Sven

Sven's Golf Gti 16v

Da var førstegangsbilen i hus, og valget falt på en golf gti 1995 modell(regget i 94) :) Bilen er gått 125000km og alle service er fulgt.

Utvendig er det noe små rustbobler midt på dører osv, disse skal tas en gang i nær fremtid. Noen småskader rundtom er det, men håper å få tatt en del etterhvert :)

Bilder:

43_1727199079.jpg

43_-576070440.jpg

43_1997730129.jpg

43_-1484455785.jpg

43_1015015102.jpg

Bilder tatt ifra salgsannonsen. Er mørkt ute nå, så får ikke tatt noen bilder ikveld iallefall.

Ikke den fineste bilen her på forumet akkurat, men et kjøp jeg er veldig fornøyd med :)

Planer videre er å komme seg på jobb etter skolen og spare til coilovers, deretter felger(suger å være fattig student). Dersom noen har tips til både felger og coil. så hadde det vært veldig fint :)

Lappen er vel også en plan, da jeg fortsatt er bare 17. Kun 39 dager igjen nå :D

Endret av Sven
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grattis med fin bil :)

Og grattis med lappen som kommer :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

*2 på det !

God start å ha bilen i hus. Litt å pusle med da ;)

Lykke til videre :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

grattis med bil og lykke til med oppkjøring når dagen kommer!

fin og dyp grønnfarge på bilen :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for det :)

*2 på det !

God start å ha bilen i hus. Litt å pusle med da ;)

Lykke til videre :)

Takk og ja, greit å ha litt tid på pussingen. Må jo være blankt når man får lappen :D

grattis med bil og lykke til med oppkjøring når dagen kommer!

fin og dyp grønnfarge på bilen :)

Takk skal du ha :) Fargen er egentlig litt annerledes enn jeg hadde trodd, så bare for meg en slags mørkegrønn "normal" farge jeg, men var litt mer "dypde" (eller noe sånt) i den. Tror den kan bli bra etter noen runder med maskinen og litt voks :)

Første feilen er nå dukket opp :lol: Skrapelyd ifra rattstammen når jeg vrir på rattet. Googlet litt rundt, og kom frem til at det kanskje kunne være sleperingen? Funker det å smøre opp denne med noe fett eller lignende?

Endret av Sven
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne lakken popper fælt med litt stell, er bare å glede seg. ;) 16V går helt greit også, kan bli fin med litt senk og litt tyskstuka dassrullfelger denne. :) Sjekk ut www.partsandretards.com for billig coilovers med TÜV-godkjenning.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan bare være plasten rundt som skraper mot rattet, jeg hadde det samme på min..

Sleperingen må meg bekjent byttes..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gratulerer med førstebil og lykke til med oppkjøringen.

Virkelig et meget pent eksemplar du har fått tak i!

Støtter Anders sin anbefaling om Parts & Retards.

http://www.zenk.no

Endret av ClearCoatChristR
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne lakken popper fælt med litt stell, er bare å glede seg. ;) 16V går helt greit også, kan bli fin med litt senk og litt tyskstuka dassrullfelger denne. :) Sjekk ut www.partsandretards.com for billig coilovers med TÜV-godkjenning.

Takk! Har allerede vært innom der og siklet litt på coilovers, men usikker på om disse billige Tuningart til 2500,- holder mål? Visst ikke skal visst Supersport være et godt alternativ. Er jo "bare" 1500 opp i pris, og om de er i bedre kvalitet så er det vel liten tvil om hva som blir valgt.

Nye felger og trengs, men kan eventuelt bli utsatt til våren. Skal jo snart på med vinterfelger uansett :( Men tips til felger da? Vet det er mye rått, men pris har litt å si også. Hadde egentlig sett litt på audi parabol(?) felger, syns disse er smågrom. Usikker på størrelse og. Noen sier 17 sitter bra, mens andre sier 16 er best med litt senk.

Kan bare være plasten rundt som skraper mot rattet, jeg hadde det samme på min..

Sleperingen må meg bekjent byttes..

Gamle eier hadde hatt bilen inne for å skifte noe airbag sensorer og maste noe om at et eller annet i ratt var skiftet. Noe de har gjort feil ved montering igjen kanskje? Får vel ta turen ut der til uken og spørre litt.

Etter iherdig googling fant jeg og ut at ny slepering koster rundt 1600,-, så det suger jo :unsure:

Endret av Sven
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er en iherdig felghore, så jeg vet ikke om så mye som er billig og fett... OEM-felger er blitt "in" igjen, Audi har noen kule, som f.eks Fat Five. :) Brock kan være kult, og kommer i 16x9". ;) Både 16" og 17" er fint på disse.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er en iherdig felghore, så jeg vet ikke om så mye som er billig og fett... OEM-felger er blitt "in" igjen, Audi har noen kule, som f.eks Fat Five. :) Brock kan være kult, og kommer i 16x9". ;) Både 16" og 17" er fint på disse.

Ja, brock kan være fett det, men ikke funnet noen i 5x100 enda. Går 9x16 bak og foran selv med litt senk uten å måtte valse??

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/bilder?finnkode=24745720 En litt annen stil, men småtøffe.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De felgene er dritfete på dreiser..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

TT Parabol heter de vel ;) Uberfete hjul, hadde hatt disse på min A3 8P hvis de hadde eksistert i 19" (og med rett boltsirkel og ET).

Gå for de der :thumbup: Så har du litt kosejobb med å holde de blanke også.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

TT Parabol heter de vel ;) Uberfete hjul, hadde hatt disse på min A3 8P hvis de hadde eksistert i 19" (og med rett boltsirkel og ET).

Gå for de der :thumbup: Så har du litt kosejobb med å holde de blanke også.

Nei, det er to forskjellige. Fat five er A8 (5x112) og Parabol er TT (5x100) og A8 (5x112)

Fat Fives

dsc6727.jpg

Parabol:

duda9.jpg

Endret av ClearCoatChristR
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, det er to forskjellige. Fat five er A8 (5x112) og Parabol er TT (5x100) og A8 (5x112)

Fat Fives

dsc6727.jpg

Parabol:

duda9.jpg

Jeg har vel bare nevnt TT Parabol, som de i linken til finn.no også er? Hvor kom A8 fra? Men Fat Fives var jo definitivt relativt like.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville gått for de i finn-annonsen, uten tvil. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

flott bil du har fått deg! ikke værst med gti og en såpass lav km stand, hadde selv en mk3 golf som jeg solgte for noen få mnd siden med det var en noe slappere 1,8 liter. Kanon greie biler, men min hadde dessverre svært mye rust i kanaler.

Skal huske å se etter deg på øyen ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive