Matti

Rengjøring, vask...

lurer på om det er noen her som har noen tips, råd osv om hvordan jeg rengjør og vasker påføringsputer,

microfiber kluter og pads, uten å ødelege dem og at de kan brukes opp til flere ganger?

La oss begynne med microfiber kluter. Vaskes for hånd, maskin? Med eller uten vaskepulver? Hvordan?

Påføringsputer. Holder det med å bare dyppe de i varmt vann eller kan de vaskes anderledes?

Og til slutt pads. Hvordan holder jeg de rene og brukbare??

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mikrofiberkluter tar jeg i maskin her på 40c, 60c el 90c + milo/mikrofiber vaskemiddel, lavere sentrifuge (1000rpm) og henger de til tørk.

Det å skille farger er en ide, røde mikrofiber bla farger en del, du ødelegger ikke mikrofiberen, men de ser ikke like flotte ut etterpå..

Påføringsputer dynker jeg ofte i Bilt Hamber surfex HD (2dl på 15 liter vann) lar de ligge der noen timer, og så vasker jeg de i maskinen på 30 el 40c enten uten såpe, eller sammen med milo...

Mikrofiber generelt tåler mye varme mht vask, men det kan variere noe, pads ol liker ikke mye varme da de deler seg eller borrelåsfester etc kan falle av i 60c + varme..

Er du usikker mht det du skal vaske, så kan det lønne seg å kjøre en test med få pads/mikrofiber i maskinen før en fyller opp maskinen og ser etterpå at "damn, det var ikke bra"

-Mikrofiber vaskes sammen med mikrofiber

-Tørkehåndkler vaskes med tørkehåndkler

-Pads vaskes sammen med pads

-Vaskehansker vaskes med vaskehansker

Står litt mer her

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive