Tonytic

Blanding av wax

er i start fasen enda, men liker å prøve forskjellige produkter. så jeg lurte på om det går fint å legge på 2 forskjellige wax'er? i mitt tilfelle: Chemical Guys Wet Mirror Finnish, og Swissvax Viking eller blir dette bare uten mål og mening?

med det samme, er det lurt å vaske bilen i mellom lagene? for å få bort evt. oljer som ligger igjen. slik at produktene får bedre heft jeg tenkte på.

på forhånd takk

Mvh

Tony :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet ikke noe om cg voksen du refererer til, men jeg bruker cg e-zyme og sv shield om hverandre med hell :)

Vasker ikke mellom lagene.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Går nok fint å legge forskjellige vokser om du er ute etter forskjellige egenskaper(beading,sheeting,holdbarhet).

vente noen timer før du legger andre laget er vel det viktigste.Og gjerne en prevoks helt først.Det er vel det viktigste.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Wet Mirror er ingen voks men heller en rens og glansforsterker.

så bruker du den over Viking så fjerner du Viking.

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Legger du flere lag voks på hverandre, blander du de sammen. Hold deg til en (1) vokstype så vet du hva du får, med mindre du finner en mirakel miks ved å blande ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

+1

Det er en grunn til at en voks eller sealer inneholder akkurat det den gjør i riktige mengder. Legger man flere lag vil desse blande seg sammen. Kanskje merker man ingen forskjell, men kanskje blir det kræsj mellom 2 eller flere kjemikalier/stoffer som ikke fungerer sammen. Det vet man aldri :)

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Wet Mirror er ingen voks men heller en rens og glansforsterker.

så bruker du den over Viking så fjerner du Viking.

hva om jeg legger Viking etter wet mirror? det burde vel funke? :unsure:

+1

Det er en grunn til at en voks eller sealer inneholder akkurat det den gjør i riktige mengder. Legger man flere lag vil desse blande seg sammen. Kanskje merker man ingen forskjell, men kanskje blir det kræsj mellom 2 eller flere kjemikalier/stoffer som ikke fungerer sammen. Det vet man aldri :)

dette har jeg også tenkt litt på. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Viking etter Wet Mirror funker ja.

Hvis du vil fylle på med mer voks, så kjører du en runde krafting avfetting, sjekker paneler for urenheter og legger mer Viking.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Viking etter Wet Mirror funker ja.

Hvis du vil fylle på med mer voks, så kjører du en runde krafting avfetting, sjekker paneler for urenheter og legger mer Viking.

okay, stoler på deg petter! har sett jobbene dine både her inne og på vccn så ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

skremmende

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive