Johnsen

Spm om polering og voks?

Har kjøpt en del produkter fra Swisswax, bla Swissvax Entry Collection med Onyx Voks og har et par spm i den forbindelse :

Tenkt rekkefølge er som følger, vask med avfetting / såpe, tørke, clay, cleaner fluid og voks.

Bør eg polere etter clay, eller vil cleaner fluid og voks være godt nok?

Hva er beste fremgangmåte ved vask etter voksbehandling? Kan / bør eg bruke Swissvax Quick Finish ved hver vask?

Løser såpe / avfetting opp voks?

Litt usikker på om denne tråden skal ligge her eller under Swissvax, da eg er nybegynner, men bruker kun Swissvax produkter..

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du burde polere med noe før voks kommer jo litt an på hvordan lakken din er. Hvis det er endel swirls og defekter vil ikke verken cleaner fluid eller voksen gjøre noe særlig med dette. I såfall burde du absolutt hatt en grovere versjon av cleaner fluid og gått over med denne før voks.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så om lakk er i bra stand, vil cleaner fluid, evt cleaner fluid medium være tilstrekkelig forbehandling før voks.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jupp..

Merk også at clay kan lage merker i lakken din om du har bløt lakk, da kan det være at du trenger, feks Swissvax clanerfluid medium etterpå, alternativt Cleaner fluid pro om du har en DA maskin

Quick Finish kan du bruke etter hver vask....

Såpe/avfetting vil svekke voksen, vedr såpe, så har det litt å si hvor sterk du blander den, følger du Swissvax sine mål mht Car Bath (+ oppi 1-2 ekstra korker) så holder den bra. Quick Finish hjelper deg også med å holde voksen i sjakk.. Avfetting tærer mer på voksen, men her kommer også styrke inn i bildet. Vasker du fesk bilen i maskin om vinteren, med den sterke avfettingen de ofte har der, så spiser du den fort opp...

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jupp..

Merk også at clay kan lage merker i lakken din om du har bløt lakk, da kan det være at du trenger, feks Swissvax clanerfluid medium etterpå, alternativt Cleaner fluid pro om du har en DA maskin

Quick Finish kan du bruke etter hver vask....

Såpe/avfetting vil svekke voksen, vedr såpe, så har det litt å si hvor sterk du blander den, følger du Swissvax sine mål mht Car Bath (+ oppi 1-2 ekstra korker) så holder den bra. Quick Finish hjelper deg også med å holde voksen i sjakk.. Avfetting tærer mer på voksen, men her kommer også styrke inn i bildet. Vasker du fesk bilen i maskin om vinteren, med den sterke avfettingen de ofte har der, så spiser du den fort opp...

Takk for flott svar :)

Får prøve meg litt frem, så får vi se hvordan det går...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive