Gå til innhold
Mr500

Lettvekts vokspålegger

Recommended Posts

Mr500    0
Mr500

Har noen et tips om en lett håndterlig vokspålegger? Optimalt sett ser jeg for meg noe som ligner en vanlig eksentersliper (veier 1-2 kg og kan styres med en hånd), men som gjerne har variabel rpm.

Det finnes mange gode eksenterslipere, men de har som regel fast rpm på ~4 - 5000. Det blir vell litt for for enkelt vokspålegging med AIO-produkter?

Jeg ser at det finnes skikkelig billige B&D-maskiner som får slakt, så det er neppe noe å satse på. Og 10", to-hånds voksmaskiner blir for stort og uhåndterlig.

Og har noen en ide om hvor håndterlig dodos eller megeuiars DA maskiner er med enhånsdoperasjon?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Essiek    384
Essiek

Jeg legger all LSP for hånd. Med maskinell pålegging blir det kriker og kroker du ikke kommer til.

Men enhver skit-billig sak burde duge egentlig - det er ikke akkurat tunge jobben den skal gjøre

edit: mht en-hånds operasjon så synes jeg det går fint å kjøre en-hånds med Metabo roterende med litt press også. Men det er nå bare meg da - andre synes det å løfte en spise-skje til munnen er en vanskelig og tung prosess :)

Endret av Essiek

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig