Espen-s

Espen's Bildetråd

Heisann!

Har fått en ny hobby ved siden av detailing, å det er å fotografere!

Kan vell lett si at biler er mitt beste området, så legger ut litt bilder! :)

Lasse_Scirocco_09-1.jpg

Lasse_Scirocco_01-1.jpg

Lasse_Focus_02.jpg

Lasse_Focus_01.jpg

32054_130733370279977_100000299443187_265859_4235625_n.jpg

32054_130733390279975_100000299443187_265862_4210596_n.jpg

32054_130733376946643_100000299443187_265860_2421727_n.jpg

Lasse_Scirocco_08.jpg

Lasse_Scirocco_07.jpg

Lasse_Scirocco_06.jpg

Lasse_Scirocco_05.jpg

Lasse_Scirocco_02.jpg

Lasse_Scirocc_03.jpg

Photoseesion_Lasse3_2010.jpg

Endret av Espen-s
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flotte bilder! Er det brukt HDR på #3, #4 og #5?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker :)

Er brukt HDR på dem ja, + på 6'ern :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Detta liker vi espen :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

flotte bilder . Jeg likte godt bilde nr 2

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva gjorde du for å få den lilla fargen ut av den blå metalliclakken på bilde 1 av Sciroccoen Espen? Bildet er usedvanlig pent, og belysningen på bilen må jeg få tørre å kalle en innertier :)

Jeg fant annonsen på bilen også, bildet gjorde seg på forsiden, men syns ikke det passer inn når bilen er blå på resten av bildene. Fikk ett inntrykk av at førstebildet var hentet fra ett magasin og hele annonsen fikk dermed ett litt tilgjort preg. (Håper du leser komplimentet inni her ;) )

Gleder meg til å følge med videre i denne tråden for disse bildene var gode og du viser potensiale som fotograf. Likte bilde 7 godt også, da på grunn av linjene i kantsteinen og måten disse er lyst opp. Synes likevel bakgrunnen var noe rotete med en halv bro, halve trær etc. men belysningen er fin. Liker heller ikke stussen på bilen du har plassert der. En ting er at jeg ikke liker coupèbiler, men tror dette bildet kunne vært særdeles flott om du kjørte en heltotal av "bil + miljø" på denne location, dog vet jeg jo ikke hvordan resten av stedet ser ut, så ta det med en klype salt.

Du kunne også med hell forsøkt å få fjernet haloeffekten på bildene mellom 2 og 7, denne mener jeg ikke tilførte bildene noe annet enn ett klart signal om etterbehandling og ødelegger bildene litt, for disse har også potensiale både mtp. plassering av bil, bakgrunn og belysning.

På det siste bildet ditt kunne du gitt det ett forsøk å ordnet hvitbalansen i lyktene og lyset fra bilen. Gult + grønt når resten av bildet er mer eller mindre korrekt eksponert blir ikke så fint. Redigerer du i Lightroom 3.0 er det egne tabs for å justere farge separat fra andre farger. Spennende glitring i brosteinen bak bilen :)

Endret av Aspiranten
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Detta liker vi espen :)

Jess, we do! :) Må få til noen flere høst bilder!

Aspiranten:

Veldig veldig bra at du sier meningen din, det liker jeg, for da vet jeg hva jeg må forbedre på osv. Er en del av bildene som bare har blitt mixet opp av HDR (Photomatix Pro).

Er igrunn veldig dårlig til å forklare hvordan jeg redigerer dem, men fasiten er å ta flere forskjellige bilder med forskjellige lukkerhastigheter (Fra lyst til mørkt) , legge sammen bildene og stille litt på fargene. Jeg er veldig glad i sterke farger :)

Anbefaler STERKT Photomatix om du skal ha HDR bilder!

Bildene av Corolla'n er vell mest tatt for å vise felger og detaljer, så bakrunnen ble ikke prioritert, men skal legge inn noen bilder av hele bakgrunnen :)

du har ganske go peiling på dette her hørte jeg, så jeg har mye å lære! :)

Takker for positivt svar :)

Endret av Espen-s
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det første bildet av Sciroccoen var bare helt rått! Men enig her om den halo effekten, den viser bare att bildet er photoshoppa. Bare å knipse mer, for dette var fine bilder å se på!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for det! :)

Helt ærlig, bruker jeg ikke PS, bruker kun Photomatix til HDR bildene, så bruker jeg ett par andre simple programmer til småredigering av Kontrast og sånt.

Men skjønner poenget! :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Kule bilder! Bilde 2 var rått. Likte også sort/hvitt bildene. Må gjerne legge ut noen nyere bilder hvis du har...

A.J.

Endret av AJ82
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig bra bilder , synes det er dumt at bilen får en glorie rundt seg, dette skjer veldig ofte med photomatix, jeg anbefaler lightroom til alt av bilderedigering. Ikke noe galt med bildene,supre!

Jp

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

damn! de bildene av schirrocoen! :o *sikle*

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive