Chris-520e39

Alternativ til clay-lube?

Hei!

Har fått clay men venter på lube, ettersom jeg gjerne skulle clayet deler av bilen i dag trenger jeg et alternativ til lube. Går det an å "lage" lube ved å blande noe? Har tilgang på optimum car wash og Chemical Guys Citrus W&G. Skal forøvrig bruke riccardo-clay, så trenger noe som ikke løser den opp! Noen tips? :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan bruke såpevann, skum, i verste fall vann!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare å blande litt Citrus Wash'n Gloss i en sprayflaske da eller? Hvor mye såpe til en halvliter med vann?

:D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Optimum Car Wash ville jeg definitivt ha brukt, den har utrolig god glid.

Miks en litt sterk såpeblanding på ei sprayflaske, og clay i vei :)

Men husk å spyl bilen ofte da, ikke la såpa tørke på lakken.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okay! :D Et lite hint om hvor mye jeg bør ha til en halv liter? Aaaaaaaner ikke hvor mye det bør være :mellow:

Skal være påpasselig med at såpen ikke tørker ;) Vasker og tørker bilen først, så setter jeg i gang med clay, gleder meg! Takk for superraske svar hittil :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

1-800-DETAILING-HELP her vettu :)

Prøv en kork på en halv liter, og kjenn om clayen glir lett over lakken.. Er bare å prøve seg frem det.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for knall hjelp, Virtual! Blir claying etterpå, må bare få vasket bilen først og akkurat nå står den i sola :(

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Låner denne litt, jeg.

Jeg har i det siste brukt Chemical Guys CWG som såpe i claylube.

Jeg har nå merket at clay-baren løser seg opp. Er CWG så sterk, eller er det fordi clay-baren rett og slett er oppbrukt?

Det skal sies at det gikk greit på de to-tre første bilene, men på den fjerde begynte den å løse seg opp.

Vil kanskje sette en knapp på det første...

Det er for øvrig Riccardo clay det er snakk om.

Endret av Brage
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan skje at clay reagerer med såper, har også skjedd med kun vann. Aldri med no rinse. Dette kommer inn i morgen, beklager vente tiden Chris!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

No problem, Pirex! Har ikke hatt tid uansett, så for meg personlig har det ikke vært krise :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan vil det gå om man blander en liten dæsj Meg Gold Class Shampoo i sprayflaska da? Ganske mild shampoo..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så lenge det er en litt tyktflytende shampoo som har god glid, så går det nok greit.

Det sies at den helst ikke skumme må mye, men jeg har aldri hatt noen problemer med å bruke såper som skummer mye..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive