Ståle

Vi ber deg om

Hei folkens, :)

Har lest litt rundt om i kriker og kroker her inne i det siste, og deretter diskutert litt med andre moderatorer og administratorer.

Derfor kommer dette innlegget som jeg håper dere kan bruke litt tid på å lese igjennom og reflektere litt over.

I den store OT tråden har jeg i dag satt flere innlegg skjult fordi de stiller forumbrukere, eller (og det er enda verre) forumbrukernes nærmeste i et dårlig lys.

Jeg henstiller alle som deltar i det som er gøy, morsomt & bare på spøk til å tenke litt videre (dette gjelder også meg selv, definitivt)

.....det som er morsomt idag trenger ikke være så morsomt i morgen når andre generasjoner - kanskje slekt vokser til og finner innlegg av denne art som fremstiller ens nærmeste på en lite flatterende måte.

Likeså vil jeg at vi tar oss to sekunder til å tenke over hvordan vi fremstår - hvordan vi selger oss selv som mennesker når vi legger innlegg av denne typen.

Kan det være at en eller annen gang i fremtiden så vil det vi har skrevet som en litt over streken fleip i dag innhente oss og sette oss i et dårlig lys ? :unsure:

Vi har flere og flere innslag av OT av relativt banal karakter i seriøse tråder. Dette kommer det fra i dag til å bli slått hardere ned på, og advarsel knappen sitter for ettertiden mye løsere enn hva den har gjort.

Den store OT tråden er gull, og det er mye fantastisk humor der inne- men det er også mye som ikke er noe særlig som finnes der.

Jeg har likeså satt tråden angående polering av klosett skjult, og kommer til å slette den.

- Tenk om dette var det første som møtte deg som ny bruker på DCN ? hva ville du trodd...

Heretter kommer den store OT tråden til å bli moderert. - så den som har et ønske om å fleipe med uskyldige tredjepersoner gjennom andre forumbrukere får ta seg en skjerpings og heller tute med de ulvene som greier å tute igjen - først da blir det humor og morsomt....

Det er nulltoleranse på innlegg og kommentarer som setter en uvitende og utenforstående tredjeperson i et dårlig lys. Seksuelle hentydninger i særdeleshet !

Man kan ikke omtale en uvitende gjenkjennbar person slik som det tidvis har blitt gjort.

Jeg er tilhenger av stor takhøyde men bare tenk litt på det jeg sier om hvordan man selv fremstår, og hvordan man fremstiller andre.

Før dere poster et innlegg som er ment som morsomt - stopp opp og tenk over...hadde jeg ledd av dette hvis jeg var en av de andre ?

- eller tillegger jeg en uskyldig og uvitende tredjeperson en egenskap de ikke ville satt pris på?

Ingen nevnt, og ingen glemt, men heretter blir det skjerpings BIG TIME ! både for meg selv og for dere på det å fleipe med mennesker som ikke deltar i fleipen selv....

Det betyr i praksis at vi fra i dag starter på år null....med et regelverk som blir håndhevet på en helt annen måte enn hva som er blitt gjort tidligere.

OT prat som omhandler en som ikke er med i diskusjonen blir moderert, og hvis det kommer i en seriøs tråd er faren for advarsel stor.

Er den av seksuell karakter eller omtaler en tredjepersons kropp eller væremåte er det fort en advarsel.

Det er en vesentlig forskjell på våren 2008 da det var 30 medlemmer som satt og småsludret og høsten 2010 med over 2000 mennesker som er med....vi begynner å bli betydningsfulle - det vi sier betyr noe....og derfor er det viktig å tenke over hva vi sier.......vi er en klubb, og vi står sammen.

Vi kommer til å slette og moderere de som tar ut sine mest primitive sider på forumet på DCN.

Likeså er det et faktum at småprat-tråden vokser raskt, og da med temaer som ligger ganske så fjernt fra DCN og forumets kjerneområde. Dette ønsker vi å gjøre noe med.

Vi kommer til å vurdere fortløpende hva som legges inn der, og tråder som vi føler blir utenfor interesseområdet for DCN kan risikere å bli fjernet.....dog med kun liten tilbakevirkende kraft.

- så streken trekkes her og nå :)

Når det er sagt så er det viktig å si at dette nettstedet er spekket av oppegående og ressurssterke mennesker med et vidt spekter av know-how, så rådspørringstråder og likeså tråder med samfunnsengasjert vinkling er fortsatt veldig velkomne.

Essensen her er at vi ikke ønsker at dette skal bli et samlingssted for mennesker som egentlig ikke er interessert i bilpleie, men som synes det er kjekt å slå ihjel litt tid med skitpreik i forumets avdeling for småprat.

Humor er konge - overalt....i alle tråder,........banaliteter og forsøk på å overgå hverandre er kollektivt pinlig for alle sammen som utgjør denne fine gjengen.

Derfor....! - Hvis noen legger ut et gullkorn, så er man ikke nødt til å prøve å overgå dette ved å følge opp - Det lykkes svært sjelden, og en oppmerksomhet i form av en >liggeårulleålesmiley> gjør seg som regel bedre med mindre du har noe virkelig bra å komme med.

La oss slå på selvkritikk-alarmen folkens...så tar vi en kvalitetssjekk på det vi legger ut. :D

20

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siden mange bare bruker "Nye innlegg"-funksjonen (meg inkl), så syns jeg dette innlegget fra vår alles kjære Ståle skal få en aldri så liten bump. :)

Mange nye brukere på DCN, og det kan være greit å reflektere litt over det vi poster.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive