Anaxyd

Nylakkerte flater som beader og sheeter..

Slengte inn dørene mine til oppretting og lakkering for noen uker siden, og har ventet med å behandle de med noe før lakken har herdet skikkelig. Skulle ta en vask på de her om dagen, og så at de beadet og sheetet helt SYKT! Skulle gjerne hatt et bilde av dette for dere, men det var nesten så det var bedre enn de andre lakkflatene mine som er behandlet med Shield.

Så jeg lurer på hvordan dette kan ha seg?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Les om overflatespenning i fysikkboka di ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er ikke jeg noen fysikkmann, desverre! Men sånn basicly er det mindre spenning etter lakkering?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er fordi døra di er helt glatt og gjevn etter lakkering. Vent en mnd til den har blitt møkkete igjen så skal du se at det ikke er så bra lengre.

Prøv også å hell vann på nypolert lakk så ser du at det sheeter ganske bra, noe som viser at grunnarbeidet er nesten hele resultatet. Eneste voksen gjør er å beholde resultatet.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er fordi døra di er helt glatt og gjevn etter lakkering. Vent en mnd til den har blitt møkkete igjen så skal du se at det ikke er så bra lengre.

Prøv også å hell vann på nypolert lakk så ser du at det sheeter ganske bra, noe som viser at grunnarbeidet er nesten hele resultatet. Eneste voksen gjør er å beholde resultatet.

Det vil nok variere noe, da oljene etter poleringsmidler som ligger igjen på lakken vil få vann til å sheete. Men der kommer det an på hvilke typer poleringsmidler man bruker. Etter min erfaring inneholder f.eks Menzerna masse oljer, noe som gjør de lette å jobbe med, men da kreves det en skikkelig wipedown for å evaluere det virkelige resultatet. Sånn sett liker jeg Scholl bedre, da de har en liten læringskurve for å kunne forstå teknikken. Men når man først kan å bruke de, er de mye mer brukervennlig enn mye av det andre jeg har prøvd og legger ikke igjen så mye oljer(noe selvfølgelig). Men dette er da mine erfaringer :)

Det finnes mange typer vokser, og det er rett i det du sier at voksen i hovedsak beholder resultatet. Men etter min erfaring skiller det på brukervennlighet(hvor lett den er å legge på bilen og tørke av), hvor drøy den er i bruk, hvordan den ser ut på bilen, hvor lett møkk fester seg, hvor lenge den holder og også hva slags budsjett man har - altså hva slags egenskaper man er ute etter når man kjøper voks.

Men det vi også må huske å tenke på at det ikke er alle som kjører full korrigering av egen bil 2 ganger i året, men kun enkel lakkrens og voks. Og da er det også lettere å skille på de forskjellige voksene og hvilket utseende de gir :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive