2maz

"Vask meg" stripet inn i lakken

25 innlegg i emnet

Har anskaffet meg en 323 e46ci, og oppdaget at noen har skrevet "vask meg" på bagasje lokket når den var skitten og dette har reultert i permanent "Vask meg" merke på bagasje lokket. Noen som har tips på å fjerne dette?

DSC01183.jpg

Har dette å hjelpe meg med foreløpig men vet ikke om jeg tørr å bruke dette på min nye bil

DSC01184.jpg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror nok du må maskinpolere det vekk. Men vet ikke om den scratchremover'en er laget for maskin?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøp Menzerna SIP og gul Sonus pad, så får du det vekk :)

www.scandicshine.no

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hm... får handle litt der inne da :)

Lurt å avslutte med noe etter en slik behandling?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har bare brukt Jetseal som lakkforsegling hittil, og det har fungert kjempebra for meg.

Blir også litt oljer liggende igjen på lakken etter polishen, disse er grei å tørke vekk med f.eks Menzerna top inspection.

En voks er også greit å ha, DP maxwax gir deg veldig mye for pengene!

Men hvis du vil ha samme looken, og mer holdbarhet, tror jeg Chemical Guys 5050 er veien å gå :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Jeg har bare brukt Jetseal som lakkforsegling hittil, og det har fungert kjempebra for meg.

Blir også litt oljer liggende igjen på lakken etter polishen, disse er grei å tørke vekk med f.eks Menzerna top inspection.

En voks er også greit å ha, DP maxwax gir deg veldig mye for pengene!

Men hvis du vil ha samme looken, og mer holdbarhet, tror jeg Chemical Guys 5050 er veien å gå :)

Så ut som om siden var litt utsolgt på ting jeg trengte. Noen erfaringer med Meguiar's ScratchX ?

Søkte litt på swirls og fant denne Fjerning av Swirls

Litt lettere å gå i butikken å kjøpe hvis det gir samme resultat.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For noen drittfolk!

Tips til fjerning har jeg lite peil på :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjøpte en tube scratch x for leenge siden.. Prøvde den på den sorte mercedesen jeg tok inni dørhåndtakene.

Testa den og menzerna 106ff for hånd.

Scratch x fjerna minst riper, og var vanskeligst og fjerne rester etter.

Så den havna i søpla etterpå :P

Men hvis du har god tid, og har tilgang til scratch x.. er det jo verdt å prøve.

Men bare en tanke.. På bildet ser jeg at du har en rotary, med ull pad på..

Du har ikke brukt noen av produktene du har med den komboen?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke noen av de som er på bildet nei

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilke produkter har du brukt den med da?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Hvilke produkter har du brukt den med da?

Noe colour polish. Prøvde det på en A6. Funket greit til utsmøring av polering.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uff, er skummelt det der.. Du vet ikke ordet av det før produktet tørker ut og brenner seg..

Ulla gir deg også garantert hologrammer som vises i sola..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig der Virtual, de ullpadsa skjønner jeg ikke hvorfor de putter i esken sammen med maskinene de selger da mange kjøper 1 maskin og 1 polish, finner frem ullputa og svirrer i vei på lakken, NB: ikke ment mot deg 2maz, jeg benyttet ull pads til å FJERNE polish med jeg for noen år siden...ble jo ikke akkurat bedre da...lol og det hadde ikke skjedd om de droppa den i esken (eller at DCN fantes da) he he

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Jeg kjøpte en tube scratch x for leenge siden.. Prøvde den på den sorte mercedesen jeg tok inni dørhåndtakene.

Testa den og menzerna 106ff for hånd.

Scratch x fjerna minst riper, og var vanskeligst og fjerne rester etter.

Så den havna i søpla etterpå :P

Men hvis du har god tid, og har tilgang til scratch x.. er det jo verdt å prøve.

ScX inneholder omtrent ikke slipemidler; den bryter ned kantene på riper kjemisk. På hard lakk som på f.eks merce er det nesten håpløst, man må minst behandle tre ganger for at det skal bli noenlunde ålreit. Men som vanlig ingen regel uten unntak; den første gangen jeg prøvde det var for å se om jeg kunne dempe en bred, grunn ripe jeg hadde på en A3 jeg nettopp hadde overtatt. Alle sa dette var fånyttes, men jeg ville nå prøve å se om det gjorde noen forskjell.

To behandlinger - og ripa var "borte" i det blotte øye; for godt. Måtte ha direkte lysrefleks på punktet for å se den...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ScratchX har reddet meg mange ganger den på små riper på bil, så den henger sammen med meg ofte den...og det er ofte at den må benyttes på samme sted 2-3 ganger for at det blir bra, mange legger den på en gang, jobber den ikke nok inn i lakken og blir skuffet over at den ikke fjerner noe, men den tar en del bare du bruker litt tid, men å ta en hel bil med den hadde jeg ikke vurdert...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå bruker jeg bare 106ff når det må håndpoleres, syns den er helt knall!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hm, tror jeg konkluderer med at jeg prøver Menzerna SIP og gul Sonus pad

Og kaster ulldingsen. . . Fikk følelsen av at Scx var ment for litt tøffere ridper?

Disse jeg har er sikkert en nanomillimeter dype. Ser de bare i solen.

Oppdatering med resultat vil komme;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Menz sip og gul sonus tar nok langt mer en scratchX.

ScratchX er mer til småflekking på bilen etter vask (handlevogn merker ol, ikke til å shine en hel bil)

oppdat med resultat ønskelig... ;) he he

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Går det an å "ødelegge" noe hvis jeg bruker for kraftig polering? Lurer bare på om jeg kan ta hele bilen med Menzerna sip og den gule pad'en. Den er ikke så gale i lakken men er noe smågreier her og der. Eller hadde det vært bedre med 106ff da?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke annet en at du må polere opp igjen med en mildere kombinasjon på pad og produkt, såfremt du ikke mener ødelegge som å brenne lakken etc da, da sliter du noe mer...

Sjekk med den mildeste først på feks halve bagasjelokket ditt og se hva den retter opp, om det ikke hjelper tar du neste steg opp på produkt...

TEST Alltid minst aggresive kombo først

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive