kris1986

Innvendig rens

26 innlegg i emnet

Fant ut for en stund siden at vi har rensemaskin på jobben.. Dro ned å hentet den, og tok med såpe som skulle tynnes ut til 1 del væske to vann (egentlig tre...) Maskinen er Kärcher med det råeste modellnavnet: "Puzzi"!

Sprayet setene med væske, lot det virke bittelitt, og sugde opp.. Fytt i helsikke! væske den sugde opp ble helt brun/grå omtrent sort, og etter alt som heter soff i bilen var tatt, var det en sykt nydelig lukt (ala odor eliminator fra megs), og setene ser freshe ut!

Skulle ta bilder, hadde kamera og alt, men var så sykt skøy så jeg glemte alt som heter bilder og feide over tre andre biler også! Den ene hadde masse hvite skolder på setene, det bare forsvant :)

ANBEFALES PÅ DET STERKESTE :lol: sykt bra.. prøv en gul puzzi ;)

Endret av kris1986
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

he he....catchy navn ja...

har sett etter slike maskiner, men få butikker som selger de over disk...desverre

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jupp... Heldig at vi har mye "goder" på jobben!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor kan man få lånt slike maskiner? Er liksom ikke så keen på å betale masse for rens når jeg like godt kan gjøre det selv, mangler bare utstyr!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Hvor kan man få lånt slike maskiner? Er liksom ikke så keen på å betale masse for rens når jeg like godt kan gjøre det selv, mangler bare utstyr!

Slike maskiner og annet utstyr kan leies hos firmaer som driver med utleie av vertøy,maskiner,lifter og annet.

Litt usikker på om Bautas er lansdekkendekjede.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi bruker den kjente Puzzy`n her på jobben:-) (Driver jo med bilpleie)

Skikkelig bra maskin, sprøyter på bra med såpe om du ikke bruker flaske, og suger kraftig som enhver puzzy skal gjøre..

Altså.. vi har fler.. og alle suger likt.. eller noe :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De maskinene er visst dyre også.. Hvis jeg ikke husker helt feil så var det ca 5000kr, men usikker på om det var ink el eks mva... Men absolutt gode maskiner ja.... Brukte den sammen med Megs APC engang i en Audi A4 som hadde vært selgerbil og gått over 200.000km, ble dritbra det.... Men produktet man bruker har jo også mye å si.... Noen som dusjer over med rent vann til slutt? Det gjorde ihvertfall jeg for å bli kvitt såperester....

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg pleier å fukte hele området først med vann fra renseren, så spraye på selaclean grønn b som vi bruker med dusjeflaske, koste og skumme det opp litt, suge opp mest mulig og så gå over alt igjen med rent vann til jeg ser det ikke kommer noe skum. Syntes setene kan virke litt "klissete" om man ikke får ut all såpa og det kan også bli luktdannelse med tiden.

Drev faktisk akkurat å renset en clk inni nå etter forrige innlegg og da tenkte jeg over det at det kanskje er forskjell på maskiner..

Våres heter forresten Kärcher Puzzy 100, det finnes kanskje flere typer av den?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror det er en som heter Puzzi 200 også... Som er enda dyrere...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Priser på de pussyene her da??

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror du får det billigere i Skippergata ihvertfall...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hahha, skippergata faktisk :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja kjørte over med vann jeg på 4 av 5 seter, og det setet jeg ikke kjørte over med rent vann ble noe "stivt" etterpå, så det anbefales å dra over med rent vann.....

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor mye er vanlig å ta betalt for rens av stoffseter? Kunne trengt det i min bil...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Hvor mye er vanlig å ta betalt for rens av stoffseter? Kunne trengt det i min bil...

Vi ville tatt 2400 for bilen din.

Hva det innebærer kan du lese på http://www.handzon.no/Produkter/ProdukterO...17/Default.aspx

Men vi ordner vel en bedre pris oss gutta i mellom;-)

PS: Da er det en puzzy i bilen din ganske lenge.. haha!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jess, jess!

Lurer da på en liten sak her.. Jeg har ikke tenkt til å investere i en dyr støvsuger, da jeg allrede har 2 fra før. De er fra Kärcher og suger både vått og tørt. Er vel kanskje industristøvsuger det kalles, ikke vet jeg.

Så det jeg tenkte i mitt stille sinn var at jeg kunne ha såpe i ei spruteflaske, og dusje på såpa med. Deretter skubbe med en børste el. Suge opp med støvsugeren og som noen har nevnt, bruke ei flaske med vanlig h2o for å fjerne all såpa etterpå.

Er dette en plan? Hvilke såper bruker dere på stoff setene i bilene? Jeg har hørt at du kan blande Zalo og vann 50/50? Er dette en ok løsning, eller er jeg på bærtur nå ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Chemical Guys green clean gjør nytten der :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Jess, jess!

Lurer da på en liten sak her.. Jeg har ikke tenkt til å investere i en dyr støvsuger, da jeg allrede har 2 fra før. De er fra Kärcher og suger både vått og tørt. Er vel kanskje industristøvsuger det kalles, ikke vet jeg.

Så det jeg tenkte i mitt stille sinn var at jeg kunne ha såpe i ei spruteflaske, og dusje på såpa med. Deretter skubbe med en børste el. Suge opp med støvsugeren og som noen har nevnt, bruke ei flaske med vanlig h2o for å fjerne all såpa etterpå.

Er dette en plan? Hvilke såper bruker dere på stoff setene i bilene? Jeg har hørt at du kan blande Zalo og vann 50/50? Er dette en ok løsning, eller er jeg på bærtur nå ;)

Høres bra ut, men Zalo har jeg ikke vært borti til sånt, hva med å bruke en vanlig tekstilrens? Det får du jo kjøpt så og si overalt....

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Høres bra ut, men Zalo har jeg ikke vært borti til sånt, hva med å bruke en vanlig tekstilrens? Det får du jo kjøpt så og si overalt....

Høres ikke så dumt ut det! Skal sjekke opp i det!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk i bilrekvisita forretninger, stormarked, interiøre og malebutikker..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive