redline

Inngrodde kromfelger

Hadde nylig en jobb på en Toyota Tundra og den hadde noen skikkelig inngrodde felger. Det er ikke bare bremsestøv men piggstøv og masse annet møkk som sitter skikkelig dønn fast. Har prøvd med sterk Espuma-blanding, Bilberry og noe annen guffe fra Drake Chemicals uten at det løsner. Jeg kan plukke/skrape det vekk manuellt men er redd for å skade felgene. Tenkte å ha de som vinterprosjekt men trenger tips til noe som fjerner dette.

Også nevne at felgene er ca halvannet år gamle.

post-79-077213000%201284655677_thumb.jpg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde nylig en jobb på en Toyota Tundra og den hadde noen skikkelig inngrodde felger. Det er ikke bare bremsestøv men piggstøv og masse annet møkk som sitter skikkelig dønn fast. Har prøvd med sterk Espuma-blanding, Bilberry og noe annen guffe fra Drake Chemicals uten at det løsner. Jeg kan plukke/skrape det vekk manuellt men er redd for å skade felgene. Tenkte å ha de som vinterprosjekt men trenger tips til noe som fjerner dette.

Som et skudd fra hofta: Prøv CRC 5-56 eller WD-40. Spray på, la det virke noen minutter i flere omganger. Jobb inn stoffet med en malekost/detailerkost og tørk av.

5-56_200.jpg

WD-40_200.jpg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ang. rustløser så vil jeg anbefale en som jeg syns fungerer mye bedre enn f.eks WD-40 og 5-56. har den på jobben. den heter volvo snabbrustløser eller noe i den duren. det er hvertfall den beste sprayen jeg noen gang har prøvd. om den funker til dette folmålet veit jeg ikke, men den er fin og har i verktøyskapet eller i bilen.

den selges hvertfall på volvo (veit ikke om de har den på personbil, da jeg jobber med tunge kjøretøy, men de kan nok få tak i den) delenr. er 1161928 :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke dumt, takk for tipsene :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive