kris1986

NanoLotus lakkforsegling

Siden jeg er på utkikk etter en holdbar sealer, og i tillegg gjør så bilen er lett å vaske (m.a.o "spyle av") prøver jeg NanoLotus sin lakkforsegling igjen. Jeg tror det har kommet en ny versjon etter denne, altså jeg har den første versjonen :)

1) Vasket bilen og brukt Tardis på den

2) Renset bilen med NanoLotus forseglingsrens

3) Forseglet bilen ved hjelp av en skumapplicator

4) Bilen har stått i en garasje i 14 timer uten oppvarming (det regnet også ute, så det kan ha vært litt høyere luftfuktighet i garasjen)

Merknader:

------------------------------

Bilen har gått 76000km og jeg skal PRØVE å telle ca antall vask (siden vi her inne vasker bilene "litt" oftere enn andre, så blir jo forsegling mer slitt)

Utseende:

Ikke noe spesielt varm og vått utseende, men lakken får ett skarpt og metallisk utseende, noe som jeg personlig synes kan være veldig pent. Bilen får klare reflekser og flakes og metallic i lakken kommer tydelig frem

Vannperling og annen vannoppførsel:

------------------------------------------------------------

For å være en "nymotens nanoforsegling" synes jeg det er bra beading, ikke noe "concours"-voks, men det forventer man kanskje heller ikke av en slik type forsegling. Hvordan lakken "sheeter" skal jeg filme i.. wait for it.. HD B)

Lakkforseglingen er enkel i bruk

"Lotus effekt":

Lotus effekten er jo kjent for å være "easy clean" på godt norsk. Det har vært regnvær nå, og med en voks som beader som fy blir ofte bilen seende skitten ut. Jeg tok noen (dårlige mobil)- bilder i stad for å vise dere hva jeg synes. Jeg synes bilen ser relativ ren og skinnende ut.

Vannperler etter litt regn og morgendugg:

IMAG0217.jpg

IMAG0218.jpg

Slik er den etter en god regnskyll. Skal ta noen mer detaljerte bilder mer ett bedre kamera for å vise mer i klarhet hvordan det egentlig er:

IMAG0219.jpg

IMAG0220.jpg

IMAG0221.jpg

Oppdateringer kommer,

Kristoffer :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du to tester på samme bil til samme tid ?

Ref denne :

Jeg har testet med vannslange, men gjorde ikke det i det øyeblikket jeg filmet..

Joa, kan hende den beskytter mot både ultraviolett stråling og det hele, men hadde DU ville hatt denne som vinter-LSP? :blink: Er ikke akkurat like lekende lett å tørke bilen i en fuktig vaskehall da..

Men som nevnt ovenfor, testen foregår enda ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hyggeligt du tar deg tid til at teste vores lakk forsegling :thumbup:

Forskellen på den nye og den gamle versjon som du tester er holdbarheten. Den nye vesjon gir et par mnd ekstra holdbarhet.

Vasketips for lengere holdbarhet.

• Bruk en mild avffetting bare på nedre paneler og kun om det er lenge siden den er vasket sidst.
  • Ph vennlig såpe/Skum og høytrykk evt bøttevask

Forseglingen skal som du skriver gi deg easy to clean lotus effekt så skum og høytrykk holder som regl helt fint ;)

Jeg har forøvrigt testet med bilglass proff forsegling på toppen av lakk forsegling. Dette ga et par mnd til på holdbarheten samt helt ekstrem beading de første mnd :shocking2:

Igjen tak for testen kristoffer

Endret av Rasmus/Nanolotus
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig gammel tråd dette nå, men hvordan gikk det med holdbarheten ? :P Eventuelt noen andre som har noen erfaringer? Min erfaring er ca 4-5 måneder :)

Endret av Sindre2
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive