hehe..det ser faktisk bra ut..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
truhaa    1 520
truhaa

Grønnsåpe er gulvvask....

mange "kællær" som har mye "smarte" tips om rett bilhold...zalo, jif, klut osv, men jeg er av den hellige overbevisningen at om mye av slike ting hadde funket, hadde nok feks Autoglym, Meguiars, chemical guys osv hatt en såpe i kolleksjonen som var i nærheten av grønnsåpe, da den sikkert er uber billig i 100 fat..

men....ja jeg har både hørt og sett folk bruke grønnsåpe på bilen, og ut hva jeg "uoffisielt" ahr hørt er at det er vel en ting du kan bruke på bilen, men sverger uansett til Duragloss 901, soft wash, sitrus wash n gloss etc, etc.....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
tommy_sn    4
tommy_sn

Joda..vet det..men..ingen regel uten unntak vel, hehe? Har ikke prøvd det selv, holder meg til bilprodukter..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
bjorke    377
bjorke

Funker sikkert greit hvis du skal strippe bilen for alt av polish/voks etc.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
kris1986    186
kris1986

Har hørt mange sier at grønnsåpe er så bra fordi den er full av fett... Sier ofte at det er ikke meningene å marinere bilen med

såpe som hører til gulv, det er forskjell på lakkerte metallflater og gulv. Pluss at grønnsåpe trekker til deg hinsides med støv

Måtte jeg valgt mellom jif, zalo og furunål, hadde jeg nok gått for furunål ;)

Endret av kris1986

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
kris1986    186
kris1986

Drøyeste jeg har hørt var den med oppvaskmaskin-middel til storkjøkken.. Pass på at du spyler av fort, lakken omtrent renner av.. så klager han som f om lakken på hans "nydelige" 2007 C70 2,5t.. masse hvite prikker.. "her har du nummeret mitt, så skal jeg fikse bilen det jeg klarer og kan, og lære deg litt"... "koster penger sånn jo".. "åja... "

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
virtual    83
virtual

Anbefaler alle om å holde seg unna Ajax iallefall :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig