Anaxyd

Dårlig skum i skumlansen?

Hei!

Nå har det seg sånn at jeg mistenker at jeg ikke får noe særlig fart i skummet mitt. Tolk det i den retningen du vil, men vi snakker faktisk om bil her nå! :rolleyes:

Uansett, jeg har alt mulig av CG produkter, og har prøvd ut masse komboer i skumlansen uten særlig hakaslep og nakkesleng. Har kjørt CG CWG + OP + resten vann mye, men det blir ikke noe særlig. Skummet blir liksom ikke pisket opp skikkelig!

Og jeg har vært innom guiden for å rengjøre kanonen, og renset den skikkelig. Sjekket også om nippelen i bunnen som suger opp produkt fra flaska var tett, men her var det åpent og fint. Blåste ellers alt med trykkluft og vasket den stålullsaken skikkelig.

Bruker en Karcher K6.450 som har ca 500l/t og 125bars trykk.

Idag testet jeg en ny blanding i kanonen, og lempet oppi en god blanding med CWG og Maxi Suds II som var sikkert nesten 2cm i bunnen og 1,5 pump med OP deretter. Hivde glovarmt vann oppi og ristet skikkelig godt og håpte på bra med skum denne gangen.

Men...

IMG_0521.jpg

Rett etter påføring.

IMG_0522.jpg

Etter ca 3 min.

Og det rengjør ikke en dritt!! :(

Så jeg lurer på hva jeg gjør galt?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener det er en tråd innpå her med akkurat samme problemstilling, og der var konklusjonen/løsningen at det måtte renses inni lancen pga størknet såpe, så blandefunksjonen ikke fungerte som den skulle. Kanskje det er noe slikt her også? Min skummer MYE med bare litt maxi suds i bunn og resten vann.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har du vridd på skumreguleringa,som bestemmer hvor tykk/tynn blandiga som kommer ut er?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har selvfølgelig prøvd å justere luftmenge? Har min helt på minus jeg.

Min var også nesten som din. Blei dårlig skum, men litt mer enn det der da.

Min blei plutselig bra igjen av seg selv den...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har blandeskruen helt på minus ja. Når jeg justerer den oppover, blir det bare enda dårligere skum.

Nå har jeg jo prøvd å rense, så jeg veit liksom ikke helt hva jeg må gjøre for å rense den enda bedre?

Skummet var liksom ikke så som jeg hadde forventa når jeg prøvde den for første gang heller..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Snakka med en som hadde problemer med skumlansa, han mente det ikke ble skum nok også byttet han bare flasken til en 0,5 "colaflaske" og da ble skumlansa mye bedre..

Han mente på at den "trakk falsk luft", noe som høres rart ut siden gjengene er like, men er jo verdt ett forsøk ;)

Endret av kris1986
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville sjekket slangen som går ned i flasken om den er hel og fin. også skrudd ut nippelen som den er koblet til å sjekket om det ligger noe i hullet opp i blandings delen. det er ganske lite og skal ikke store sandkornet eller lim rester fra gjennge tettingen til før det blir dårlig . er ikke mer en ca 1mm stort.....

Og samme hvordan flaske du har. er lufte hull i toppen på den messing saken uansett. det må luft inn i flasken hvist ikke vil den "suges" flat.

vannet som presses ut gjennom dysen lager "sug" nede i flasken å drar med seg såpemix det er slik den virker.

du kan i prinsipp bare dytte slangen ned i noe så vil den suge det opp samme om det er flaske der eller ikke.

Jeg stapper altid slangen min ned i "skyllebøtta" med rent vann før jeg setter den bort, på den måten får jeg sugd rent vann gjennom hele canonen og det blir ikke såpe ansamlig osv...

Og får å si det sånn, du skulle hatt skikkelig barberskum med den blandinga der.....

du får prøve å dytte noe tynt gjennom alle dyse hullene slik at du er sikker på at det ikke er "dreie" spon eller lim der...

Endret av Tyggern
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg tatt av den nippelen i bunn og "staka" ut hullet. Tror det var noe slags locktite eller noe ymse i hullet, så får håpe dette funket! Har ikke fått testet på bilen enda, men syntes ikke det ble helt barberskum nå heller.

Er det noe annet som kan være galt i tillegg? Det har ikke noe med høyttrykkspyleren å gjøre?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive