Evo4life

Høytrykk spyler varmvann

Høytrykk   10 medlemmer har stemt

1. 1. Varm eller kaldt vann

• Varm
      6
    • Kaldt
      4

Vennligst logg inn eller registrer deg for å stemme i meningsmålingen.

Hei

Skal kjøpe ny høytrykkspyler snart. Kom over en på jula til 6999,- med dieselvarmer. Er det en stor fordel med varme eller er det ett minus. Tenker da på om wax og andre produkter slites raskere. Hvis det ikke er noe pluss er det dumt å bruke 7000,- når man kan få lignende til halve prisen uten varme. (dvs. 550l/t under 140bar)

Mvh

Endret av Evo4life
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

lest på detailingworld at carnaubavoks begynner å smelte ved 50-60 grader, i sola da f.eks. Vet hvertfall av ca 30-35 er fint for bilen.. Så steamer du den med 140 bar med ca 50 grader, så er vel ikke det helt topp, er det vel? Har du sealer tåler den opp mot 200 grader (og ned mot 150-170 minus), da er det jo greit, men voks er fortsatt sjef da ;)

Hva sier dere andre bilpleie-nerdene her da??

Kristoffer...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg syns det er fint med varme når man skal detaile en bil som ikke har noen beskyttelse på seg..

Kan få felger rene bare ved varmen, slipper nesten felgrens!

Er også helt kanon etter polering, for å få av oljene som blir liggende igjen etter polishen..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jupp.. enig der! en kompis tok motorvask på en diesel med en diesel/parafin blanding med høytrykk på 60 grader.. Motor, girkasse, alt ble helt sykt rent! råeste jeg har sett.. naturlig rent uten skjolder.. litt Autoglym vinyl and rubbercare.. nam!

Men hvordan er det med varmt vann med trykk på voks? stemte det, det jeg sa?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et par dager etter jeg hadde våtslipa Volvoen, og lagt på Jetseal.. Så jeg at det var kommet litt måkedritt på bilen..

Dro så til verkstedet for å spyle av.. Først så jeg at det beada flott når jeg spyla, etterhvert forsvant det bare..

Merkelig tenkte jeg.. Når jeg da kom inn på verkstedet, så jeg at den var innstilla på 90 grader.. hehe..

Så det er nok sant som du sier, for mye varme tar lsp..

Bruker å holder meg på 20-30 grader når jeg vedlikeholdsvasker, får med mye dritt også da.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt kjipt med dyr, god voks da :) artig med litt saklige "diskusjoner".. får med seg mye da! leste om polymerteknologien på MG21 2.0 her om dagen (er den vi bruker på biler til shine hvis de vil ha varighet). Tror det stod +200C og -170C tålte polymerene.. Logisk at den holder mer enn voks :)

Rundt 30-40 grader på vinteren i hallen på jobben.. lekende lett å vaske :D

Endret av kris1986
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du får kjøre en liten test da, fyr den opp til 90 grader.. Og se om det er noe mer igjen av #21 :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Smøre inn med Piz Buin... like fin ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive