Gå til innhold
Morten83

Etter Menz 106FF kommer?

Recommended Posts

Morten83    7
Morten83

Igår gikk jeg over hele bilen med Menz 106FF på blå sonus pute med Flex DA.

Burde muligens brukt hvit pute for å fått lakken 100,4%, men det får bli etter ferien. Lakken er egentlig veldig bra, men noe små swirls på taket, og småriper ved bagasjeromsterskelen.

Det jeg nå funderer over er om jeg skal legge Duragloss 105 eller hoppe rett over på Duragloss 111 som toppes med pinnacle souveran?

Vil DG105 rense lakken noe mer etter Menz 106, eller bare beskytte?

Hva mener ekspertene jeg burde gjøre?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
truhaa    1 520
truhaa

Duragloss 105 har litt rens i seg, så den renser noe, hvor mye du lakken trenger den etter Menzerna 106 er ikke sikkert, men den fjerner også noe oljer 106 legger igjen slik at det blir mer heft. Duragloss 111 er en ren sealer. og fjerner ikke noe.

Jeg hadde brukt begge om du har mulighet, men om jeg skulle tatt en hadde jeg tatt Duragloss 105, så kan du legge på et lag med Duragloss 111 etter 1, 2, 3, el 4 uker om du ønsker..

Husk at begge skal kure i 24 timer før noe legges over samt ikke vask, regn etc...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Morten83    7
Morten83
Duragloss 105 har litt rens i seg, så den renser noe, hvor mye du lakken trenger den etter Menzerna 106 er ikke sikkert, men den fjerner også noe oljer 106 legger igjen slik at det blir mer heft. Duragloss 111 er en ren sealer. og fjerner ikke noe.

Jeg hadde brukt begge om du har mulighet, men om jeg skulle tatt en hadde jeg tatt Duragloss 105, så kan du legge på et lag med Duragloss 111 etter 1, 2, 3, el 4 uker om du ønsker..

Husk at begge skal kure i 24 timer før noe legges over samt ikke vask, regn etc...

Da går jeg for 105 i første omgang :)

En annen ting ang. Duragloss:

Disse produktene kan jo legges selv om man står i solskinn, men er det fortsatt slik at også Duragloss helst burde legges i skyggen der ikke bilen blir så varm.? Eller spiller det ingen rolle?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
truhaa    1 520
truhaa

Legger på alt i skyggen jeg uansett hva som står på flaskene, eneste er vel QDer innimellom, men det er jo rett på og rett av...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
virtual    83
virtual

106ff har 2.5 i cut av totalt 5, og den blå puta har nesten absolutt ingen cut omså ingenting.

Blå pute er noe man bruker helt til slutt, når man er ferdig med ripefjerning, for å få opp bling-faktor igjen..

106ff er veldig grei å bruke med hvit sonus

SIP er grei å bruke med gul sonus, det er en veldig god kombinasjon som tar mange defekter, og avslutter lsp klart..

Med rotary iallefall :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Morten83    7
Morten83
106ff har 2.5 i cut av totalt 5, og den blå puta har nesten absolutt ingen cut omså ingenting.

Blå pute er noe man bruker helt til slutt, når man er ferdig med ripefjerning, for å få opp bling-faktor igjen..

106ff er veldig grei å bruke med hvit sonus

SIP er grei å bruke med gul sonus, det er en veldig god kombinasjon som tar mange defekter, og avslutter lsp klart..

Med rotary iallefall :P

Ja er klar over at blå pute er for finishing. Men syntes faktisk at jeg fikk et godt resultat selv om jeg optimalt sett burde brukt hvit pute.

Så klarte forskjeller etter behandlingen.

En dust(les:kjærring) smalt døra si inn i døra mi her for noen uker siden. Ble litt riper og lakken ble borte på et ertestort område.

Der lakken forsvant fikk jeg selvsagt ikke gjort noe, men med 106 og blå pute fikk jeg faktisk bort lakkrestene som ble fra hennes dør, samt noen småriper. Da kjørte jeg med ganske stor kraft, syntes resultatet ble 100% bedre enn utgangspunktet.

Neste gang får jeg prøve med hvit pute, kanskje jeg får meg en "aha" opplevelse :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Morten83    7
Morten83
Legger på alt i skyggen jeg uansett hva som står på flaskene, eneste er vel QDer innimellom, men det er jo rett på og rett av...

Ikke alle som er så heldig å har en skyggeplass. :rolleyes:

Her på østlandet er det liksom bare to typer vær føler jeg. Ensten sol eller regn.

Skulle hatt flere dager med varmt vær og overskyet :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig