haakonhauk

Bilpleie av nybegynner

Hei

Da har jeg også "desverre" blitt bitt av bilpleie basillen og kommer her for å lære mer.

Har søkt en del på forumet, lest mye guider og jobber som folk har gjort en stund nå så da er det på tide bilen min får seg en skikkelig omgang.

Det er en 520i e39 som er hel lakkert for ikke altfor lenge siden så har ikke planer om maskin polering enda :)

Det jeg trenger litt hjelp til er en "godkjenning" av en produktliste jeg har satt sammen

Bøtte = Wolfgang Vaskebøtte med Gritguard

Vaskehanske = MUC-OFF MICROFIBER WASH MITT og Mothers Genuine Lambswool Wash Mitt

Microfiber = Cobra Deluxe Jr. 600 Microfiber Towel og MUC-OFF PREMIUM MICROFIBER POLISHING CLOTH

Tørk = Mothers Ultra Soft Drying Towel

Polish pads = Meguiar's High Tech Applicator Pads

Avfetting = Prickbort

Felgrens = MUC-OFF WHEEL CLEANER

Såpe = MUC-OFF ÜBERSHINE

Clay = Meguiar's Quik Clay Detailing System

Lakkrens = Meguiar's Deep Crystal Step 1 - Cleaner

Polish = Meguiar's Deep Crystal Step 2 - Polish

Lakk Beskyttelse = Meguiar's Deep Crystal Step 3 - Carnauba Wax

Quick Detailer = Meguiar's Ultimate Quik Detailer

Kommer sikkert til å bli en del rettelser på denne listen tenker jeg, men vil ikke bruke så altfor mye penger på produkt enda.

Endret av haakonhauk
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser bra ut det, men hadde jeg vært deg ville jeg droppa felgrensen til Muc-Off, Water Magnet og DC1,2 og 3

Heller prøvd f.eks Espuma sin felgrens (blankbil) - kongerens til en meget fornuftig pris

Voks, f,eks Natty's (red, blue eller white.. alt etter smak)

Rens/polish, Black Hole eller White Diamond

Espuma sitt tørkehåndkle har jeg ikke prøvd, så det får andre si noe om, men har lest gode ting

Bra produkter til igjen, en hyggelig pris :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bøtte = Wolfgang Vaskebøtte med Gritguard

Vaskehanske = MUC-OFF MICROFIBER WASH MITT og Mothers Genuine Lambswool Wash Mitt

Microfiber = Cobra Deluxe Jr. 600 Microfiber Towel og MUC-OFF PREMIUM MICROFIBER POLISHING CLOTH

Tørk = Mothers Ultra Soft Drying Towel

Polish pads = Meguiar's High Tech Applicator Pads

Avfetting = Prickbort

Felgrens = MUC-OFF WHEEL CLEANER

Såpe = MUC-OFF ÜBERSHINE

Clay = Meguiar's Quik Clay Detailing System

Lakkrens = Meguiar's Deep Crystal Step 1 - Cleaner

Polish = Meguiar's Deep Crystal Step 2 - Polish

Lakk Beskyttelse = Meguiar's Deep Crystal Step 3 - Carnauba Wax

Quick Detailer = Meguiar's Ultimate Quik Detailer

Kommer sikkert til å bli en del rettelser på denne listen tenker jeg, men vil ikke bruke så altfor mye penger på produkt enda.

Bytt ut Muc Off wheel cleaner med feks p21s power gel, får vel ikke mye som er bedre en den..

Ellers så syntes jeg lista di så bra ut jeg, DC 1-2-3 serien gjør deg nok fort hekta ja.. bra produkter og de er lette å jobbe med bare en jobber pr panel (DC 1 og 2, wipe on wipe off produkter)

Muc Off vaskehanske kjenner jeg ikke, men Mothers sin er knall i allefall, Mothers ultra soft drying towel har jeg heller ikke vært borti, men mener å ha hørt de var bra...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive