Dr_S

Meguiars #105 vs #95

Sitter å vurderer å anskaffe meg #105 da den har mest cut og blir mye brukt av andre her inne. Men så så jeg at det var noe som het #95 Speed-Cut Compound og at denne har like mye cut som #105.

Hvilken bør jeg gå for?

m9532.jpg

vs

meguiars_105_quart.jpg

Endret av Dr_S
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har begge og begge cutter bra. 95 er suveren med So1o-ull. I følge Norsk Prol er begge SMAT, forskjellen at det er større slipekorn i #95 enn #105. Begge gjør en bra jobb som grovpolish, så du kommer i mål med ripene uansett hvem av de du velger.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

#95 tørker ikke ut like fort som 105, hadde definitivt gått for #95. Har #105 og #85 nå, ,men neste gang er det #85 og #95 som gjelder!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke prøvd M95 enda, men M105 er knallgod :)

Har litt lengre "lærekurve" enn M205, men er meget bra! Tar mer enn mange andre "rubbinger" og etterlater en "fin" finish hvis man gjør det f.eks etter Kevin Brown-metoden :) M105 er en skikkelig "time saver"

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så etter #95 så kan jeg gå over til #80? Eller blir den for fin?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så etter #95 så kan jeg gå over til #80? Eller blir den for fin?

Det kommer an på hvor mye ugang du har laget med #95. På lakk som ikke er så myk funker Soft Buff polishpute med #80 fint. Alternativt kan du prøve #205. Den er rangert med litt mer cut enn #80 selv om de begge er innenfor 4 på cut scalaen til Meguiar's.

Har du merker etter grov ull og #95 kan et mellomsteg med D151 eller #83 være lurt før #80/#205.

Skal du bruke duoen #105 / #205 avslutter #205 finere med sort Soft Buff 2.0 enn beige Soft Buff 1.0

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har sikker lest denne, men her er #105 testet av B&B

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

#95 tørker ikke ut like fort som 105, hadde definitivt gått for #95. Har #105 og #85 nå, ,men neste gang er det #85 og #95 som gjelder!

Kanskje dumt spm, men skit på ;) Hvordan er cutten i #85 kontra #95? Hvilken av de 2 nevnte tørker først ut?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje dumt spm, men skit på ;) Hvordan er cutten i #85 kontra #95? Hvilken av de 2 nevnte tørker først ut?

#95 har 12/10, mens #85 har 10/10. #85 består av diminishing abrasives og må kjøres zenith på, mens #95 er litt mer "hybrid" sånn sett, men er kategorisert i SMAT-kategorien da det er hovedsaklig non-dimishing abrasives. Ellers aner jeg ikke hvem som "tørker" først ut - begge er ganske grove men inneholder mer oljer enn #105 som flasher etter rundt 3-4 pass.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan ikke si hundre prosent sikkert, men mener #95 tørker ut fortere enn #85. Er så lenge siden jeg brukte #95... Liker #85 MYE bedre enn både #95 og #105 !!!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har sikker lest denne, men her er #105 testet av B&B

Jeg bruker kun DA, har det noe merkbar forskjell mtp testen?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive