Gå til innhold
kenset

3M poleringsmaskin

Recommended Posts

kenset    29
kenset

Hadde en ikke uvanlig runde på diverse nettbutikker. Ser at 3M har kommet med en roterende poleringsmaskin. Noen som har hørt noe om denne? Prisen så jo ikke ut til å være så verst... Rundt £ 230 pluss frakt og moms (minus evt utenlandsk moms)

Specs så jo bra ut:

- 1100w

- 700 - 1800 o/min

- 1,9 kg

3m_polisher.jpg

3MpolisherW.jpg

Edit: Fant noe diskusjon her. Ikke superimponert akkurat, men de sammenligner jo med Festool som er i en helt annen prisklasse.

Endret av kenset

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Torby    204
Torby

Har aldri hørt om den, men i utgangspunktet så den jo fin ut! Eneste jeg kan sette fingeren på er at den bare går til 1800 o/min.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
hc_Tk    58
hc_Tk

Ville heller satt pengene på en metabo. Det er den klart beste maskinen jeg har prøvd (AEG, Milwuakee og Makita)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bernhard    2 322
Bernhard

I tillegg så koster jo maskinen over 2000,- før frakt og mva. Da ville jeg heller gått for en annen maskin.. Hør om du kan låne litt forskjellige maskiner hos andre DCN medlemmer i Ålesundsområdet..

Personlig er jeg glad i Makita, men dette er smak og behag..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
hmsilset    3 830
hmsilset

I tillegg så koster jo maskinen over 2000,- før frakt og mva. Da ville jeg heller gått for en annen maskin.. Hør om du kan låne litt forskjellige maskiner hos andre DCN medlemmer i Ålesundsområdet..

Personlig er jeg glad i Makita, men dette er smak og behag..

Søkte en dag og fant makita maskina til 2100 danske kroner. Men uansett pris så skal jeg ha makita snart ihvertfall.

Er vant til flex"grepet", men en kan venne seg til det meste på ett par timer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Hirobofly    49
Hirobofly

Tess har ofte kampanjer på Metabo, og da kan du fort få en maskin til rundt 2600.- NOK. Også eks Byggmakker har Metabo og som eksempel i Tønsberg så ligger denne på 2890.- som fast pris.

Tilbake til topic: Den så jo fin ut den 3M maskina da, og tror nok den duger. Kanskje litt lav maxfart ja, men også lyden/støynivå kunne vært interessant å sjekka ut.... Burde kunne finnes noe info på eks detailerforum i UK om den kanskje?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
hc_Tk    58
hc_Tk

Makita er bedre på hardkjøring over lengre tid da denne maskinen tåler ALT uten å bli varm. Men metaboen er mye deiligere å holde og å kjøre. Mye bedre feeling med denne.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
kenset    29
kenset

Takk for synspunkt alle sammen.

Har ikke bestilt denne maskinen, er bare på spekuleringsstadiet. Tror jeg har lest alle trådene om hvilke poleringsmaskiner som "gjelder" og min konklusjon er at det ikke spiller noen rolle for resultatet om det blir Flex, Metabo, Makita eller Hitachi (og sikkert flere).

Lurte bare på om noen hadde hørt noe, men det er vel såpass nytt produkt at man vet ikke så mye om det enda. Jaja. Vi får se hva jeg ender opp med.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Øivind    32
Øivind

Tess har ofte kampanjer på Metabo, og da kan du fort få en maskin til rundt 2600.- NOK. Også eks Byggmakker har Metabo og som eksempel i Tønsberg så ligger denne på 2890.- som fast pris.

De har ofte kampanjer ja, men da er det priser eks mva... de har såvidt jeg bekjent ikke solgt denne pakken så billig som 2600,- ink mva, men flere ganger til denne prisen + mva (3250,-) ;)

Veil pris hos TESS er vel ca 3800 + mva!!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Essiek    384
Essiek

De har ofte kampanjer ja, men da er det priser eks mva... de har såvidt jeg bekjent ikke solgt denne pakken så billig som 2600,- ink mva, men flere ganger til denne prisen + mva (3250,-) ;)

Veil pris hos TESS er vel ca 3800 + mva!!!

Da er jeg joggu glad jeg handlet av deg, Øyvind :)

Har tilgode å varmkjøre Metabo'n og den har innimellom gått lenge med myyyye press. Men når alt kommer til alt burde det være ergonomi som avgjør om det blir Hitachi, Metabo, Flex eller Makita - alle er knall-gode maskiner som tåler mye, og som har bittelitt pros and cons hver for seg.

Endret av Essiek

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig