Fastlane

Ny bil- skikkelig pleie

Hei.

Jeg har kjøpt meg en ny 2008 modell BMW 3 serie M-sport.

I den forbindelse er det desverre slik at forrige eier ikke har passet på bilen, slik en BMW skal passes på...

Desverre så er det en del swirls....

Jeg hadde da tenkt å gjøre følgende:

- Skikkelig vask

- Meguiars quick clay

- Meguiars SwirlX

- Meguiars Gold class wax

Tror dere at dette vil gjøre jobben? Og er det det noe spesielt jeg må tenke på vedrørende SwirlX( aldri brukt dette før..)

Vet at man selfølgelig kan gjøre mye mer, lakkrens, forseglig etc etc...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres bra ut det der, eneste jeg har noe å utsette på er Gold Class voksen, den holder ikke særlig lenge. Du burde også kjøpe deg noe til dekk/felg :)

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du har endel swirls, så tar det ganske langt tid og krever mye jobbing for å fjerne noe med SwirlX, spesielt på BMW lakk som er ganske hard.

Voksen burde du bytte til noe annet ja, f. eks. Meguiars #16. Finnes mye rart å velge i.

I tillegg burde du som bjorke sier, ha noe til dekk og felg.

Hvis du handler på en lokal BilXtra, har de hvertfall Meguiars All Purpose Cleaner som fungerer til både dekk, felg, matter og mye annet. Dette er en del av detailer-serien til Meguiars.

Sonax er en veldig god felgrens, som er lett å få tak i hvis du ikke handler fra nett. Hvis du handler fra nett, anbefaler jeg P21S eller Espuma Revolution. Disse er alle syrefrie og skader ikke felgene.

Dekkfornyer/vinylfornyer burde du også ha; Chemical Guys New Look Trim gel, eller Swissvax Pneu er noe av det bedre der.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, da har jeg brukt helgen til ovennevnte behandling....

Skjønner hva dere skriver mtp swirlX...den tok riktig nok en god del, men ikke alt....

Hva med den som heter Meguiars SCRATCH X 2.0??

Regner med at det er en mild form for "slipemiddel" i swirlX, men at det er sterkere saker i scratch 2.0?

Endret av Fastlane
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, da har jeg brukt helgen til ovennevnte behandling....

Skjønner hva dere skriver mtp swirlX...den tok riktig nok en god del, men ikke alt....

Hva med den som heter Meguiars SCRATCH X 2.0??

Regner med at det er en mild form for "slipemiddel" i swirlX, men at det er sterkere saker i scratch 2.0?

Bruker du maskin eller polerer du for hånd ?

Kan trygt anbefale deg Scholl 03 gold på slik hard tyskerlakk samt A15, eller S30 på toppen.

Har tatt en del audier med dette og DA maskin. Selv med maskin og cuttingpad må der jobbes en del for å få bort alt.

Legg gjerne ut bilder slik at vå ser resultatet :-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne bilen har knallhard lakk, jeg har en slik selv, å har i første omgang brukt ca 20 timer med roterendes, å er fremdeles ikke helt fornøyd. Du kan også ta en titt på Brynjar sin S&S av en slik bil , så har du en pekepinn om hva du har å jobbe med.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres bra ut det der, eneste jeg har noe å utsette på er Gold Class voksen, den holder ikke særlig lenge. Du burde også kjøpe deg noe til dekk/felg :)

Kan skrive under på at Gold Class voksen har den dårligste holdbarheten på noen voks jeg har prøvd hittil.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker du maskin eller polerer du for hånd ?

Kan trygt anbefale deg Scholl 03 gold på slik hard tyskerlakk samt A15, eller S30 på toppen.

Har tatt en del audier med dette og DA maskin. Selv med maskin og cuttingpad må der jobbes en del for å få bort alt.

Legg gjerne ut bilder slik at vå ser resultatet :-)

Ja, gjør alt for hånd...

Denne bilen har knallhard lakk, jeg har en slik selv, å har i første omgang brukt ca 20 timer med roterendes, å er fremdeles ikke helt fornøyd. Du kan også ta en titt på Brynjar sin S&S av en slik bil , så har du en pekepinn om hva du har å jobbe med.

Ja, dette så veldig imponerende ut, men mye arbeid da...

Uff må tenke litt gjennom dette...usikker på om jeg tør å gå igang med roterende redskaper.

Vurderer å levere bilen inn til bilpleie. De skulle ha ca 3000-4000,- for jobben. Men spørsmålet er om det er like greit mtp på å prøve og feile selv...

kommer jo da til å gå noen høvdinger på maskin, kjemikalier etc...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Maskin må du nok ha for å få til noe særlig korreksjon, men gidder du å lære deg bruk av poleringsmaskin så kommer du ikke til å angre uansett.

Hvis du vurderer å sette bort jobben så sparer du nok både penger og får et bedre resultat om du velger en av detailerene på dette forumet fremfor et gjennomsnittlig bilpleiefirma. Kanskje kan du da også bli med og lære :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje kan du da også bli med og lære :)

Ikke ett dumt forslag ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive