Bent

swissvax cf på DA maskin?

24 innlegg i emnet

Som topic.

Er dette mulig eller må den brukes med kun rette bevegelser og for hånd.

Har ikke fått handlet cfp ennå.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, det går ann ;)

Jeg hørte med Dag, og han mente det ikke skulle være noe i veien for å legge på med DA. Jeg brukte svart über-pad til å gjøre det.

Endret av iDuddits
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

DA og roterende.. Dette er ikke et håndprodukt, selv om det sikkert fungerer også, men ikke like godt naturlig nok

Selv liker jeg å kjøre CFPDA.

LINK TIL PRODUKTET

Endret av East
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det går helt fint. Bruk den med en fin pute, og på lav hastighet uten noe særlig press. Jeg bruker å "mette" puten med litt ekstra produkt første gangen, slik at den sprer seg litt lettere. Deretter kjører jeg over f.eks hele panseret med bare maskinens vekt og tørker den av rett etterpå. Husk å bruk lite produkt etter du har mettet puten første gang, så går det som en lek :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp, går helt fint som de andre sier :)

Jeg har også brukt svart Uber.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Funker meget bra. Husk lav hastighet ;-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott. Da satser vi på dette og en runde eller to m Shield på Audi i helga. Bruker sort mg pute og G220 maskin.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Går det an å gjøre dette med grønne Cyclo pads?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grønn har litt cut, hvit er den som blir brukt her eventuelt mht Cleaner fluid... uansett så er det ikke voldsomt med cut i den grønn, så kan vel være verdt en test...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er halve bilen ferdig.

Ble mye bedre å kjøre DA på cf enn for hånd som jeg gjorde sist.

Kjørte på trinn 1 kun med vekta av maskina og buffet av med en gang, meget bra. Brukte sort finishing MG pad.

Har lagt sv shield på ferdige paneler og lot det tørke ca 15min før jeg buffet av med blå sv mf. Knallblank svart audi nå :D

Tar resten av bilen i morra.

Men no helt annet, er CFP mye bedre enn CFR?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har både CF og CF Medium... Hvem av de funker best på fjerning av små riper, virvler etc?

Også har jeg Chemical Guys orange pute på en DA, og event hvilket hastighet og press på CF og CF Medium??

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har både CF og CF Medium... Hvem av de funker best på fjerning av små riper, virvler etc?

Også har jeg Chemical Guys orange pute på en DA, og event hvilket hastighet og press på CF og CF Medium??

CF Medium kan du jobbe inn som en vanlig polish på en medium pute, altså på høyere turtall over lengre tid til polishen er ferdig nedbrytt. CF Regular bruker du på laveste hastighet og med en fin pute uten noe særlig press. Denne jobber du bare lett inn i lakken f.eks etter CF Medium.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okei... CF Medium med en fin pute og bitte litt press, vanlig CF med en medium pute med kun vekta av maskinen.

Den er grey! Da prøver vi det... Bare det blir mere stabilt vær enn det er nå. Har ingen garasje eller hall hvor jeg kan plassere bilen over lenger tid og jobbe med!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

CF medium på medium pute, CF på fin pute :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

CF medium på medium pute, CF på fin pute :)

Ja så klaet, bare jeg som rote til litt nå.

Men om jeg husker riktig. CF skal tørkes av med en gang, ikke la den tørke og CF Medium la den virke bitte litt på lakken før tørk??

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja så klaet, bare jeg som rote til litt nå.

Men om jeg husker riktig. CF skal tørkes av med en gang, ikke la den tørke og CF Medium la den virke bitte litt på lakken før tørk??

Begge tørkes av med en gang. Det eneste som skal få tørke, er voksen :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

CF Medium kan du jobbe inn som en vanlig polish på en medium pute, altså på høyere turtall over lengre tid til polishen er ferdig nedbrytt. CF Regular bruker du på laveste hastighet og med en fin pute uten noe særlig press. Denne jobber du bare lett inn i lakken f.eks etter CF Medium.

Sparker liv i denne istedenfor å lage en ny :)

Når du sier man skal jobbe lett inn CF Regular, menes det at man bare kjører maskinen sakte over så produktet får jobbet seg inn, eller burde man ta flere pass og flytte fortere på maskinen?

Vil CF Regular med blå uber på Kestrel DAS-6 pro gå greit med myk lakk? :)

Endret av ShinySaab
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sparker liv i denne istedenfor å lage en ny :)

Når du sier man skal jobbe lett inn CF Regular, menes det at man bare kjører maskinen sakte over så produktet får jobbet seg inn, eller burde man ta flere pass og flytte fortere på maskinen?

Vil CF Regular med blå uber på Kestrel DA gå greit med myk lakk? :)

Kjør den på speed 1-2 uten noe press til du ser produktet er jobbet inn. Du ser da kun en oljete hinne over lakken som skal være lett å tørke bort. Husk lite produkt og lav hastighet så skal det gå helt fint :-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vanlig tempo rolig over panelet noen ganger holder det.. denne skal jobbes inn, men ikke så voldsomt mye.. bruk LITE produkt på pad.. MF til å buffe av er viktig på denne også..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok :)

Men går det bra å bruke blå uber?

Den blir ikke for grov? :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive