Gå til innhold

Guide: Oppfrisking av plastlykter

Recommended Posts

Skrevet

Og de samme personene med PKK problemer velger heller å betale 500 kr overfor 1500kr å få bilen godkjent i to år til, er min erfaring

Skrevet

Og de samme personene med PKK problemer velger heller å betale 500 kr overfor 1500kr å få bilen godkjent i to år til, er min erfaring

De erfarungene deler ikke jeg etter å ha jobbet på verksted i 10år snart.

Etterhvert som de blir enda eldre så kan jeg være enig med deg, men ikke biler som ligger på årtusenskiftet , de er "fremdeles" for mye bil igjen i..

Skrevet

Som jeg har presisert flere ganger er dette mine erfaringer, de behøver ikke være like for alle. Det har vi bevis på. Jeg nekter ikke dere for deres erfaringer

Skrevet

Volvo sier at man skal begynne på 180 korning tørsliping, og gå videre på 320,500,800 også vårsliping på 1000 og 3000 så primer og klarlakk, og siste herdetiden under ir-lampe.

Synest dette virket veldig grovt.

IGL Kenzo master installer

Sertifisert Scholl Concepts Bilpleier.

Sertifisert Polishangel Bilpleier.

.

Magne/Otta Detailing
Skrevet

Volvo sier at man skal begynne på 180 korning tørsliping, og gå videre på 320,500,800 også vårsliping på 1000 og 3000 så primer og klarlakk, og siste herdetiden under ir-lampe.

Synest dette virket veldig grovt.

Jeg begynner normalt sett på 240, men 180 går fint som utgangspunkt.

Min rekkefølge er 240-400-600-1000-1500 - lakk

Men om man bruker lakk som krever primer først bør man få lyktene så og si perfekte før man legger på primer, for primeren skjuler slipespor dårlig. Om man bruker lakk beregnet for polycarbonat uten primer skjuler denne sliperiper godt, og 1500 er fint nok før lakk.

• 1 year later...
Skrevet
‎20‎.‎12‎.‎2014 at 21.01, Magne/Otta Detailing skrev:

Jeg begynner normalt sett på 240, men 180 går fint som utgangspunkt.

Min rekkefølge er 240-400-600-1000-1500 - lakk

Men om man bruker lakk som krever primer først bør man få lyktene så og si perfekte før man legger på primer, for primeren skjuler slipespor dårlig. Om man bruker lakk beregnet for polycarbonat uten primer skjuler denne sliperiper godt, og 1500 er fint nok før lakk.

Pusser du for hånd eller finnes det papir til maskin ( som er grovere en 1500 )

IGL Kenzo master installer

Sertifisert Scholl Concepts Bilpleier.

Sertifisert Polishangel Bilpleier.

.

Magne/Otta Detailing
Skrevet

240-600 tørt med pussekloss, 1000-1500 vått med 75mm DA og abralon.
Får papir til maskin i alle korninger, men jeg synes det er best på denne måten, får bedre kontroll.

• 1 year later...
Skrevet
240-600 tørt med pussekloss, 1000-1500 vått med 75mm DA og abralon.

Får papir til maskin i alle korninger, men jeg synes det er best på denne måten, får bedre kontroll.

Polerer du mellom 1500 og lakk?

[x] 1995 Toyota Carina

[x] 1999 Golf MK4 Variant

[x]  1996 Mitsubishi Galant 

[]    2008 Golf MK5

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår