kenset

Valg av Scholl-produkter

Har sett en lignende tråd, men klarer ikke å finne den igjen så jeg spør spesifikt om mitt behov.

Skal ta steget opp til roterende nå, og har bestemt meg for å teste Scholl. Blir vel stort sett brukt på min egen bil, 2007 Passat sort metallic. Stort sett grei i lakken etter at jeg har hatt Megs G220 til nå. Litt swirls er det nok og en og annen RDS her og der. Går jo stort sett hver dag.

Har skjønt at jeg bør ha

- S3+/Gold (hvilken anbefales?)

- S17

- S30/40. Hvilken av disse skal jeg velge til min bil? S40 siden den anbefales på mørk lakk (pga holos)?

Har i tillegg Menzerna 106 FA fra før.

Ang pads, er det safest å gå for Scholl sine, eller er det bedre å gå for Uber?

Bakplate har jeg av typen skum ala Scholl og 3M til 150mm pads, men skal bestille opp små også.

Bør jeg kjøpe ull med en gang (hvilken) eller bør jeg vente litt med å gå på ull?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heisann.

Jeg har ikke mottat min S3 Gold Edition enda, så kan ikke si hvor mye bedre den er enn S03+, men har kun hørt posetivt om den. Men selv synes jeg S03+ er noe tørr å kjøre og kan klumpe seg nå. I skrivende stund kjører jeg den og orange Schollpad på grå toyota-lakk, mulig denne er noe seid da dette klumper seg nokså fort, men kompansere med noen sprut med vann på pad'n.

Videre så har også S17 kommet i ny versjon, denne skal iallefall være noe lengre ned på cutskalaen, men har ikke fått testet denne heller kontra den gamle.

Av S30 og S40 kan jeg iallefall se på mine 2 flasken hvilken jeg ville gått for, da min S30 snart er tom :)

Grunnen til at jeg vill valgt denne er at den er noe grovere enn S40 og klarer bedre å hanskes med hologrammer. Og ikke minst om du har myk lakk så kan den også brukes til en en-stegsjobb.

Når det gjelder pads så har jeg både Scholl og Über. Og synes vel kanse de medium størrelsen av Über er å foretrekke,

men liker de små til Scholl bedre enn de små til Über, da de er mindre.

Men Überpads er sånn sett billigere og har nok noe bedre borrelås, så er ikke noe dumt valg det.

Vil iallefall anbefale deg å bruke medium pads kontra large pads, da de kan bli litt vanskelige å styre og blit ofte for store til mange paneler.

Ang ullpad er dette noe jeg så godt som ikkr har brukt.

Håper du ble noe klokere av dette :) og lykke til.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det hjalp ja :)

Det med medium pads har jeg også konkludert med. Selv med DA var det mye bedre med 5" enn 6-7".

Da får jeg lage meg en bestilling om litt tenker jeg. Tror jeg venter på småflaskene med Scholl, ellers tørker det vel ut for meg.

Er A15 noe en bør ha på lur, feks som en lett en-stegs nå før vinteren?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alltid lurt å ha noe på lur :) I mitt siste prosjekt, en S-Max så hadde jeg ikke klart å få det holofritt uten å ha 3M UltraFine SE i "arsenalet" (alt annet gav hologrammer, selv S30+ kjørt kun som jewelling (maks 1200 rpm) produserte litt "hazing")

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

S3 Gold med gul Scholl er en killerkombo. Gold´en er mye smoothere å jobbe med enn S03+, lengre kjøretid og mer "oljete". Min favoritt.

S17 har jeg knapt brukt, da S30 på oransje scholl fikser biffen om du ikke vil ta en to-stegs.

Endret av East
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

S3 Gold er bare en nyere utgave av S3+, bare skifta navn ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

S3 Gold er bare en nyere utgave av S3+, bare skifta navn ;)

Her er du litt på villspor.

S03+ og S03Gold er to forskjellige rubbinger.. S03Gold har mer cut og lengre kjøretid.. Så det er nok mer enn navnet som er anderledes..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det hjalp ja :)

Det med medium pads har jeg også konkludert med. Selv med DA var det mye bedre med 5" enn 6-7".

Da får jeg lage meg en bestilling om litt tenker jeg. Tror jeg venter på småflaskene med Scholl, ellers tørker det vel ut for meg.

Er A15 noe en bør ha på lur, feks som en lett en-stegs nå før vinteren?

Jeg hadde kjøpt store flasker asap, går mye mer enn man tror om man skal gå skikkelig til verks. Jeg kjøpte små flasker først, å det gikk en del med til testing av combos osv så jeg endte opp med å kjøpe store etterpå uansett. At de tørker ut i flaskene over lengre tid har jeg alldrig hørt om så det tror jeg ikke er noe problem :)

Her er du litt på villspor.

S03+ og S03Gold er to forskjellige rubbinger.. S03Gold har mer cut og lengre kjøretid.. Så det er nok mer enn navnet som er anderledes..

Men produseres S3+ enda da? Mener Ketil sa i går at det var bare S3 Gold som gjalt nå?

Den er jo enda på lager men om den produseres enda er jeg usikker på....

Nyere og forbedret utgave, er det de rette ordene? :P

Endret av Bilpleie gærning
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive